Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tok en graviditetstest 10 mai pga smerter, som var negativ. Onsdag 15. tok jeg ny, som var positiv på kvelden. Tok ny morgenen etter som også var positiv, og hos legen samme dag var den de tok der også positiv. Ble henvist til ultralyd pga jeg vurderer abort som jeg var på igår, men hun kunne ikke se noe tegn til graviditet. Hun sa "Jeg kan se antydning til noe som kan være det, men tror det er for tidlig". Så jeg har ny time på tirsdag. Har fortsatt ikke mensen og har murringer og ømme bryster. Var nok i uke 5 + noen dager når jeg var hos legen igår hvis jeg regnet rett, men er usikker.

Hva tror dere? Jeg skjønner absolutt ingenting, og ekkelt å ikke vite om jeg er gravid eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du er gravid. Veldig tidlig enda. Vanskelig å se så mye helt i starten. Hvis du ønsker å ta abort bør du gjøre det så fort som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du fikk første positive test for 1 uke siden er det nok for tidlig å se på UL.. får du fortsatt positive tester? 

Anonymkode: 570d2...90d

• Liker 2
Skrevet
Forumkonto skrev (Akkurat nå):

Tror du er gravid. Veldig tidlig enda. Vanskelig å se så mye helt i starten. Hvis du ønsker å ta abort bør du gjøre det så fort som mulig. 

Ja, men problemet var at hun ikke kunne bekrefte noe siden hun ikke så noenting, som gjør at jeg ikke kan ta noe abort enda. Så lurer på hva som skjer framover

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du fikk første positive test for 1 uke siden er det nok for tidlig å se på UL.. får du fortsatt positive tester? 

Anonymkode: 570d2...90d

Ja :)

Skrevet

Du må ta hCG-test via blodprøve hos legen. Med ca to dagers mellomrom. Hvis nivået stiger, er du gravid. Veldig rart legen ikke sa det?

• Liker 1
Skrevet
Pidla skrev (Akkurat nå):

Du må ta hCG-test via blodprøve hos legen. Med ca to dagers mellomrom. Hvis nivået stiger, er du gravid. Veldig rart legen ikke sa det?

Hørte ikke noe om det. Men jeg tok blodprøver etter ultralydundersøkelsen for å sjekke nivåene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjertet begynner ikke å slå før rundt uke 6 og man får heller ikke tatt abort før man har bekreftet at man er over 6 uker på vei. 
Mange finner ikke hjerteslag eller et tydelig embryo før uke 7 heller. Derfor er man anbefalt å vente med tidlig ultralyd (hvis man skal beholde barnet og bare vil se) til uke 8+

Anonymkode: d0a72...08a

AnonymBruker
Skrevet

Den første testen var negativ fordi det var for tidlig. 3 positive etter det indikerer at du er gravid, men hvis det er under 6 uker er det ikke sikkert det syntes på UL. Men i utgangspunktet er positiv test=gravid. Sjeldent det slår feil, og ihvetfall ikke på 3 tester. 

Anonymkode: 66d28...c11

Skrevet

Typisk at de venter ei uke for å sjekke med ul igjen, for å konstatere graviditet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har iallefall vært gravid. Enten er du det enda, men det er tidlig, eller så har utviklingen stoppet, men kroppen ikke støtt ut graviditeten. 

Anonymkode: 4208f...904

Skrevet
Anonym15 skrev (13 timer siden):

Hei!

Tok en graviditetstest 10 mai pga smerter, som var negativ. Onsdag 15. tok jeg ny, som var positiv på kvelden. Tok ny morgenen etter som også var positiv, og hos legen samme dag var den de tok der også positiv. Ble henvist til ultralyd pga jeg vurderer abort som jeg var på igår, men hun kunne ikke se noe tegn til graviditet. Hun sa "Jeg kan se antydning til noe som kan være det, men tror det er for tidlig". Så jeg har ny time på tirsdag. Har fortsatt ikke mensen og har murringer og ømme bryster. Var nok i uke 5 + noen dager når jeg var hos legen igår hvis jeg regnet rett, men er usikker.

Hva tror dere? Jeg skjønner absolutt ingenting, og ekkelt å ikke vite om jeg er gravid eller ikke.

Mest sannsynlig er du gravid men at det er for tidlig å se. Jeg var på UL 5+1 og han kunne ikke se noe. Mål hcg hos lege med et par dager mellomrom. Stiger det er du gravid

Skrevet

Takk for svar! Jeg tok ny test nå og testen er blodrød .. like sterk som kontrollstreken. Skjønner lite 😅

AnonymBruker
Skrevet
Anonym15 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Jeg tok ny test nå og testen er blodrød .. like sterk som kontrollstreken. Skjønner lite 😅

Hva er det du ikke skjønner, da? Som nevnt flere ganger: du er gravid, men embryoet er for lite ennå til å kunne ses på ultralyd. Det er ikke mystisk på noen måte.

Anonymkode: c5602...13d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er det du ikke skjønner, da? Som nevnt flere ganger: du er gravid, men embryoet er for lite ennå til å kunne ses på ultralyd. Det er ikke mystisk på noen måte.

Men, tror du ikke legen hadde sett en fostersekk eller noe da? Reagerer på at hun ikke så noe. Det som er forvirrende.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym15 skrev (8 minutter siden):

Men, tror du ikke legen hadde sett en fostersekk eller noe da? Reagerer på at hun ikke så noe. Det som er forvirrende.

Nei, det er for tidlig til å se noe. Det er mikroskopiske greier så tidlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er for tidlig til å se noe. Det er mikroskopiske greier så tidlig. 

Okei, takk for svar! Skal på nytt på tirsdag. Håper hun ser noe da. Haster litt i tilfelle jeg tenker abort, er bare derfor jeg stresser.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym15 skrev (1 time siden):

Man kan ikke se noe så tidlig - uavhengig av hvor rød streken er... 

Anonym15 skrev (49 minutter siden):

Okei, takk for svar! Skal på nytt på tirsdag. Håper hun ser noe da. Haster litt i tilfelle jeg tenker abort, er bare derfor jeg stresser.

Haster ikke om du tenker abort.. Du er knapt 6 uker, altså du har 6 uker på å ta en abort eller ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan ikke se noe så tidlig - uavhengig av hvor rød streken er... 

Haster ikke om du tenker abort.. Du er knapt 6 uker, altså du har 6 uker på å ta en abort eller ikke. 

Nei, men en tydelig rød strek tyder på mer hCG, altså større sjanse for at man ikke har mistet av seg selv.

Anonymkode: da4b1...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men en tydelig rød strek tyder på mer hCG, altså større sjanse for at man ikke har mistet av seg selv.

Anonymkode: da4b1...1dd

Nei en strek forteller ikke noe om du kan miste eller ikke. Du kan forsatt miste i uke 6 og uke 18. Du må vente å ta ul til du er 7 uker på vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...