AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Noen jeg kjenner har mistet barnet sitt i selvmord. På lørdag ville barnet hatt bursdag, jeg vet at det bruker å markeres, men jeg er så usikker hva jeg kan si🫣jeg snakker med di hver dag, å det ville vært unaturlig å ikke snakke med di på lørdag. Vet ikke hva jeg kan si. Når vi snakker om barnet er jeg ofte tom for ord noe jeg bruker å si, men bruker alltid å si at jeg er der for dem om de trenger meg, men vet ikke hvilke gode ord jeg kan bruke for at de skal føle at jeg forstår hva de går igjennom og for å minnes barnet. Dette er så vanskelig å jeg vil jo ikke såre noen Anonymkode: 70334...6db 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 " Jeg forstår at dette er en veldig vond dag for dere, og jeg tenker masse på dere i dag" Og så kan du slenge på; "hvis det er noe jeg kan gjøre for dere i dag som gjør dagen bittelitt lettere, så gi meg beskjed". Anonymkode: 672ac...0e6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): " Jeg forstår at dette er en veldig vond dag for dere, og jeg tenker masse på dere i dag" Og så kan du slenge på; "hvis det er noe jeg kan gjøre for dere i dag som gjør dagen bittelitt lettere, så gi meg beskjed". Anonymkode: 672ac...0e6 Så lenge du ikke har mistet ditt barn til selvmord så forstår du ikke hvordan de har det, så det beste er bare å si det jeg skrev over. De er nok klar over at du tenker masse på de med kjærlighet. Anonymkode: 672ac...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Tenker masse på dere idag, er det jeg pleier å skrive til de som har mistet sine kjære på dødsdagen. Kan garantert brukes i ditt senario og. Anonymkode: 8dd38...eb8 2
Frøkenfryden Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Jeg pleier skrive til mine foreldre at jeg tenker på dem. (Min søster er død. ) Tenker flere ting kan fungere å skrive, og de nevnte over her et gode ting også😌 1
Frøkenfryden Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Vil også bare si.. skriv! Det blir nok satt pris på. Mine foreldre får mye meldinger og besøk denne dagen. Jeg hører ikke fra noen og syns det er nokså sårt🥺 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 Frøkenfryden skrev (4 minutter siden): Vil også bare si.. skriv! Det blir nok satt pris på. Mine foreldre får mye meldinger og besøk denne dagen. Jeg hører ikke fra noen og syns det er nokså sårt🥺 Jeg forstår at det er veldig trist, men jeg tror det har litt med at eldre folk er litt mer oppegående og flinkere til å forstå hvordan andre har det, enn folk på din alder. Anonymkode: 672ac...0e6
Frøkenfryden Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår at det er veldig trist, men jeg tror det har litt med at eldre folk er litt mer oppegående og flinkere til å forstå hvordan andre har det, enn folk på din alder. Anonymkode: 672ac...0e6 Sant det. Mulig det er mer sånn i den generasjonen og fordi det er på bygda med mange kjente☺️ Jeg er over 40 altså, men jeg er jo en annen generasjon. Og bor annet sted. Det går fint og sånn altså. Men synes i alle fall TS skal skrive, fin tanke♥️ Endret 24. mai 2024 av Frøkenfryden 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 Frøkenfryden skrev (3 minutter siden): Sant det. Mulig det er mer sånn i den generasjonen og fordi det er på bygda med mange kjente☺️ Jeg er over 40 altså, men jeg er jo en annen generasjon. Og bor annet sted. Det går fint og sånn altså. Men synes i alle fall TS skal skrive, fin tanke♥️ Jeg mistet mannen min i fjor, og mine foreldre og søsken sluttet å spørre hvordan det gikk med meg etter to måneder. De kommenterte ingenting hverken julaften eller på bursdagen min i vinter, og jeg måtte selv si til de at jeg hadde en tøff dag, så mine foreldre er ikke så veldig flinke til å uttrykke medfølelse selv om de er gamle. Anonymkode: 672ac...0e6
Bombasi Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 Jeg tenker det er mange ting du kan si/skrive for at det føles både bra og greit, men bare èn ting du kan si/skrive som blir feil, og det er at du ikke sier/skriver noe i det hele tatt. "Tenker på dere" er en god start. Husk at dere er to i dialogen, så kan du alltids svare på svaret du får utover det. 1
Frøkenfryden Skrevet 24. mai 2024 #11 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mistet mannen min i fjor, og mine foreldre og søsken sluttet å spørre hvordan det gikk med meg etter to måneder. De kommenterte ingenting hverken julaften eller på bursdagen min i vinter, og jeg måtte selv si til de at jeg hadde en tøff dag, så mine foreldre er ikke så veldig flinke til å uttrykke medfølelse selv om de er gamle. Anonymkode: 672ac...0e6 Så utrolig leit å høre🥺 Lurer på om folk er redd for å si feil eller minne om eller skape dårlig stemning.. vet ikke. Men å la være spørre hjelper jo ikke. Føler med deg. 2 måneder er jo ingenting♥️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå