Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos legen min for en undersøkelese og ny resept på p- pillen.

Pillen Marvelon, har jeg brukt i alle år med unntak av 6 mnd da jeg hadde hormon spiralen, denne fungerte ikke for meg så jeg fikk fjernet den.Følte meg rett og slett ikke vell med den.

Nå ville legen min, at jeg skulle prøve Nuva ringen, da den inneholder det samme som pillen, bare mindre hormoner.Du setter den inn, og tar den ut etter tre uker, venter en uke før du setter inn ny.Den gir deg da den daglige dosen.

Jeg sa ja til å prøve og fikk en resept.Hørtes jo greit ut, så trenger jeg ikke å tenke på pillene hver dag.

Nå som jeg snart skal starte, begynner jeg å tvile litt, ingen jeg har snakket med har prøvd den.

Så hvis det er noen her ute som har prøvd den , bruker den, eller vuderer å prøve den.Jeg er glad for tilbake meldinger og synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det et helt nytt prevensjonsmiddel, da? Jeg har lest om den, men vet ikke om noen som har brukt den. Det er vel ikke så mange som har rukket å bruke den over lengre tid ennå, men jeg synes det høres litt interessant ut. Vil gjerne høre hvordan du synes det er. Lurer litt på om det er vanskelig å få satt den riktig inn? Om man får følelsen av at den faller ut, liksom...

Skrevet

Jeg fikk respept på det igår :D

begynner om et par uker.

Stod en artikkel i det nye om den, var ikke så mye negativt som kom fram ihvertfall.

Var intervju med ei som brukte den,og hun var veldig fornøyd.

Og den kan tas ut under sex,om man føler den "er i veien"

:D

Skrevet

Jeg ble også litt interessert i denne ringen. Det følgte med en brosjyre i det nyeste Sykepleien, som jeg leste, og det hørtes ok ut. Og enkelt. Lite bivirkninger. Kostet 289 for tre stk, så det litt dyrere enn ppiller da.

Gjest Koriander
Skrevet

Hei!

Har tenkt til å be legen min skrive en resept på denne ringen, da jeg har lagt så mye på meg av å bruke Diane. I tillegg er Diane genske "sterke"/ mye hormoner, så jeg ønsker å gå over til en løsning med lavere hormon dose. Noe jeg fikk følelsen av at denne ringen har. Håper ikke at jeg kommer til å gå noe mer opp i vekt av denne. Føler nå at vekt godt over min trivsels vekt, så jeg håper at dfenne ringen kan være en bedre løsning for meg.

Har du fått resepten av din fastlege? Jeg har nemlig planer om å spørre min fastlege om den.

Skrevet

Jeg fikk den hos gynekologen , men du får den hos fastlegen også.

Ser ikke ut som det er noen som har fått prøvd den enda.Jeg får nok bare sette i gang og prøve den ut. :D

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har nettopp begynt med Nuva-ringen, og er forløpig veldig fornøyd. Ingen bivirkninger, samt at jeg har gått ned litt i vekt (brukte p-piller før). Superdupert, synes jeg!

Gjest gjest1
Skrevet

Har sett mange tråder om p-ringen her.

Jeg har prøvd den, var ikke så veldig fornøyd egentlig, men det var fordi jeg reagerte på hormonene. Fikk humørsvigninger, men det er individuelt. Var veldig praktisk.

Gjest Virvar
Skrevet

Det er mange tråder om Nuvaringen/p-ring her inne allerede. Og jeg tror vi er en del som bruker den også. Det er bare å ta et lite søk, eller bla bakover på forummet :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er mange tråder om Nuvaringen/p-ring her inne allerede. Og jeg tror vi er en del som bruker den også. Det er bare å ta et lite søk, eller bla bakover på forummet :)

Se heller på datoen som Remyline la ut tråden sin du :wink: Det er ikke sikkert det var så mange tråder om det i november 2002 vet du.

Skrevet

Jeg har brukt nuva ring i et halvt år, og er kjempefornøyd! Vil absolutt anbefale den...

Gjest Virvar
Skrevet

åååååååi- datoen ja :oops: hehe huff.

• 5 uker senere...
Gjest Lilleulv
Skrevet

Har brukt p-plaster en stund nå, men det siste ble lurvete etter en dag og til slutt falt det nesten helt av :-? Er egentlig litt lei av det plasteret nå. Høres fantastisk ut med den ringen, men jeg har lest på doktor online at det er flere som har vært plaget med lukt i forbindelse med at de har brukt ringen :o Noen andre bivirkninger som er vanlig, eller er alt bare fryd og gammen? :)

Skrevet

Legen min også anbefalte den til meg. Fant en eske på kontoret hans og åpnet den. Da jeg så hvordan den så ut, forklarte jeg tydelig at det var helt uaktuelt! Jeg kunne aldri gått rundt med noe sånt inne i meg. Om jeg kjenner den eller ei er irrelevant. Syns det bare blir merkelig jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...