AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Hei. Jeg har i nesten 10 år leid en bolig og alt har gått greit frem til for 2 år siden da jeg tok inn en samboer. Jeg og samboer var sammen i nesten 2 år før jeg tillot han å flytte inn da jeg stolte på at dette ville gå helt fint. Det ble fort et helvete med mye krangling . Han kunne bli skikkelig sint å Kaste harde, tunge ting i veggene . Veggene som er av gips fikk hull på hull. Og tilogmed vinduer ble knust av han Han drakk ofte også og ølflasker spratt veggimellom. Det hendte noen ganger at naboer ringte politi grunnet husbråk. Og huseier ble kontaktet. Jeg vet jeg hadde ansvaret for leiligheten og jeg prøvde virkelig å få han ut flere ganger og var redd han, jeg prøvde å snakke med huseier men Han ville ha oss begge ut . Da han begjærte utkastelse via namsmannen og vi fikk en dato prøvde jeg å få flyttet og få ut tingene. Fikk tatt ut mye og flyttet selv, prøvde å få samboer ut men han nektet, jeg flyttet ut,dumpet han og har ikke hørt fra han siden. Han hadde var ikke til stede når namsmannen byttet lås. Jeg har flere ganger prøvd å få tak i huseier og fikk melding i dag om at alt som var igjen i leiligheten er kjørt på bosset. Jeg fikk beskjed fra namsmannen at jeg hadde rett til å få hentet eiendelene mine innen 2 uker etter utkastelse, det har nå gått 8 dager. Kan jeg kreve noe tilbake ? Jeg har allerede betalt mye for skadene og ruter og vegger har vi fått fixet Anonymkode: 82576...e43 1 16
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg har i nesten 10 år leid en bolig og alt har gått greit frem til for 2 år siden da jeg tok inn en samboer. Jeg og samboer var sammen i nesten 2 år før jeg tillot han å flytte inn da jeg stolte på at dette ville gå helt fint. Det ble fort et helvete med mye krangling . Han kunne bli skikkelig sint å Kaste harde, tunge ting i veggene . Veggene som er av gips fikk hull på hull. Og tilogmed vinduer ble knust av han Han drakk ofte også og ølflasker spratt veggimellom. Det hendte noen ganger at naboer ringte politi grunnet husbråk. Og huseier ble kontaktet. Jeg vet jeg hadde ansvaret for leiligheten og jeg prøvde virkelig å få han ut flere ganger og var redd han, jeg prøvde å snakke med huseier men Han ville ha oss begge ut . Da han begjærte utkastelse via namsmannen og vi fikk en dato prøvde jeg å få flyttet og få ut tingene. Fikk tatt ut mye og flyttet selv, prøvde å få samboer ut men han nektet, jeg flyttet ut,dumpet han og har ikke hørt fra han siden. Han hadde var ikke til stede når namsmannen byttet lås. Jeg har flere ganger prøvd å få tak i huseier og fikk melding i dag om at alt som var igjen i leiligheten er kjørt på bosset. Jeg fikk beskjed fra namsmannen at jeg hadde rett til å få hentet eiendelene mine innen 2 uker etter utkastelse, det har nå gått 8 dager. Kan jeg kreve noe tilbake ? Jeg har allerede betalt mye for skadene og ruter og vegger har vi fått fixet Anonymkode: 82576...e43 1. Skjønner GODT huseier. fy søren du lot en mann flytte inn hos der som har kostet huseier både penger, sikkert mye hodebry ,ødelagt leilighet og bråk og kaos!!!! 2. Eiendelene dine har du vel rett på,men om du ikke hentet når du skulle så kastet han de vel?! Anonymkode: f3b56...8ca 27 2 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 22. mai 2024 Hvis du har et noenlunde fornuftig bein i kroppen så betaler du for skadene og tar dette tapet. Stakkars stakkars naboer og huseier som har måttet stå i å ha en sånn leietaker som deg. Anonymkode: 26719...899 36 1 13
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Jeg har i nesten 10 år leid en bolig og alt har gått greit frem til for 2 år siden da jeg tok inn en samboer. Jeg og samboer var sammen i nesten 2 år før jeg tillot han å flytte inn da jeg stolte på at dette ville gå helt fint. Det ble fort et helvete med mye krangling . Han kunne bli skikkelig sint å Kaste harde, tunge ting i veggene . Veggene som er av gips fikk hull på hull. Og tilogmed vinduer ble knust av han Han drakk ofte også og ølflasker spratt veggimellom. Det hendte noen ganger at naboer ringte politi grunnet husbråk. Og huseier ble kontaktet. Jeg vet jeg hadde ansvaret for leiligheten og jeg prøvde virkelig å få han ut flere ganger og var redd han, jeg prøvde å snakke med huseier men Han ville ha oss begge ut . Da han begjærte utkastelse via namsmannen og vi fikk en dato prøvde jeg å