Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med bringebærbladte eller -kapsler for å fremskynde fødsel og for å få en lettere fødsel?

Hvor mye tok/tar dere? Jeg kjøpte te i dag (uke 37) og tenker å drikke et par kopper til dagen fremover …

Anonymkode: 3a7e9...752

Videoannonse
Annonse
Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg drakk det to ggr om dagen før min andre fødsel, men gikk likevel 11 dager på overtid. Men selve fødselen gikk fort og greit og jeg revnet ingenting 😊 (teen skal visst hjelpe mot det også)

AnonymBruker
Skrevet

Har gått til innkjøp av det selv, men leser mye negativt om det..så usikker på om jeg skal ta det i og med at det ikke har dokumentert effekt.

Du bør styre unna i graviditeten:

Urter som virker avførende eller kan gi livmorsammmentrekninger

Urter med høyt innhold av planteøstrogen

Som for eksempel:

- Johannesurt

- Ginkgo biloba

- Don Quai

- Black og Blue cohosh

- Kava kava

- Hjerteurt

- Bukkhornkløver

- Bringebærblad

- Kamille

- Ginseng

Kilder: Professor i farmasi Hedvig Nordeng og allmennlege Miray Al-Mustafa

Anonymkode: 4143a...714

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk to kopper om kvelden de to dagene før jeg fødte. Fikk en styrtfødsel på under én time 11 dager før termin. Jeg var førstegangsfødende, så det kom som et skikkelig sjokk. 

Anonymkode: 094b0...09f

AnonymBruker
Skrevet

Bare tull hos meg hvertfall. Tok det vel fra uke 35, hadde 4 dager med intense rier og overtid, morkaken min satt fast så jeg måtte hasteopereres, mistet 2 liter blod, baby pustet ikke når han ble født og måtte på intensiv. Så ja jeg tror hvertfall ikke noe på det der 

Anonymkode: c7cfd...c74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som har erfaringer med bringebærbladte eller -kapsler for å fremskynde fødsel

Beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men som gammel og uvitende må jeg bare spørre: hvorfor vil man fremskynde fødsel når man ikke er på overtid?

Anonymkode: 4ad09...a60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk en kopp eller to av teen per dag fra uke 35 med første barnet. Hadde rier i 30 timer og aktiv fødsel i 16 timer, og trykket i 40 minutter med sugekopp. Og fødsel startet en uke over termin. Frisk og fin unge.

Anonymkode: baadf...907

AnonymBruker
Skrevet

Drakk 2 kopper til dagen fra uke 37, fødte i uke 38. Ble styrtfødsel på 1 time, presset i 4min. Ingen rifter og ingen etterrier (flergangsfødende).

Trenger selvsagt ikke å ha noe som helst med bringebærbladteen å gjøre, men nå er jeg gravid igjen og tenker brygge meg noen kopper til dagen fra uke 37😊 var vertfall utrolig deilig å slippe etterrier, som tidligere har vært nesten det verste med fødsel, og håper jeg er like heldig denne gang🤞

Anonymkode: 727a4...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Drakk 2 kopper til dagen fra uke 37, fødte i uke 38. Ble styrtfødsel på 1 time, presset i 4min. Ingen rifter og ingen etterrier (flergangsfødende).

Trenger selvsagt ikke å ha noe som helst med bringebærbladteen å gjøre, men nå er jeg gravid igjen og tenker brygge meg noen kopper til dagen fra uke 37😊 var vertfall utrolig deilig å slippe etterrier, som tidligere har vært nesten det verste med fødsel, og håper jeg er like heldig denne gang🤞

Når ble storesøsknene født da mtp termin? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når ble storesøsknene født da mtp termin? 

Første kom i uke 39, og andremann på selve termindatoen! så jeg har jo ikke for vane å gå overtid, og således ikke en av grunnene til at jeg startet med det😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...