AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Er en student i starten av 20 årene. Har bodd i kollektiv nå i to år snart. Har trivdes godt med de jeg har bodd med i perioder, men nå trives jeg ikke. Vi som bor her nå er ikke sammensveiset og det føles som om jeg bor alene. Bor i et kollektiv med plass til 6, og i løpet av sommeren skal alle flytte. Så det kan bli en ny start for meg hvis jeg fortsetter å bo her men samtidig vet jeg ikke om jeg orker å bo med 5 nye fremmede. Det som er fordelen med dette kollektivet er at vi har god plass, spisebord, terrasse, to bad og jeg har ganske stort rom (ca. 16-20 kvadratmeter). Betaler 5000 i måneden. Studenthybler koster ca 6000-6600 så er litt dyrere men tror det kan være verdt det. Men ulempen er jo at det er mindre plass.. Hva ville dere gjort? Jeg tror nok jeg ender opp med å bo alene men kan jo også ha flaks med de som flytter inn og da vil jeg jo heller bo her. Åh det er så vanskelig å bestemme meg, og jeg må jo også si opp innen mai hvis jeg skal flytte innen august.. Anonymkode: 4b4e6...574
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 For meg ville valget vært enkelt, jeg ville valgt studentbolig. Treffe andre kan du gjøre når som helst, det er så godt å ha et krypinn for seg selv ellers. Det å bo i kollektiv forutsetter at man er ganske sosial, og at det klaffer greit med de man skal bo med. Det kan gå kjempefint, men da er det gjerne folk som kjenner hverandre fra tidligere og som trives i lag. I ditt tilfelle vil det komme inn fem fremmede mennesker, og det er absolutt en sjanse å ta. Ikke noe særlig om man går og mistrives der man bor. Det er nok at en av dem er "håpløs", så går det ut over trivselen til de andre. Anonymkode: 5ad66...951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå