Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

3årig bachelor er jo ikke akkurat kort. Det er også jævlig vanskelig å få seg jobb på bibliotek og dermed få lønn i forhold til utdannelse. Med nedbygging av skolebibliotek er du heldig om du får en delt stilling hvor du må jobbe deltid på flere skoler gjennom uken 🫠

Anonymkode: 30822...79e

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Er jo utfordrende dersom du velger å jobbe på høyskole/universitet, da skal du virkelig være god på å søke etter forskningsartikler i databaser😄 Det virker nå som om de fleste blir gamle i den jobben, så det må være en bachelorgrad som er verdt å ta?👍🏼

Anonymkode: 4faa5...890

• Liker 1

Jeg er bibliotekar. Tre års utdannelse. Selv jobber jeg som spesialbibliotekar i en forskningsinstitusjon. Varierte og selvstendige oppgaver.

venninner jeg tok utdannelsen samtidig med jobber  i folkebibliotek, arkiv, univerditetsbibliotek og advokatfirma.

• Liker 1

Jeg er bibliotekar (med master) og jobbet lenge i flere sektorer. Det er en fantastisk jobb. Jeg liker struktur, kontakt med brukere, veiledninger og denne ultimative forståelse av informasjon, som man ender opp med etter noen år på bibliotek ☺️

• Liker 2

Nå er ikke jeg bibliotekar og dette er bare en mening. Jeg tenker at bibliotekaren er den mest sentrale jobben man kan ha i kunnskapsnorge, den som finner kunnskap, har oversikt og kan veilede.  Veldig  mange studenter sliter med å finne riktig forskning og artikler, og bibliotekarene er gull  verdt. Med andre ord: Bibliotekaren er den mest intellektuelle  av de  intellektuelle og forvalter  kunnskapens kilde.

Endret av I Grosny
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...