Gå til innhold

Leggerutiner, lydbok og to barn alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen! Leser i flere innlegg at flere foreldre lar barna høre på lydbok når de skal sove - jeg har en 4-åring som blir redd omtrent i det jeg går ut av rommet, og som står opp om natten og legger seg i mor og fars seng. Vi har også en på 8 mnd, som pr nå er vant med samsoving og amming i søvn. Prøver imidlertid å venne baby til å sove i krybbe, men hun våkner gjerne etter en time/halvannen.

Har en del kvelder alene pga jobbing, og lurer på hvordan dere gjør dette med lydbok? 
får de høretelefoner, er det på en høyttaler, hvor spilles det fra?

alle gode råd mottas med takk 

Anonymkode: 566ec...1ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en liten høytaler om dere ikke har, og spill fra mobilen din, fra en iPad etc. 

Vi har Storytel, og der er det hvertfall mange bøker.

Vi tok kveldsstell, fant en lydbok hun ville høre, sang en sang på sengekanten, god natt , satt på lydbok og gikk ut.

Anonymkode: 2010c...47d

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

har og høytaler, setter på noe fra NRK appen, huffagjengen er populært for 4 åringen, eller en annen barne podkast som snipp snapp snutt, så litt kos og går og fikser ting,

eller så har jeg et barn på hver side i dobbelt sengen og bærer dem i seng når de har sovnet (hvis jeg ikke sovner selv) kommer litt ann på behovet for kos/ hvor sammarbeidsvillige de er / hvor sliten jeg er ...

mine er 7 og snart 5 😅 mannen går hveld hver annen uke

når minste var 8 månder, var han i bæretøy/ringslynge og jeg satt på sengekanten/gikk i sirkler på største sitt rom en god stund, til hun sovnet, eller en på hver side, mens jeg selv hørte på lydbok for å slippe so mye frem og tilbake

Endret av bardonken
  • Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her hadde de radio på rommet. Som ble spilt lydbok fra CD på. Men der er nå over 13 år siden

Nå så hadde jeg nok brukt en høytaler og koblet nettbrett eller noe til

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen! Er litt logistikk å få det til å gå opp 😅 dere gir meg håp 🫶🏼

Anonymkode: 566ec...1ea

AnonymBruker
Skrevet

Min 4-åring hører på lydbok. Spiller fra iPad med automatisk timer. Setter på 20-30 minutter, og oftest sovnet hun før timeren gikk ut. Innimellom har hun kommet ut igjen fordi hun ikke har sovnet, og da hender det at hun trenger litt mer støtte enn bare lydbok, men det funker 8/10 ganger, så det funker bra nok. 

Har en på 14 måneder også, som fortsatt ammes i søvn 🙈 Går ikke an å ta henne med inn på rommet til 4-åringen ved legging, da hun blir så innmari giret av det. Men er vel en kamp som må tas der snart, hehe. 

Anonymkode: 41c9e...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...