få flyttet og få ut tingene. Fikk tatt ut mye og flyttet selv, prøvde å få samboer ut men han nektet, jeg flyttet ut,dumpet han og har ikke hørt fra han siden. Han hadde var ikke til stede når namsmannen byttet lås. Jeg har flere ganger prøvd å få tak i huseier og fikk melding i dag om at alt som var igjen i leiligheten er kjørt på bosset. Jeg fikk beskjed fra namsmannen at jeg hadde rett til å få hentet eiendelene mine innen 2 uker etter utkastelse, det har nå gått 8 dager. Kan jeg kreve noe tilbake ? Jeg har allerede betalt mye for skadene og ruter og vegger har vi fått fixet Anonymkode: 82576...e43 Nei, såklart ikke.....tror du virkelig en huseier lagrer tingene dine? Du hadde en frit til å hente tingene uten at du overholdt fristen,din egen dumhet. OM huseier hadde lagret dem, ville du da vært villig til å betalt for lagerleie, eller mener du han skulle rydda ut og lagret tinga dine gratis frem til du orket å hente det ut?? Anonymkode: 6ea3d...c9f 14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, såklart ikke.....tror du virkelig en huseier lagrer tingene dine? Du hadde en frit til å hente tingene uten at du overholdt fristen,din egen dumhet. OM huseier hadde lagret dem, ville du da vært villig til å betalt for lagerleie, eller mener du han skulle rydda ut og lagret tinga dine gratis frem til du orket å hente det ut?? Anonymkode: 6ea3d...c9f Ja jeg hadde vært villig til å betale lagerleie. Men som namsmannen sa så skulle jeg ha rett til å få hentet tingene mine innen 14 dager, jeg har forsøkt i dagesvis å få kontakt med huseier uten hell. Det har ikke gått 14 dager ennå, derfor lurer jeg Anonymkode: 82576...e43 10 14 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du har et noenlunde fornuftig bein i kroppen så betaler du for skadene og tar dette tapet. Stakkars stakkars naboer og huseier som har måttet stå i å ha en sånn leietaker som deg. Anonymkode: 26719...899 Jeg har betalt for skadene og vil absolutt betale mer om det er mer å betale. Anonymkode: 82576...e43 3 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 Det høres jo ut som hele boligen er ramponert, så synes ikke du kan kreve noe som helst fra fra huseieren. Anonymkode: d569c...982 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: 1. Skjønner GODT huseier. fy søren du lot en mann flytte inn hos der som har kostet huseier både penger, sikkert mye hodebry ,ødelagt leilighet og bråk og kaos!!!! 2. Eiendelene dine har du vel rett på,men om du ikke hentet når du skulle så kastet han de vel?! Anonymkode: f3b56...8ca Han kastet dem før fristen jeg fikk fra namsmannen gikk ut, jeg turde ikke å hente resten ut før utkastelse fordi jeg ikke ville møte på exen min . Anonymkode: 82576...e43 4 6 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 Populært innlegg #9 Skrevet 22. mai 2024 Regler er regler. Dersom det stemmer at du har rett til å hente tingene dine innen 2 uker etter utkastelse og huseier ikke har fulgt denne regelen så tenker jeg at det får huseier ta på sin kappe. Så jeg synes du kan ta det videre. Går det an å kontakte namsmannen igjen å høre? Fikk du noe infobrev eller liknende når utkastelsen skjedde med noe kontaktinformasjon? Anonymkode: f62c1...816 42 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 Populært innlegg #10 Skrevet 22. mai 2024 For noen svar! Leser dere ikke hovedinnlegget? Hun skriver jo at hun hadde 14 dager på å hente eiendelene - som stod i en leilighet hun ikke hadde nøkkel til - og huseier har kastet alle eiendelene hennes etter 8 dager. Dette kan da umulig være lov?! Hun skriver også at hun allerede har betalt mye for skade på leilighet, og er villig til å betale mer. Hvorfor biter dere av TS hodet? Det er ikke engang hun som har ramponert leiligheten.. Anonymkode: 5a0f6...27a 99 3 36
