AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Biologisk far har aldri likt sin datter, han har sagt flere ganger til henne at hun er et feilgrep, han har kalt henne misfoster og mange andre stygge ting. jeg og min datter flyttet fra barnefar etter mange år med vold, både mot barnet og meg. jeg har nå møtt en ny mann, han vet om forhistorien vår og har ikke egne barn. Han har virkelig tatt min datter under vingene sine, tar henne med på morsomme ting og spennende eventyr, han kjøpte henne nå i vår en snøskuter og har meldt henne opp til kjøretimer så hun kan kjøre skuteren når vinteren kommer. Min datter er så glad i kjæresten min og det er kun han hun hører på. Dette har faren fått vite og sist gang di møttes sier faren til henne at min nye kjæreste bare skal adoptere henne for han ville ikke betale bidrag for noen som ikke ville ha noe samvær med han😢Ble så lei meg på min datter sine vegne, for ingen vil føle seg uønsket, men nå fikk jentungen en ide satt i hodet. Hun ønsker å kutte all kontakt med far, noe jeg synes er helt ok, å hun ønsker at kjæresten min skal godta adopsjon, men jeg ønsker ikke det. de har en veldig god tone, han er mer far for henne enn hennes biologiske far, han stiller alltid opp på alt av arrangementer og han inkluderer henne alltid i planer, men tanken på adopsjon skremmer meg, vi har bare vært sammen i 5 år og jeg frykter at all kontakt med familien på farsiden skal bli kuttet da. Hun har ikke hatt kontakt med slekta på farsiden på mange år, men de er enda familie. Kjæresten min forstår uroen min men samtidig er han veldig glad i jentungen. Er det noen som har noe erfaring rundt dette? Trenger litt råd. vi skal gifte oss til neste sommer og kjæresten min tenker at det kan være fint at vi alle blir forent sammen Anonymkode: ec734...7b6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 Alder på barnet har litt å si for rådene du vil få. Du må nesten vurdere om barnet kan klare en slik psykisk påkjenning det kan være å se far skrive sitt eget barn vekk fra seg selv. Jeg tror det er langt mer psykisk utfordrende for barnet enn man tror. Anonymkode: 7e734...291 1
Melus Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 Det er strenge regler for stebarnsadopsjon, anbefaler dere å lese om det før dere diskuterer det mer med barnet. Hvor gammel er hun? Har dere bodd sammen i minst fem år?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alder på barnet har litt å si for rådene du vil få. Du må nesten vurdere om barnet kan klare en slik psykisk påkjenning det kan være å se far skrive sitt eget barn vekk fra seg selv. Jeg tror det er langt mer psykisk utfordrende for barnet enn man tror. Anonymkode: 7e734...291 Siden TS skriver om snøskuteren og man nå være 16 fr å kjøre den er hun vel i tenårene.. Sitat Førerkort i klasse S gir deg rett til å kjøre snøscooter med eller uten tilhengerslede. I enkelte tilfeller kan du kjøre snøscooter uten å ha klasse S. Du må være minst 16 år for å ta førerkort for klasse S. Jeg ville ikke latt far slippe unna ansvaret sitt men jeg ville gitt datteren spillerom for å velge bort samvær med far.. Anonymkode: 7680e...24e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Skrevet 23. mai 2024 Kan du forklare hvorfor datteren din fremdeles har kontakt med sin far ? Han ødelegger jo selvtilliten hennes, og han vil jo bryte henne hekt ned om dette fortsetter. Det er din fordømte plikt å skjerme henne mot psykisk terror Anonymkode: 41627...cea
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 Stebarnadopsjon går nesten aldri igjennom. Men datter trenger jo ikke å ha kontakt med faren sin Anonymkode: bdcdd...b5b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Skrevet 23. mai 2024 Utifra det jeg leser her ville jeg tenkt at en god løsning var at barnet kutter aøl kontakt med far, beholder kontakt med øvrig familie, og fortsetter som før med stefar. Trenger ikke ordne ting på papiret. 5 år er dessuten ikke lenge. Anonymkode: 2517b...be2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #9 Skrevet 23. mai 2024 Jeg ville ikke latt stefar adoptere. Ville kuttet all kontakt med far for barnets skyld, men fortsatt at han var faren. Rett å slett pga en framtidig arv. Ikke sikkert at det er så mye, men da får hun hvertfall noe.. som sikkert hadde irritert faren. Ett siste lite stikk fra dere Anonymkode: c2475...447 1
lajlaj Skrevet 23. mai 2024 #10 Skrevet 23. mai 2024 Her handler det jo ikke om adopsjon av henne, det handler om at du må skjerme datteren din fra den psykiske volden han påfører henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå