Gå til innhold

Jeg har begynt å trene og merker at jeg lekker litt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye men må på do hele tiden. Har følelsen av å nesten tisse på meg stadig vekk. Noen ganger kan  jeg tisse på meg ( ikke ofte)Jeg fødte ett barn for 13 år siden. Jeg har ikke trent siden barnet var liten fordi jeg merker at jeg lekker mer når jeg trener.Men  nå har jeg startet å jeg merker at det kjennes ut som jeg  må tisse hele tiden.Jeg har aldri trent bekkenbunnsmusklene og barnet ble tatt med suge kopp under fødsel.Jeg får ikke tisse flekker i trusa bare innimellom.Det føles ut som urin vil ut og jeg har ikke kontroll.Men hva skal jeg gjøre.jeg ønsker ikke å slutte  å trene for jeg merker at det hjelper å trene for min fysiske og psykiske helse. 

Anonymkode: 48f7f...dd2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Plagsomt. Har samme problem, men tisser rett før trening, da går det bra:) Ellers er det bare å starte med knipeøvelser 

Anonymkode: 48c41...a03

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slutt å trene. Har lest om flere kvinner som sliter med det samme. Er uhellet ute så kan du bare tørke det opp. Bruke antibac osv. 

Er en mann og har ikke problemer med dette. Men jeg sympatiserer med dere.

Anonymkode: d4f81...a25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slitt med det samme etter fødsel i 2021. Gjør knipeøvelser for tiden, men går på do like før, og har på truseinnlegg eller bind for å være tryggere. Minuset med det er at det kan bli klamt, så håper på at knipeøvelsene skal hjelpe med tiden så jeg kan droppe truseinnlegg. 

Anonymkode: d47e2...0b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så slitsomt å gjøre knipeøvelser. Hvor ofte gjør du det og hvor lenge om gangen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er så slitsomt å gjøre knipeøvelser. Hvor ofte gjør du det og hvor lenge om gangen? 

Du bør gjøre knipeøvelser daglig. Det må da være mer slitsomt å tisse på seg enn å gjøre knipeøvelser?

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/fysisk-aktivitet/trening-av-bekkenbunn

Anonymkode: ad9c8...dc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan forresten være veldig nyttig for deg å gjøre yoga. I de fleste yogaformer må man nemlig ha en såkalt "rotlås" på så mye som mulig. Dette trener bekkenmuskulaturen noe vanvittig. Jeg har blitt kjempesterk i bekkenbunnen etter ett år med yoga annenhver uke

Anonymkode: ad9c8...dc1

Skrevet

Anbefaller dere som sliter med dette og der knipeøvelser ikke hjelper eller ikke klarer å kjenne de å ta kontakt med en fysioterapeut som er kurset i iquintet så fort dere har mulighet for å begynne å få kyndig hjelp med øvelsene + drar til fastlegen for å henvises til urologisk for å se nærmere på dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke mye men må på do hele tiden. Har følelsen av å nesten tisse på meg stadig vekk. Noen ganger kan  jeg tisse på meg ( ikke ofte)Jeg fødte ett barn for 13 år siden. Jeg har ikke trent siden barnet var liten fordi jeg merker at jeg lekker mer når jeg trener.Men  nå har jeg startet å jeg merker at det kjennes ut som jeg  må tisse hele tiden.Jeg har aldri trent bekkenbunnsmusklene og barnet ble tatt med suge kopp under fødsel.Jeg får ikke tisse flekker i trusa bare innimellom.Det føles ut som urin vil ut og jeg har ikke kontroll.Men hva skal jeg gjøre.jeg ønsker ikke å slutte  å trene for jeg merker at det hjelper å trene for min fysiske og psykiske helse. 

Mange av oss kvinner drypper litt etter fødsel, det er dessverre mye tabu, vil anbefale deg å snakke med fastlege å få henvisning til gynekolog☺️mange kvinner gjør i dag tvt, det er en operasjon hvor urinrøret strammes slik at hosting og trening kan utføres uten lekkasje, det er en relativ liten operasjon hvor gynekologen legger bånd rundt urinrøret, dette utføres på operasjonsstue hvor du er våken under operasjonen, men godt smertelindret

Anonymkode: aaa76...9c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mange av oss kvinner drypper litt etter fødsel, det er dessverre mye tabu, vil anbefale deg å snakke med fastlege å få henvisning til gynekolog☺️mange kvinner gjør i dag tvt, det er en operasjon hvor urinrøret strammes slik at hosting og trening kan utføres uten lekkasje, det er en relativ liten operasjon hvor gynekologen legger bånd rundt urinrøret, dette utføres på operasjonsstue hvor du er våken under operasjonen, men godt smertelindret

Anonymkode: aaa76...9c9

Hvor stor lekkasje må det være for å få innvilget operasjon? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...