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Han kastet dem før fristen jeg fikk fra namsmannen gikk ut, jeg turde ikke å hente resten ut før utkastelse fordi jeg ikke ville møte på exen min . Anonymkode: 82576...e43 Skjønner det kan høres slik ut, ruter ble skiftet ut på min regning når disse ble knust. Vegger har jeg også fått fikset etterhvert. Jeg har ikke fått høre noe om disse skadene nå og huseier var glad for at jeg ordnet opp . Han ville først kun ha han ut, men jeg fikk det aldri til selvom jeg ville det, så det endte da med utkastelse på oss begge. Anonymkode: 82576...e43 12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 Tok du kontakt med huseier og har du dokumentasjon på det, hvis ikke har du ingen sak. Stakkars huseier for et mareritt. Tror jeg hadde blitt skremt fra å leie ut igjen jeg. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For noen svar! Leser dere ikke hovedinnlegget? Hun skriver jo at hun hadde 14 dager på å hente eiendelene - som stod i en leilighet hun ikke hadde nøkkel til - og huseier har kastet alle eiendelene hennes etter 8 dager. Dette kan da umulig være lov?! Hun skriver også at hun allerede har betalt mye for skade på leilighet, og er villig til å betale mer. Hvorfor biter dere av TS hodet? Det er ikke engang hun som har ramponert leiligheten.. Anonymkode: 5a0f6...27a Ts valgte å bli i dette forholdet i 2 år mens huset ble ramponert og politi tilkalt. Man har alle muligheter til å kommer seg vekk å få hjelp her i landet at hun brukte 2 år på det er ikke huseier sin feil. Men han skulle forholdt seg til fristen men har hun ikke bevis på dette så kommer hun ingen vei. Anonymkode: a14c4...717 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 Ta kontakt med namsmannen igjen, ts, og forhør deg der om dette. Anonymkode: 3ff1c...b72 17 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 Mye besserwisseren her, om du har rett og krav på og hente tingene dine innen 14 dager og han har kastet dem så må han stå for refusjon Anonymkode: 4ebe8...4f9 28 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 Populært innlegg #15 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du har et noenlunde fornuftig bein i kroppen så betaler du for skadene og tar dette tapet. Stakkars stakkars naboer og huseier som har måttet stå i å ha en sånn leietaker som deg. Anonymkode: 26719...899 Hva galt mener du TS har gjort?? Hun har leid i 8 år uten problemer, og så ramponerer kjæresten hennes leiligheten! Hun var redd han, og prøvde å få han ut. Hva annet kunne hun gjort? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts valgte å bli i dette forholdet i 2 år mens huset ble ramponert og politi tilkalt. Man har alle muligheter til å kommer seg vekk å få hjelp her i landet at hun brukte 2 år på det er ikke huseier sin feil. Anonymkode: a14c4...717 Hun valgte det ja… Tydelig at du ikke har kjennskap til eller erfaring med hvordan det er å leve i voldelige forhold. Fy søren så mange ekle kalde mennesker det er her inne altså. Anonymkode: 5a0f6...27a 46 6 31
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 det var da voldsomt til angrep, TS dette ville jeg anmeldt, så fort som mulig, så klart skal du ha erstatning her, du fikk en frist og den overholdt ikke huseier. Anonymkode: 4d9c1...335 19 6 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #17 Skrevet 22. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tok du kontakt med huseier og har du dokumentasjon på det, hvis ikke har du ingen sak. Stakkars huseier for et mareritt. Tror jeg hadde blitt skremt fra å leie ut igjen jeg. Ts valgte å bli i dette forholdet i 2 år mens huset ble ramponert og politi tilkalt. Man har alle muligheter til å kommer seg vekk å få hjelp her i landet at hun brukte 2 år på det er ikke huseier sin feil. Men han skulle forholdt seg til fristen men har hun ikke bevis på dette så kommer hun ingen vei. Anonymkode: a14c4...717 Bevis på ? Jeg har da bevis når utkastelse ble fullbyrdet , regner med det er loggført hos namsmannen også. Har og bevis på at jeg har forsøkt å ringe og sende sms til huseier uten å få svar, det ligger i loggen på tlf min og huseiers. Fristen er jo ikke ute . Anonymkode: 82576...e43 10 5 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #18 Skrevet 22. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ta kontakt med namsmannen igjen, ts, og forhør deg der om dette. Anonymkode: 3ff1c...b72 Skal ringe dem i morgen . Anonymkode: 82576...e43 3 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Skrevet 22. mai 2024 For en idiotisk huseier. Kaste ut en kvinne som har blitt utsatt for vold. Du skriver ikke om det var fysisk, men det du beskriver er iallefall psykisk vold. Føler med deg! Anonymkode: 1921b...ad6 15 5 4
anonym 4545 Skrevet 22. mai 2024 #20 Skrevet 22. mai 2024 Her har utleier tatt til rette og er erstatningspliktig overfor Ts. Alt hærverk i forkant har ingen betydning vedrørende dette. 20 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå