AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Ikke mye men må på do hele tiden. Har følelsen av å nesten tisse på meg stadig vekk. Noen ganger kan jeg tisse på meg ( ikke ofte)Jeg fødte ett barn for 13 år siden. Jeg har ikke trent siden barnet var liten fordi jeg merker at jeg lekker mer når jeg trener.Men nå har jeg startet å jeg merker at det kjennes ut som jeg må tisse hele tiden.Jeg har aldri trent bekkenbunnsmusklene og barnet ble tatt med suge kopp under fødsel.Jeg får ikke tisse flekker i trusa bare innimellom.Det føles ut som urin vil ut og jeg har ikke kontroll.Men hva skal jeg gjøre.jeg ønsker ikke å slutte å trene for jeg merker at det hjelper å trene for min fysiske og psykiske helse. Anonymkode: 48f7f...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Plagsomt. Har samme problem, men tisser rett før trening, da går det bra:) Ellers er det bare å starte med knipeøvelser Anonymkode: 48c41...a03 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 Ikke slutt å trene. Har lest om flere kvinner som sliter med det samme. Er uhellet ute så kan du bare tørke det opp. Bruke antibac osv. Er en mann og har ikke problemer med dette. Men jeg sympatiserer med dere. Anonymkode: d4f81...a25 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Slitt med det samme etter fødsel i 2021. Gjør knipeøvelser for tiden, men går på do like før, og har på truseinnlegg eller bind for å være tryggere. Minuset med det er at det kan bli klamt, så håper på at knipeøvelsene skal hjelpe med tiden så jeg kan droppe truseinnlegg. Anonymkode: d47e2...0b2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 Jeg synes det er så slitsomt å gjøre knipeøvelser. Hvor ofte gjør du det og hvor lenge om gangen? Anonymkode: 48f7f...dd2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er så slitsomt å gjøre knipeøvelser. Hvor ofte gjør du det og hvor lenge om gangen? Anonymkode: 48f7f...dd2 Du bør gjøre knipeøvelser daglig. Det må da være mer slitsomt å tisse på seg enn å gjøre knipeøvelser? https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/fysisk-aktivitet/trening-av-bekkenbunn Anonymkode: ad9c8...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 Det kan forresten være veldig nyttig for deg å gjøre yoga. I de fleste yogaformer må man nemlig ha en såkalt "rotlås" på så mye som mulig. Dette trener bekkenmuskulaturen noe vanvittig. Jeg har blitt kjempesterk i bekkenbunnen etter ett år med yoga annenhver uke Anonymkode: ad9c8...dc1
Fighter83 Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 Anbefaller dere som sliter med dette og der knipeøvelser ikke hjelper eller ikke klarer å kjenne de å ta kontakt med en fysioterapeut som er kurset i iquintet så fort dere har mulighet for å begynne å få kyndig hjelp med øvelsene + drar til fastlegen for å henvises til urologisk for å se nærmere på dette. 1
katties Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 Søk opp hypopressiv trening Norge, og ellers sjekk ut denne: https://youtu.be/IqoR981yJYQ?si=b0lOdPPnLiHIjIlc Knipeøvelser hjelper ikke så bra. Styrke vevet innvendig og løfte organene funker mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke mye men må på do hele tiden. Har følelsen av å nesten tisse på meg stadig vekk. Noen ganger kan jeg tisse på meg ( ikke ofte)Jeg fødte ett barn for 13 år siden. Jeg har ikke trent siden barnet var liten fordi jeg merker at jeg lekker mer når jeg trener.Men nå har jeg startet å jeg merker at det kjennes ut som jeg må tisse hele tiden.Jeg har aldri trent bekkenbunnsmusklene og barnet ble tatt med suge kopp under fødsel.Jeg får ikke tisse flekker i trusa bare innimellom.Det føles ut som urin vil ut og jeg har ikke kontroll.Men hva skal jeg gjøre.jeg ønsker ikke å slutte å trene for jeg merker at det hjelper å trene for min fysiske og psykiske helse. Anonymkode: 48f7f...dd2 Mange av oss kvinner drypper litt etter fødsel, det er dessverre mye tabu, vil anbefale deg å snakke med fastlege å få henvisning til gynekolog☺️mange kvinner gjør i dag tvt, det er en operasjon hvor urinrøret strammes slik at hosting og trening kan utføres uten lekkasje, det er en relativ liten operasjon hvor gynekologen legger bånd rundt urinrøret, dette utføres på operasjonsstue hvor du er våken under operasjonen, men godt smertelindret Anonymkode: aaa76...9c9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #11 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mange av oss kvinner drypper litt etter fødsel, det er dessverre mye tabu, vil anbefale deg å snakke med fastlege å få henvisning til gynekolog☺️mange kvinner gjør i dag tvt, det er en operasjon hvor urinrøret strammes slik at hosting og trening kan utføres uten lekkasje, det er en relativ liten operasjon hvor gynekologen legger bånd rundt urinrøret, dette utføres på operasjonsstue hvor du er våken under operasjonen, men godt smertelindret Anonymkode: aaa76...9c9 Hvor stor lekkasje må det være for å få innvilget operasjon? Anonymkode: 48f7f...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå