AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Jeg har en gutt på 6 mnd som er godt over 97- percentilen. Han begynner altså å bli tung, veide over 10 kg på 6 mnd kontrollen. Jeg synes det er vanskelig å holde oversikt over alt han er for tung til, eller snart er for tung til, så jeg lurer på om dere har erfaringer med andre ting jeg må sjekke. Til nå har jeg fått sjekket følgende: - bagdelen på begge vognene jeg har skal bare brukes opp til 9 kg (innså dette litt seint) - tula explore bæresele har 10 kg som maksgrense når man bærer på magen og utover - ikea gulliver stellebord kan brukes opp til 11 kg - babybilstolen vi har kan brukes opp til 75 cm (han er lang også) Andre ting jeg burde sjekke eller bør tenke over? Jeg finner for eksempel ikke noen maksgrense på vekt når bunnen er hevet i sprinkelsenga eller reisesenga vår, kan man da satse på at det er trygt å bruke de høyere til han setter seg opp? Anonymkode: 33d40...157
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har en gutt på 6 mnd som er godt over 97- percentilen. Han begynner altså å bli tung, veide over 10 kg på 6 mnd kontrollen. Jeg synes det er vanskelig å holde oversikt over alt han er for tung til, eller snart er for tung til, så jeg lurer på om dere har erfaringer med andre ting jeg må sjekke. Til nå har jeg fått sjekket følgende: - bagdelen på begge vognene jeg har skal bare brukes opp til 9 kg (innså dette litt seint) - tula explore bæresele har 10 kg som maksgrense når man bærer på magen og utover - ikea gulliver stellebord kan brukes opp til 11 kg - babybilstolen vi har kan brukes opp til 75 cm (han er lang også) Andre ting jeg burde sjekke eller bør tenke over? Jeg finner for eksempel ikke noen maksgrense på vekt når bunnen er hevet i sprinkelsenga eller reisesenga vår, kan man da satse på at det er trygt å bruke de høyere til han setter seg opp? Anonymkode: 33d40...157 Bare noen tips. Bilstol bør byttes så tidlig som mulig, altså når barnet kan sitte oppreist over tid uten å synke sammen. Er normalt å bytte ved 7-8 mnd alder, men kan også byttes tidligere så lenge barnet er klar for det, og lang nok. Ellers finnes det bilstoler som varer fra 0- (ca) 7 år (da slipper dere kjøpe mange bilstoler). Ergobaby omni 360 bæresele varer til 20 kg. reiseseng og sprinkelseng vet jeg ikke, vi senket bunnen ganske tidlig pga aktiv unge😅 Anonymkode: c7bc5...a78
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har en gutt på 6 mnd som er godt over 97- percentilen. Han begynner altså å bli tung, veide over 10 kg på 6 mnd kontrollen. Jeg synes det er vanskelig å holde oversikt over alt han er for tung til, eller snart er for tung til, så jeg lurer på om dere har erfaringer med andre ting jeg må sjekke. Til nå har jeg fått sjekket følgende: - bagdelen på begge vognene jeg har skal bare brukes opp til 9 kg (innså dette litt seint) - tula explore bæresele har 10 kg som maksgrense når man bærer på magen og utover - ikea gulliver stellebord kan brukes opp til 11 kg - babybilstolen vi har kan brukes opp til 75 cm (han er lang også) Andre ting jeg burde sjekke eller bør tenke over? Jeg finner for eksempel ikke noen maksgrense på vekt når bunnen er hevet i sprinkelsenga eller reisesenga vår, kan man da satse på at det er trygt å bruke de høyere til han setter seg opp? Anonymkode: 33d40...157 Jeg vet ikke med deres sprinkelseng, men vår festes på samme måte høyt som lavt, og da tåler de såklart det samme uansett posisjon Anonymkode: e6830...a20
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Jeg begynte å bære på ryggen da min ble så tung, ca. 7mnd. Anonymkode: 32914...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå