Gå til innhold

Huseier kasta oss ut og har nå kasta alle eiendelene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har i nesten 10 år leid en bolig og alt har gått greit frem til for 2 år siden da jeg tok inn en samboer. Jeg og samboer var sammen i nesten 2 år før jeg tillot han å flytte inn da jeg stolte på at dette ville gå helt fint. Det ble fort et helvete med mye krangling . Han kunne bli skikkelig sint å Kaste harde, tunge ting i veggene . Veggene som er av gips fikk hull på hull. Og tilogmed vinduer ble knust av han  Han drakk ofte også og ølflasker spratt veggimellom. Det hendte noen ganger at naboer ringte politi grunnet husbråk.  Og huseier ble kontaktet. Jeg vet jeg hadde ansvaret for leiligheten og jeg prøvde virkelig å få han ut flere ganger og var redd han, jeg prøvde å snakke med huseier men Han ville ha oss begge ut . Da han begjærte utkastelse via namsmannen og vi fikk en dato prøvde jeg å få flyttet og få ut tingene. Fikk tatt ut mye og flyttet selv, prøvde å få samboer ut men han nektet, jeg flyttet ut,dumpet han og har ikke hørt fra han siden. Han hadde var ikke til stede når namsmannen byttet lås. Jeg har flere ganger prøvd å få tak i huseier og fikk melding i dag om at alt som var igjen i leiligheten er kjørt på bosset. Jeg fikk beskjed fra namsmannen at jeg hadde rett til å få hentet eiendelene mine innen 2 uker etter utkastelse, det har nå gått 8 dager. Kan jeg kreve noe tilbake ? Jeg har allerede betalt mye for skadene og ruter og vegger har vi fått fixet

Anonymkode: 82576...e43

• Liker 1
  • Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. Jeg har i nesten 10 år leid en bolig og alt har gått greit frem til for 2 år siden da jeg tok inn en samboer. Jeg og samboer var sammen i nesten 2 år før jeg tillot han å flytte inn da jeg stolte på at dette ville gå helt fint. Det ble fort et helvete med mye krangling . Han kunne bli skikkelig sint å Kaste harde, tunge ting i veggene . Veggene som er av gips fikk hull på hull. Og tilogmed vinduer ble knust av han  Han drakk ofte også og ølflasker spratt veggimellom. Det hendte noen ganger at naboer ringte politi grunnet husbråk.  Og huseier ble kontaktet. Jeg vet jeg hadde ansvaret for leiligheten og jeg prøvde virkelig å få han ut flere ganger og var redd han, jeg prøvde å snakke med huseier men Han ville ha oss begge ut . Da han begjærte utkastelse via namsmannen og vi fikk en dato prøvde jeg å få flyttet og få ut tingene. Fikk tatt ut mye og flyttet selv, prøvde å få samboer ut men han nektet, jeg flyttet ut,dumpet han og har ikke hørt fra han siden. Han hadde var ikke til stede når namsmannen byttet lås. Jeg har flere ganger prøvd å få tak i huseier og fikk melding i dag om at alt som var igjen i leiligheten er kjørt på bosset. Jeg fikk beskjed fra namsmannen at jeg hadde rett til å få hentet eiendelene mine innen 2 uker etter utkastelse, det har nå gått 8 dager. Kan jeg kreve noe tilbake ? Jeg har allerede betalt mye for skadene og ruter og vegger har vi fått fixet

1. Skjønner GODT huseier. fy søren du lot en mann flytte inn hos der som har kostet huseier både penger, sikkert mye hodebry ,ødelagt leilighet og bråk og kaos!!!!

2. Eiendelene dine har du vel rett på,men om du ikke hentet når du skulle så kastet han de vel?!

Anonymkode: f3b56...8ca

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, såklart ikke.....tror du virkelig en huseier lagrer tingene dine? Du hadde en frit til å hente tingene uten at du overholdt fristen,din egen dumhet. OM huseier hadde lagret dem, ville du da vært villig til å betalt for lagerleie, eller mener du han skulle rydda ut og lagret tinga dine gratis frem til du orket å hente det ut??

Anonymkode: 6ea3d...c9f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, såklart ikke.....tror du virkelig en huseier lagrer tingene dine? Du hadde en frit til å hente tingene uten at du overholdt fristen,din egen dumhet. OM huseier hadde lagret dem, ville du da vært villig til å betalt for lagerleie, eller mener du han skulle rydda ut og lagret tinga dine gratis frem til du orket å hente det ut??

Anonymkode: 6ea3d...c9f

Ja jeg hadde vært villig til å betale lagerleie. Men som namsmannen sa så skulle jeg ha rett til å få hentet tingene mine innen 14 dager, jeg har forsøkt i dagesvis å få kontakt med huseier uten hell. Det har ikke gått 14 dager ennå, derfor lurer jeg

• Liker 10
  • Hjerte 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har et noenlunde fornuftig bein i kroppen så betaler du for skadene og tar dette tapet. Stakkars stakkars naboer og huseier som har måttet stå i å ha en sånn leietaker som deg. 

