AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Da jeg skulle hente sønnen min i bhg i dag sto jeg og ventet litt på at han skulle leke ferdig. Plutselig kjente jeg en liten hånd krype inn i min. Jeg der ned og der står ei lita jente på 4-5 år jeg aldri har sett før (stor bhg med mange barn). Hun sa hun hadde slått seg på kneet. Jeg spurte om jeg skulle blåse, det ville hun gjerne. Hun satte veldig pris på omsorgen og hang seg litt på meg, ville hjelpe meg med sønnen min (ettåring) og være med oss hjem. Det slo meg i ettertid. Kanskje den lille omsorgen med en fremmed mamma i bhg var etterlengtet? Kanskje hun ikke får så mye hjemme? Litt vondt å tenke på. Jeg måtte jo avvise henne. Fortelle at jeg skulle hjem med lin gutt og at hennes mamma sikkert kom snart. Burde jeg fortelle bhg? Eller er det vanlig at barn søker seg til voksne på den måten? Jeg er førstegangsmor til en ettåring, så har liksom ikke peiling. Anonymkode: 88e61...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Kanskje hun ville bare vise frem plasteret sitt? Kanskje hun vet at alle mammaer er snille og har tid? En unge som ikke har det bra, tar ikke kontakt på det viset med en voksen. De er kuet og styrt til å være stille og å gjøre seg usynlig. Anonymkode: d3be9...041 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje hun ville bare vise frem plasteret sitt? Kanskje hun vet at alle mammaer er snille og har tid? En unge som ikke har det bra, tar ikke kontakt på det viset med en voksen. De er kuet og styrt til å være stille og å gjøre seg usynlig. Anonymkode: d3be9...041 Hun hadde ikke plaster, ikke noen synlig skade som jeg kunne se. Men du har nok rett, kan vel like gjerne være tegn på et trygt barn som vet at voksne er snille ❤️ håper det! Anonymkode: 88e61...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Jeg har tidligere jobbet på krisesenter, og noen av barna er sånn som den jenta. Veldig "på" fremmede pga. mer eller mindre utrygg tilknytning. Det trenger slett ikke være det, men jeg ville sagt fra til de ansatte i barnehagen. Fint at du bryr deg❤️ Anonymkode: d5962...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 Dette er helt normalt. Barn tenker ofte at alle voksne er snille og går gjerne til den første de ser når de slår seg. Hun syntes sannsynligvis det var spennende med en liten gutt og følte seg stor da hun hjalp deg. Modne barn har også en tendens til å søke mot voksne eller eldre barn heller enn jevnaldrende. Det er fint å bry seg, men veldig langt derfra og å anta at det å spørre deg om å blåse på såret og hjelpe deg med sønnen din innebærer at hun ikke har det bra hjemme. Anonymkode: a5760...d9a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har tidligere jobbet på krisesenter, og noen av barna er sånn som den jenta. Veldig "på" fremmede pga. mer eller mindre utrygg tilknytning. Det trenger slett ikke være det, men jeg ville sagt fra til de ansatte i barnehagen. Fint at du bryr deg❤️ Anonymkode: d5962...ee1 Takk! Tenker det er bedre å gjøre bhg oppmerksom enn å la det skli. Kanskje de bare svarer at det er sånn jenta pleier å gjøre også, men tror jeg vil føle meg bedre om jeg gjør de oppmerksom. Tenker fortsatt på denne episoden i dag. Det var «noe» med henne som gjorde at jeg fikk en ubehagelig følelse. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette er helt normalt. Barn tenker ofte at alle voksne er snille og går gjerne til den første de ser når de slår seg. Hun syntes sannsynligvis det var spennende med en liten gutt og følte seg stor da hun hjalp deg. Modne barn har også en tendens til å søke mot voksne eller eldre barn heller enn jevnaldrende. Det er fint å bry seg, men veldig langt derfra og å anta at det å spørre deg om å blåse på såret og hjelpe deg med sønnen din innebærer at hun ikke har det bra hjemme. Anonymkode: a5760...d9a Det er nok helt sant og forhåpentligvis det som skjedde. Det var bare noe sårt i blikket hennes, noe ved henne som gjorde at jeg bare fikk lyst til å holde rundt henne og love at alt blir bra. Jeg vet ikke, hun var så sår og søkende, ikke som alle de andre som løp og lekte i solen. Anonymkode: 88e61...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Tenker det er bedre å gjøre bhg oppmerksom enn å la det skli. Kanskje de bare svarer at det er sånn jenta pleier å gjøre også, men tror jeg vil føle meg bedre om jeg gjør de oppmerksom. Tenker fortsatt på denne episoden i dag. Det var «noe» med henne som gjorde at jeg fikk en ubehagelig følelse. Det er nok helt sant og forhåpentligvis det som skjedde. Det var bare noe sårt i blikket hennes, noe ved henne som gjorde at jeg bare fikk lyst til å holde rundt henne og love at alt blir bra. Jeg vet ikke, hun var så sår og søkende, ikke som alle de andre som løp og lekte i solen. Anonymkode: 88e61...1cf Lytt til magefølelsen, og si fra. Så får du det bedre med deg selv også. Kan jo være at de ansatte allerede vet noe om henne og familien, og det du sier vil bare styrke deres oppfattelse av bildet de har av henne. Uansett gjør du ikke noe galt ved si fra❤️ Anonymkode: d5962...ee1 2 1
~white lady~ Skrevet 23. mai 2024 #8 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tidligere jobbet på krisesenter, og noen av barna er sånn som den jenta. Veldig "på" fremmede pga. mer eller mindre utrygg tilknytning. Det trenger slett ikke være det, men jeg ville sagt fra til de ansatte i barnehagen. Fint at du bryr deg❤️ Anonymkode: d5962...ee1 Dette. Følg magefølelsen, ts. ❤️
lajlaj Skrevet 23. mai 2024 #9 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da jeg skulle hente sønnen min i bhg i dag sto jeg og ventet litt på at han skulle leke ferdig. Plutselig kjente jeg en liten hånd krype inn i min. Jeg der ned og der står ei lita jente på 4-5 år jeg aldri har sett før (stor bhg med mange barn). Hun sa hun hadde slått seg på kneet. Jeg spurte om jeg skulle blåse, det ville hun gjerne. Hun satte veldig pris på omsorgen og hang seg litt på meg, ville hjelpe meg med sønnen min (ettåring) og være med oss hjem. Det slo meg i ettertid. Kanskje den lille omsorgen med en fremmed mamma i bhg var etterlengtet? Kanskje hun ikke får så mye hjemme? Litt vondt å tenke på. Jeg måtte jo avvise henne. Fortelle at jeg skulle hjem med lin gutt og at hennes mamma sikkert kom snart. Burde jeg fortelle bhg? Eller er det vanlig at barn søker seg til voksne på den måten? Jeg er førstegangsmor til en ettåring, så har liksom ikke peiling. Anonymkode: 88e61...1cf Jeg får veldig mange klemmer av barn jeg ikke kjenner, både på skolen og i barnehagen ved levering. Barn har ikke samme type filter, særlig i den alderen der.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #10 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Takk! Tenker det er bedre å gjøre bhg oppmerksom enn å la det skli. Kanskje de bare svarer at det er sånn jenta pleier å gjøre også, men tror jeg vil føle meg bedre om jeg gjør de oppmerksom. Tenker fortsatt på denne episoden i dag. Det var «noe» med henne som gjorde at jeg fikk en ubehagelig følelse. Det er nok helt sant og forhåpentligvis det som skjedde. Det var bare noe sårt i blikket hennes, noe ved henne som gjorde at jeg bare fikk lyst til å holde rundt henne og love at alt blir bra. Jeg vet ikke, hun var så sår og søkende, ikke som alle de andre som løp og lekte i solen. Anonymkode: 88e61...1cf Er bedre å nevne det til de ansatte en gang for mye enn en gang for lite. De kjenner jo jenta og familien. Anonymkode: 2da25...d41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå