AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Skrevet 23. mai 2024 Vi har vært sammen i ca 20 år, og har to barn, hund og stasjonsvogn. Vi var veldig forelsket i begynnelsen av forholdet, men det kom fort frem at jeg har et større behov for nærhet, flørt og sex en henne. Fort fram 20 år så går vi nå på en måte bare rundt hverandre. Vi snakker ikke sammen annet enn om praktiske ting, er vi uten barnene snakker vi knapt i det hele tatt. Når vi legger oss er det bare av med lysene og sove. Soverommet er helt dødt, og har vært det i flere år. Det er kun jeg som initierer kos, prat, nærhet osv, men jo mer jeg tenker på at hun ikke gjør slikt jo mer oppgitt og lei blir jeg, og da kutter jeg det ut også. Så med det så går vi må bare rundt hverandre og «deler hus og regninger» Det varerer jo noe selvsagt gjennom året, og vi kan ha perider der det er noe bedre. Vi har sex kanskje 4-6 ganger i året nå. Når jeg har prøvd å snakket med henne om dette så sier hun at det er slik det blir etter en langt samliv, og at jeg skal slutte å klage. Hun mener altså at jeg overdriver og er misfornøyd med en tilstand hun mener er helt normal. Hun mener altså det er helt normalt å ikke «være kjærester» etter 20 år, og hun mener at det er normalt å ha sex 4-6 ganger i året. Altå, slik hun vil ha det vil hun ha meg til å tro er normalt. Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg er i alle fall ikke glad eller fornøyd, men jeg har ingen å snakke med så jeg vil gjerne be noen her fortelle hvordan de har det etter 15-20 år sammen? Er man da bare venner, eller er man kjærester? Er man lidenskaplig og viser hverandre at man vil ha og elsker den andre? Eller bare gir man opp og bare deler hus og regninger? Hvor ser et forhold ut etter 15-20 år ut? Jeg blir veldig glad om noen kan fortelle litt! Anonymkode: bc2cc...63e 3 1
Fighter83 Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har vært sammen i ca 20 år, og har to barn, hund og stasjonsvogn. Vi var veldig forelsket i begynnelsen av forholdet, men det kom fort frem at jeg har et større behov for nærhet, flørt og sex en henne. Fort fram 20 år så går vi nå på en måte bare rundt hverandre. Vi snakker ikke sammen annet enn om praktiske ting, er vi uten barnene snakker vi knapt i det hele tatt. Når vi legger oss er det bare av med lysene og sove. Soverommet er helt dødt, og har vært det i flere år. Det er kun jeg som initierer kos, prat, nærhet osv, men jo mer jeg tenker på at hun ikke gjør slikt jo mer oppgitt og lei blir jeg, og da kutter jeg det ut også. Så med det så går vi må bare rundt hverandre og «deler hus og regninger» Det varerer jo noe selvsagt gjennom året, og vi kan ha perider der det er noe bedre. Vi har sex kanskje 4-6 ganger i året nå. Når jeg har prøvd å snakket med henne om dette så sier hun at det er slik det blir etter en langt samliv, og at jeg skal slutte å klage. Hun mener altså at jeg overdriver og er misfornøyd med en tilstand hun mener er helt normal. Hun mener altså det er helt normalt å ikke «være kjærester» etter 20 år, og hun mener at det er normalt å ha sex 4-6 ganger i året. Altå, slik hun vil ha det vil hun ha meg til å tro er normalt. Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg er i alle fall ikke glad eller fornøyd, men jeg har ingen å snakke med så jeg vil gjerne be noen her fortelle hvordan de har det etter 15-20 år sammen? Er man da bare venner, eller er man kjærester? Er man lidenskaplig og viser hverandre at man vil ha og elsker den andre? Eller bare gir man opp og bare deler hus og regninger? Hvor ser et forhold ut etter 15-20 år ut? Jeg blir veldig glad om noen kan fortelle litt! Anonymkode: bc2cc...63e Har venner som har vært sammen i over 20 år som både drar på kjæreste turer med hverandre og med barna sine. De snakker og tuller med hverandre. De har noen samme interesser som fotball og noen samme venner. Drar på middager med vennene sammen og hver for seg. Jeg synes ikke man skal finne seg i at det hun sier er helt "normalt". Det er normalt å være omsorgsfulle, vise hensyn og hengivne mot hverandre i et forhold men kommunikasjon, respekt for hverandre og å møte hverandre ut fra hvilke behov man har står helt sentralt i dette. Høres ikke ut som partneren din velger å vedlikeholde forholdet i noe særlig grad akkurat og godt mulig du har startet jobben for dette litt vel sent. Har det vært sånn siden barna var små? 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 Jeg tror er forhold kan være det du søker etter 15-20 år, og jeg tror også det er helt normalt forhold blir som din kone fremstiller det. Hva som er rett eller feil, kommer jo an på øyet som ser. For deg er dette feil, for hun er det rett. For meg er det også feil, jeg trenger passion også etter 15-20 år. Ikke nyforelsket, men ikke vanskelig å holde passion oppe likevel. Min (kommende eks???)mann er som din kone. Utrolig kjedelig blitt, iallefall mot meg. Anonymkode: 21a05...032 3
Trek Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Jeg kjenner mange som har vert sammen i 15-20 år. Jeg er også en av de som har ett lengre forhold bak seg. Jeg tror de som har det best er de som prioriterer hverandre og tilbringer tid sammen som venner. Jeg tror også at de som har ett godt vennskap i bunnen ofte er mer lekne og kjærlige med hverandre. Det er ingen ting i veien for å ha ett godt forhold selv etter 20 år, men begge må jo ville ha det! Dere høres jo ikke ut som spesielt gode venner en gang, mer som kollegaer som drifter familien AS. For å sette det litt på spissen så er det også ganske vanlig med utroskap og sånn sett så faller det innenfor «normalen» men det gjør det ikke til noe som er greit eller ettertraktet av den grunn. Så hva som er normalt er helt uvesentlig, det som betyr noe er hva du trenger i ett forhold for å ha det bra. Omsorg, kjærlighet, nærhet, tid sammen og følelse av samhørighet er alle ting som er helt innafor å ville ha, selv etter 20 eller 40 år. Så om du trenger dette så må du jobbe for å få det. Det føles kanskje urettferdig, men sånn er det. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 Jeg er trådstarter. Jeg har sett litt videoer på youtube osv, og det kommer ganske tydelig fram at begge har ansvar både for praktiske ting, kommunikasjon og nærhet/sex. Når hun trekker seg helt ut av dette så er det ikke jeg som er gal, men hun som ikke gjør sin del av ekteskapet. Noen kommer sikkert til å spørre om fordeling hjemme, og den er ca 50/50, men hun jobber ikke 100% så hun tar noe mer. Jeg er flink med barna, og moren sier at jeg er verdens beste far. Anonymkode: bc2cc...63e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Skrevet 23. mai 2024 Har det på samme måte med min mann. Jeg merket det nok ikke så godt når ungene var små/bodde hjemme. For da fikk jeg mye nærhet fra barna. Nå føler jeg at jeg lengter etter en klem nesten hver dag. Ser ikke hvorfor mannen min synes dette er helt greit heller. Han vil ha sex 2 ganger pr mnd ca. Men begynner å synes det er rart å ha sex når vi ikke har nærhet ellers. Anonymkode: cf151...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 Nemlig, sex er resultat av god stemning ellers. Og vi har liksom bare «nøytral» stemning; eller krangler…. Anonymkode: bc2cc...63e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Skrevet 23. mai 2024 Vi har vært sammen i 18 år, og vi flørter, kysser og koser daglig. Har sex rundt 2-3 ganger i uka, men det har vært lengre perioder med tørke i forbindelse med sykdom og etter barn. Jeg vil si det høres normalt ut det dere har, men trist, og ikke noe jeg selv ville ønsket. Jeg er fortsatt kjempeforelsket i mannen min, kanskje mer nå enn da vi ble sammen, fordi vi har vokst sammen og han har scoret masse ekstrapoeng ved å være en fantastisk pappa, en omsorgsfull partner i vanskelige perioder, en stødig mann som jobber beinhardt for familien vår hver dag, en god samtalepartner, og i tillegg holder han seg i form og er god i senga. 🙏❤️ Det er sexy. Jeg tror parterapi er på sin plass for dere TS. ❤️ Jeg synes ikke det er riktig at kun én part skal få dekket behovene sine i et forhold, og ihvertfall ikke riktig at dere ikke skal ha åpen kommunikasjon om det. Jeg tenker periodene vi har hatt uten sex har vært uproblematiske fordi vi hele veien har vært enig om at vi ønsket å gjenoppta sex så snart det var mulig, vi har hatt mye nærhet og kos og flørt selv om sex har vært off the table, og vi har vært rause med hverandre. Anonymkode: b1790...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #9 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nemlig, sex er resultat av god stemning ellers. Og vi har liksom bare «nøytral» stemning; eller krangler…. Anonymkode: bc2cc...63e Helt enig, man får jo mer lyst til å ha sex hvis man har nærhet/kos og flørting. Har vel til tider innfunnet meg med dette, men synes det er sårt og ville gjerne hatt det annerledes. Synes han var noe flinkere for bare noen år siden. Men tar jeg det opp er det jo «mas». Anonymkode: cf151...9e4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #10 Skrevet 23. mai 2024 Sammen i ca 25 år, har sex ca 1 gang i uka. Anonymkode: fb28c...f1a
hvalstad45 Skrevet 24. mai 2024 #11 Skrevet 24. mai 2024 Høres ut som om hun er sammen med deg av praktiske årsaker, du/dere fortjener bedre. Jeg har akkurat gått selv fordi jeg så at forholdet vårt gikk i den retningen, og det vil jeg ikke! Jeg vet jeg har seksuell apetitt, bare ikke på ham. Mange vokser fra hverandre på såmange år og det er ikke noe galt i det. Mye bedre å starte med ny giv med noen som faktisk gir en noe. En partner som drar en ned/gjør en trist/ikke bryr seg er bare vondt og det er det ikke verd.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #12 Skrevet 24. mai 2024 Det er det som ER er langvarig forhold. Anonymkode: 60637...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #13 Skrevet 24. mai 2024 Normalt og normalt....hva menes med det? Det vanligste er å ha mye mer sex enn TS, selv etter 20 år. Det vanligste er ikke at det tar helt slutt. Der er statistikken klar. TS har hatt uflaks. Anonymkode: 05638...ed0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #14 Skrevet 24. mai 2024 Kom deg ut av forholdet, det er nærmest dødt. Det har blitt familie A/S. Hun har gått lei. Så er det noen som mener at det ikke er det viktigste, at man har det bra sammen. Vær mann, kom deg som sagt ut, for en dag vil hun gjøre det slutt med deg. Mange kvinner der ute som vil det samme som deg. Anonymkode: 92430...abd 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #15 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 9.24): Jeg er trådstarter. Jeg har sett litt videoer på youtube osv, og det kommer ganske tydelig fram at begge har ansvar både for praktiske ting, kommunikasjon og nærhet/sex. Når hun trekker seg helt ut av dette så er det ikke jeg som er gal, men hun som ikke gjør sin del av ekteskapet. Noen kommer sikkert til å spørre om fordeling hjemme, og den er ca 50/50, men hun jobber ikke 100% så hun tar noe mer. Jeg er flink med barna, og moren sier at jeg er verdens beste far. Anonymkode: bc2cc...63e Hva vil du da egentlig? Ha oftere sex? Er du forelsket i henne? Kan du leve sånn resten av livet? Eller skal du gjøre noe for å snu trenden? Anonymkode: 09de9...a26
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #16 Skrevet 24. mai 2024 Jeg har vært sammen med min kone i 23 år. Det selvfølgelig perioder med mindre sex, men ikke perioder uten andre former for nærhet. Vi finner på mye sammen og har gode samtaler. Anonymkode: dee1b...c90 2
Irak Skrevet 24. mai 2024 #17 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 8.44): Vi har vært sammen i ca 20 år, og har to barn, hund og stasjonsvogn. Vi var veldig forelsket i begynnelsen av forholdet, men det kom fort frem at jeg har et større behov for nærhet, flørt og sex en henne. Fort fram 20 år så går vi nå på en måte bare rundt hverandre. Vi snakker ikke sammen annet enn om praktiske ting, er vi uten barnene snakker vi knapt i det hele tatt. Når vi legger oss er det bare av med lysene og sove. Soverommet er helt dødt, og har vært det i flere år. Det er kun jeg som initierer kos, prat, nærhet osv, men jo mer jeg tenker på at hun ikke gjør slikt jo mer oppgitt og lei blir jeg, og da kutter jeg det ut også. Så med det så går vi må bare rundt hverandre og «deler hus og regninger» Det varerer jo noe selvsagt gjennom året, og vi kan ha perider der det er noe bedre. Vi har sex kanskje 4-6 ganger i året nå. Når jeg har prøvd å snakket med henne om dette så sier hun at det er slik det blir etter en langt samliv, og at jeg skal slutte å klage. Hun mener altså at jeg overdriver og er misfornøyd med en tilstand hun mener er helt normal. Hun mener altså det er helt normalt å ikke «være kjærester» etter 20 år, og hun mener at det er normalt å ha sex 4-6 ganger i året. Altå, slik hun vil ha det vil hun ha meg til å tro er normalt. Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg er i alle fall ikke glad eller fornøyd, men jeg har ingen å snakke med så jeg vil gjerne be noen her fortelle hvordan de har det etter 15-20 år sammen? Er man da bare venner, eller er man kjærester? Er man lidenskaplig og viser hverandre at man vil ha og elsker den andre? Eller bare gir man opp og bare deler hus og regninger? Hvor ser et forhold ut etter 15-20 år ut? Jeg blir veldig glad om noen kan fortelle litt! Anonymkode: bc2cc...63e Sex 4-6 ganger i året!!! Jeg tror du er rusk... Jeg hadde dratt min kos for lengst for å si det sånn.... Hilsen K 40 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #18 Skrevet 24. mai 2024 Uff, jeg og du er litt i samme båt. Mannen min har falt helt sammen, etter 20 år. Sitter på mobilen sin og trykker, mange dager får jeg null oppmerksomhet. Inviterte han med ut, alene, da vi var på tur. En større gjeng. Merket at vi var litt ensomme i lag. Vi har rett nok bra sex, når vi først har sex. Men veldig lite nærhet og kontakt. Han synes det er helt fint. Anonymkode: f2dba...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #19 Skrevet 24. mai 2024 ja, er det så uvanlig da? 7 år her og jeg vet ikke om jeg kan fortsette sli. Aldri har vi sex heller. Kanskje bedre som singel? Tror de fleste forhold blir sånn riktignok, men ingen vil snakke om det. De vil heller snakke om hvor forelsket de i partneren sin. Selv etter 12 år 🤢 Anonymkode: b7470...ecc
JackRT Skrevet 24. mai 2024 #20 Skrevet 24. mai 2024 Samboer i 20 år..siste 5 år uten sex. Jeg gikk,ikke bare pga sex,men fordi det var ingenting igjen. Ikke noe felleskap, ikke respekt , nærhet eller hygge, bare likegyldighet. År 5 uten min ex.nå.Og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk før. Var aldri utro,men har tenkt i etterkant at det burde jeg nesten vært. Om ikke annet for å dekke inn nærhet med et annet menneske. Lykke til TS, det er ikke normalt med sex 4 ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå