Gå til innhold

Er døden som en fødsel


Anbefalte innlegg

Vel. Å være død er som det var før du ble født. 

Anonymkode: 073ec...925

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte en prest: Hvor drar de døde hen når de dør?

Hun sa at de drar tilbake der de kom fra før de ble født!

Hvor er det? spurte jeg.

Hjem, sa hun.

 

Anonymkode: e06fb...d2e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spurte en prest: Hvor drar de døde hen når de dør?

Hun sa at de drar tilbake der de kom fra før de ble født!

Hvor er det? spurte jeg.

Hjem, sa hun.

 

Anonymkode: e06fb...d2e

Astral verden

Anonymkode: 6e901...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 2.11):

Jeg har brukt store deler av mitt voksne liv til å jobbe med døende mennesker🫣

jeg har ingen erfaring med død i nære relasjoner, men har fulgt utrolig mange mennesker fra diagnose til død, fra mitt perspektiv når jeg var gravid, så gruet jeg meg til fødsel, jeg var redd og ville ikke oppleve det. Når det nærmet seg termin var jeg sliten å lei, jeg ville bare at fødselen startet.

jeg ser så mange likheter, selv om det ikke er det samme, jeg ser pårørende med håp og fortvilelse og på slutten ser jeg pårørende og pasienter som er så sliten, di er sliten av smerte og bekymring, når døden kommer er det ofte en sorgens lettelse, jeg har ofte sagt til døende pasienter at døden kan føles som en fødsel, når tiden er inne så er du klar, di fleste jeg har hatt med å gjøre har gått gjennom en fødsel og vet følelsen. Døden er brutal og fin, sorgen vil alltid være der, både for den døende og de som sitter igjen, men den som er døende er ofte klar,

tross sorgen så kan døden være fin også.

vet ikke om det har noe å si, men jeg har alltid vært invitert i begravelse og har alltid fått takk for støtten i etterkant, jeg har møtt så mange flotte mennesker som jeg ønsker jeg hadde møtt i en annen setting, men håper og tror vi har hatt noen fine stunder med latter og gråt

Anonymkode: 888ac...983

Eh nei!

Jeg har aldri født og har ingen lyst til å bli minnet på nettopp det på dødsleiet, eller da kvie meg til noe ukjent og smertefullt som gir tusenvis av kvinner og barn en voldsom død hvert år 🫣🫣

 

Anonymkode: 5b6a5...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...