Anonymkode: 26719...899

Jeg har betalt for skadene og vil absolutt betale mer om det er mer å betale. 

• Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som hele boligen er ramponert, så synes ikke du kan kreve noe som helst fra fra huseieren. 

Anonymkode: d569c...982

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Skjønner GODT huseier. fy søren du lot en mann flytte inn hos der som har kostet huseier både penger, sikkert mye hodebry ,ødelagt leilighet og bråk og kaos!!!!

2. Eiendelene dine har du vel rett på,men om du ikke hentet når du skulle så kastet han de vel?!

Anonymkode: f3b56...8ca

Han kastet dem før fristen jeg fikk fra namsmannen gikk ut, jeg turde ikke å hente resten ut før utkastelse fordi jeg ikke ville møte på exen min . 

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han kastet dem før fristen jeg fikk fra namsmannen gikk ut, jeg turde ikke å hente resten ut før utkastelse fordi jeg ikke ville møte på exen min . 

Skjønner det kan høres slik ut, ruter ble skiftet ut på min regning når disse ble knust. Vegger har jeg også fått fikset etterhvert. Jeg har ikke fått høre noe om disse skadene nå og huseier var glad for at jeg ordnet opp . Han ville først kun ha han ut, men jeg fikk det aldri til selvom jeg ville det, så det endte da med utkastelse på oss begge.

• Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet

Tok du kontakt med huseier og har du dokumentasjon på det, hvis ikke har du ingen sak.

Stakkars huseier for et mareritt. Tror jeg hadde blitt skremt fra å leie ut igjen jeg.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For noen svar! Leser dere ikke hovedinnlegget?

Hun skriver jo at hun hadde 14 dager på å hente eiendelene - som stod i en leilighet hun ikke hadde nøkkel til - og huseier har kastet alle eiendelene hennes etter 8 dager.

Dette kan da umulig være lov?!

Hun skriver også at hun allerede har betalt mye for skade på leilighet, og er villig til å betale mer. Hvorfor biter dere av TS hodet? Det er ikke engang hun som har ramponert leiligheten..

Anonymkode: 5a0f6...27a

Ts valgte å bli i dette forholdet i 2 år mens huset ble ramponert og politi tilkalt. Man har alle muligheter til å kommer seg vekk å få hjelp her i landet at hun brukte 2 år på det er ikke huseier sin feil.

Men han skulle forholdt seg til fristen men har hun ikke bevis på dette så kommer hun ingen vei.

Anonymkode: a14c4...717

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med namsmannen igjen, ts, og forhør deg der om dette.

Anonymkode: 3ff1c...b72

• Liker 17
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Mye besserwisseren her, om du har rett og krav på og hente tingene dine innen 14 dager og han har kastet dem så må han stå for refusjon

Anonymkode: 4ebe8...4f9

• Liker 28
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

det var da voldsomt til angrep,

TS dette ville jeg anmeldt, så fort som mulig, så klart skal du ha erstatning her, du fikk en frist og den overholdt ikke huseier.

Anonymkode: 4d9c1...335

• Liker 19
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Tok du kontakt med huseier og har du dokumentasjon på det, hvis ikke har du ingen sak.

Stakkars huseier for et mareritt. Tror jeg hadde blitt skremt fra å leie ut igjen jeg.

Ts valgte å bli i dette forholdet i 2 år mens huset ble ramponert og politi tilkalt. Man har alle muligheter til å kommer seg vekk å få hjelp her i landet at hun brukte 2 år på det er ikke huseier sin feil.

Men han skulle forholdt seg til fristen men har hun ikke bevis på dette så kommer hun ingen vei.

Anonymkode: a14c4...717

Bevis på ? Jeg har da bevis når utkastelse ble fullbyrdet , regner med det er loggført hos namsmannen også.  Har og bevis på at jeg har forsøkt å ringe og sende sms til huseier uten å få svar, det ligger i loggen på tlf min og huseiers.  Fristen er jo ikke ute . 

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med namsmannen igjen, ts, og forhør deg der om dette.

Anonymkode: 3ff1c...b72

Skal ringe dem i morgen . 

• Liker 3
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

For en idiotisk huseier. Kaste ut en kvinne som har blitt utsatt for vold. Du skriver ikke om det var fysisk, men det du beskriver er iallefall psykisk vold. Føler med deg! 

Anonymkode: 1921b...ad6

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Her har utleier tatt til rette og er erstatningspliktig overfor Ts. Alt hærverk i forkant har ingen betydning vedrørende dette.

• Liker 20
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...