Gå til innhold

Beste Pizzasaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen anbefalinger der ute? Ser noe er på glassflasker og noe er på boks men usikker på om mutti er noe vits hvis det finnes enda bedre pizzasauser der ute. Takker for svar.

Skrevet

Mutti pastasaus på boks er den beste! Så nær hjemmelaget, italiensk man kommer :) Den er mild, så hvis jeg vil ha mer krydret pizza noen ganger tar jeg oppi en liten teskje chiliflak. 

• Liker 1
Skrevet

Det spørst litt på hvilken pizza du lager, men til klassisk napolitansk pizza, så er det veldig enkle som regel det beste:

Bruk hermetiske San Marzano-tomater. Hell de i et dørslag og la renne av. Mos de grovt med hendene. Ha i en klype eller to med salt. Ha i noen få hakkede basilikumblad om du har fersk basilikum for hånden. Bre ut over pizzaen og hold resten av fyllet enkelt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sneips skrev (10 timer siden):

Mutti pastasaus på boks er den beste! Så nær hjemmelaget, italiensk man kommer :) Den er mild, så hvis jeg vil ha mer krydret pizza noen ganger tar jeg oppi en liten teskje chiliflak. 

Er pastasausen bedre på pizza enn pizzasausen til Mutti?

Anonymkode: b3c74...a39

Skrevet

Jeg foretrekker å lage egen saus, jeg koker den av overmodne ferske eller hermetiske tomater med diverse krydder, men den er sikkert ikke god nok for pizzakjennere. Ikke at det spiller noen rolle, jeg (og de jeg lager pizza til) liker den godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Vestlig said:

Det spørst litt på hvilken pizza du lager, men til klassisk napolitansk pizza, så er det veldig enkle som regel det beste:

Bruk hermetiske San Marzano-tomater. Hell de i et dørslag og la renne av. Mos de grovt med hendene. Ha i en klype eller to med salt. Ha i noen få hakkede basilikumblad om du har fersk basilikum for hånden. Bre ut over pizzaen og hold resten av fyllet enkelt.

Jeg gjør der samme.

Anonymkode: dbff9...73d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er pastasausen bedre på pizza enn pizzasausen til Mutti?

Anonymkode: b3c74...a39

Oi, en liten skriveleif det 😅 Jeg mente pizzasausen. Pastasaus er helt ok det også, men der finnes det mange gode :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Ask sin pizzasaus på flaske er god. Bruker den ofte når jeg ikke lager sausen selv.

Anonymkode: 77ca5...454

• Liker 1
Skrevet

Rører bare sammen hermetiske tomater, hvitløk, olivenolje og basilikum, tar vel sånn ca 1 min lenger tid enn ferdigsaus 

AnonymBruker
Skrevet

Denne

Pizzasaus Mild type 200ml, Ask

Anonymkode: 7bd59...2d6

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne

Ser at den inneholder Oregano, noe jeg ikke kan fordra.

Endret av ThereGoesBob
Skrevet

Hot taco saus på glass fra Santa Maria

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 17.09):

Denne

Liker også denne ☺️ og den røde varianten, liker nok den røde best

Skrevet (endret)

Jeg synes faktisk Mutti sin (den med oregano og basilikum) er så god at jeg har sluttet å lage pizzasaus selv. Før pleide jeg bare å kjøre en boks hermetiske tomater glatt sammen med salt, pepper og italienske urter (ingen koking) og det er uansett akkurat det den ferdige pizzasausen deres består av. :) 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet

Kjøp tomater og reduser selv.Hvitløk,salt,pepper og basilikum holder plenty.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Bælfeit skrev (3 timer siden):

Kjøp tomater og reduser selv.Hvitløk,salt,pepper og basilikum holder plenty.

Hva slags tomater da?

AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (12 timer siden):

Hva slags tomater da?

Plomme feks.

Anonymkode: 5bcfa...37f

AnonymBruker
Skrevet

Den lager jeg selv.

Anonymkode: c9824...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...