Gå til innhold

​😠 😠 ​Dagens rant: Ikke sett fra dere elsparesykler midt på fortauet!!!!!! ​ 😠😠​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk gjør det med vilje. Så det å spre irritasjon slik du gjør her bidrar bare til at det vil skje oftere. 

Anonymkode: 870b2...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iso1 skrev (4 minutter siden):

Har sett så mange idiotiske parkeringer at det ikke finnes måte på! De som bruker disse kan ikke være særlig smarte. 

Jeg, kvinne 40+, bruker de flere ganger i uka. Er mer miljøvennlig enn å stadig ta bilen, og er dårlig med kollektiv akkurat her. 

Klarer da å følge trafikkreglene, gi plass til biler, ta hensyn til myke trafikanter, og parkere skikkelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg, kvinne 40+, bruker de flere ganger i uka. Er mer miljøvennlig enn å stadig ta bilen, og er dårlig med kollektiv akkurat her. 

Klarer da å følge trafikkreglene, gi plass til biler, ta hensyn til myke trafikanter, og parkere skikkelig. 

Dere er det ikke mange av dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du ikke bruke beina til å gå med da, eller evt bruke  bysykkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 15.40):

De klovnene her da -

Lagde parkering for sparkesykler oppå ledelinja (blindeskrifta) i bakken.....idioter 😑

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=39618

Anonymkode: fd43c...db3

Jeg visste faktisk ikke at dette var ledelinjer for svaksynte. Jeg sitter selv i rullestol og slike ujevnheter i terrenget er alltid veldig ubekvemt og klønete, men de har jo åpenbart en viktig funksjon, så da blir de straks litt mindre irriterende. :)

Men lite er mer irriterende enn sparksykler som blokkerer veien. Får høy puls av irritasjon når jeg opplever slike unødvendige hindringer.

Anonymkode: 5b414...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør det med vilje. Så det å spre irritasjon slik du gjør her bidrar bare til at det vil skje oftere. 

Hvorfor med vilje? Forstår ikke. 

Anonymkode: 0cb6c...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, så disse folkene synes det er kult med irritasjon? Eller er det et rop om HALP? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må forbys på fortau i det hele tatt, som i de fleste (mulig alle) andre land. Problemet nå er at folk har vent seg til at hele poenget med disse doningene er at man skal kunne kjøre akkurat som man vil, helt uten regler. Forbud mot å kjøre flere på en kom jo, likevel hadde du blitt millionær på en dag hvis du kunne innhente bøter fra alle som kjører flere på en bare i spikersuppa. Stadig ser man voksne mennesker med barna som kollisjonspute. En dag så jeg en pappa som kjørte med barnet i armene(!) mens han kjørte på en doning uten styre (husker ikke hva disse heter i farten). I full fart på fortauet. Han fikk mange blikk, men tror ingen sa noe. Hadde det vært en pappa som slo barnet hadde sikkert noen reagert. 

Sjokkerende mange av de som kjører på noen bare stikker av også. Nylig var det en som kjørte ned en mann i 90-årene så han havnet på sykehus, "syklisten" stakk fra stedet. Det må bli MYE strengere straffer for slik opptreden. Hva parkeringen angår, kan vi i det minste trøste oss med at de som parkerer på fortau også sperrer veien for andre villmannskjørere. Etter hva jeg har forstått ville det også vært teknisk gjennomførbart å stille inn doningene slik at de eksempelvis automatisk senker farten ved fortauskjøring. Eller stopper helt der det ikke er lov å kjøre. Det hadde sikkert også vært mulig å innrette dem så det ikke ble plass til to eller flere personer. Men ingen av de konkurrerende utleieselskapene vil selvsagt være først ute med noe som legger begrensninger på bruken. 

Anonymkode: 1eb6d...a82

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De må forbys på fortau i det hele tatt, som i de fleste (mulig alle) andre land. Problemet nå er at folk har vent seg til at hele poenget med disse doningene er at man skal kunne kjøre akkurat som man vil, helt uten regler. Forbud mot å kjøre flere på en kom jo, likevel hadde du blitt millionær på en dag hvis du kunne innhente bøter fra alle som kjører flere på en bare i spikersuppa. Stadig ser man voksne mennesker med barna som kollisjonspute. En dag så jeg en pappa som kjørte med barnet i armene(!) mens han kjørte på en doning uten styre (husker ikke hva disse heter i farten). I full fart på fortauet. Han fikk mange blikk, men tror ingen sa noe. Hadde det vært en pappa som slo barnet hadde sikkert noen reagert. 

Sjokkerende mange av de som kjører på noen bare stikker av også. Nylig var det en som kjørte ned en mann i 90-årene så han havnet på sykehus, "syklisten" stakk fra stedet. Det må bli MYE strengere straffer for slik opptreden. Hva parkeringen angår, kan vi i det minste trøste oss med at de som parkerer på fortau også sperrer veien for andre villmannskjørere. Etter hva jeg har forstått ville det også vært teknisk gjennomførbart å stille inn doningene slik at de eksempelvis automatisk senker farten ved fortauskjøring. Eller stopper helt der det ikke er lov å kjøre. Det hadde sikkert også vært mulig å innrette dem så det ikke ble plass til to eller flere personer. Men ingen av de konkurrerende utleieselskapene vil selvsagt være først ute med noe som legger begrensninger på bruken. 

Anonymkode: 1eb6d...a82

Så da gjør jeg noe riktig når jeg kjører i bilveien da 🙈 og ikke på fortauet. Synes det er knotete å kjøre på fortauet, og ikke minst mange som skal markere så veldig at de er helt i sin egen verden og så kommer man der og forstyrrer dem. Spesielt hunde-eierne. Men akkurat hunde-eierne liker jeg ikke så veldig. De er så sykt vante til å ta masse plass fordi de skylder på hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så da gjør jeg noe riktig når jeg kjører i bilveien da 🙈 og ikke på fortauet. Synes det er knotete å kjøre på fortauet, og ikke minst mange som skal markere så veldig at de er helt i sin egen verden og så kommer man der og forstyrrer dem. Spesielt hunde-eierne. Men akkurat hunde-eierne liker jeg ikke så veldig. De er så sykt vante til å ta masse plass fordi de skylder på hunden. 

Det beste er å bruke veien, eller sykkelfelt der det finnes. Men det er viktig å kjøre i riktig kjøreretning. Det er ikke gøy å komme syklende i et smalt sykkelfelt med biltrafikken dundrende forbi på høyreside og en fortauskant på venstre, og så kommer det plutselig en el-sparkesykkel susende rett mot deg.

Anonymkode: 08f69...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger SNUBLER jeg i disse el-sparkesyklene slik at hammeren, jeg tilfeldigvis har i hånden, KNUSER diverse elektronikk på'n!

Andre ganger snubler jeg og faller på en slik måte at hendene mine vikler seg rundt styret og jeg spinner rundt og til slutt vikler hendene mine seg løs slik at sparkesykkelen blir slengt til HELVETE inn i en betongvegg!

Alt dette er UHELL som skjer fordi de står på en slik måte at jeg snubler i dem!

😃

Anonymkode: bebf2...3da

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...