Gå til innhold

Tenker dere noen ganger over at det dere gjør mot andre kommer tilbake til dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser om mennesker på forumet her som opplever mobbing, trakassering, vold, baksnakking, utestenging, falske rykter. Svindel, lureri etc etc… 

Dere som gjør sånt, har dere selvinnsikt nok til å forstå hva dere faktisk gjør? At dere kan drive mennesker til selvmord? At DU kan være årsaken til at en person ikke holder ut mer?

Tenker dere som gjør sånt, noengang på at dette dere gjør mot andre, vil slå tilbake på dere selv senere, i form av alvorlig sykdom, ødelagt økonomi, og det som verre er?

At karma vil ta dere en gang, og den dagen dere skal gjøre opp for og stå for det dere har gjort? Tenker dere noen ganger på følelsene til de dere er stygge mot?

For er virkelig ikke grenser for hva folk gjør mot enkelte… Og det er så stygt. Men, det vil slå tilbake på dere før eller senere. Fatter ikke at enkelte våger. 

Anonymkode: b21e7...1d6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg leser om mennesker på forumet her som opplever mobbing, trakassering, vold, baksnakking, utestenging, falske rykter. Svindel, lureri etc etc… 

Dere som gjør sånt, har dere selvinnsikt nok til å forstå hva dere faktisk gjør? At dere kan drive mennesker til selvmord? At DU kan være årsaken til at en person ikke holder ut mer?

Tenker dere som gjør sånt, noengang på at dette dere gjør mot andre, vil slå tilbake på dere selv senere, i form av alvorlig sykdom, ødelagt økonomi, og det som verre er?

At karma vil ta dere en gang, og den dagen dere skal gjøre opp for og stå for det dere har gjort? Tenker dere noen ganger på følelsene til de dere er stygge mot?

For er virkelig ikke grenser for hva folk gjør mot enkelte… Og det er så stygt. Men, det vil slå tilbake på dere før eller senere. Fatter ikke at enkelte våger. 

Gode spørsmål. Jeg prøver å være snill hele tiden. Og er redd for å såre noen, så jeg kan fremstå ganske forsiktig og til tider usikker p.ga. dette. Men føler jeg at noen behandler meg dårlig tar jeg noen ganger kraftig igjen verbalt, men kun hvis det har pågått lenge. Jeg har både blitt mobbet og mobbet selv når jeg var barn/tenåring. Og angrer selvfølgelig på det nå, og skulle gjerne gjort noen ting annerledes.

Endret av Mayer
  • Liker 2
Skrevet

Ja det er vel det nærmeste jeg kommer til å ha en religion. Everything you do comes back to you. 

Ganske logisk synes jeg at hvordan man oppfører seg mot andre gir konsekvenser for hva man opplever tilbake, så jeg prøver virkelig å være et anstendig og godt menneske. 

Egentlig tror jeg vel mest på at Everything BAD you do comes back to you, for jeg er blitt veldig bevisst på at enkelte mennesker er blodsugere man ikke får noe bra tilbake fra uansett hvor mye man gjør for dem. De må man bare styre unna. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg tenker alltid på at det jeg sier og gjør får konsekvenser for noen..og særlig fordi jeg er relativt god til å snakke for meg.

Men jeg prøver ikke oppføre meg som et anstendig menneske av frykt for å få samme mynt tilbake..oppfører meg ok fordi det ikke gir meg glede å drepe folk med ord helt enkelt.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på karma. At en person som gjør noe vondt blir straffet for det, nei det tror jeg ikke på. Men jeg forstår ikke folk som gjør andre vondt på ulike måter. Det er virkelig ikke vanskelig å oppføre seg ordentlig. 

Anonymkode: 48e63...596

Skrevet

Jeg har alltid klart å oppføre meg rimelig anstendig. Har feks aldri hatt en konflikt med verken venner eller arbeidskollegaer. Jeg er en person som går stille i dørene. Men jeg tror ikke på karma. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er godt voksen og klarer ikke etter beste evne å se at karma fungerer. Mitt motiv for å prøve å være et godt menneske er at det er verdt noe i seg selv, jeg skal ikke trenge en belønning for det. 

• Liker 1
Skrevet

Karma er bullshit. Altfor mange eksempler på assholes som lever helt fine liv uten konsekvens, i årevis. Så nei, det tenker jeg ikke på.

Men, helt uavhengig av karma prøver jeg å følge «kardemommeloven» uansett. Være generelt blid, hyggelig og grei med folk, og hjelpe til der jeg ser jeg kan.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg trur ikke dem er klar over hva dem gjør. Har ei svigermor som er et helvete. Har sett at hun kan gå gjennom lik for å få det slik hun vil og føle seg som ei dronning. Har også høre henne si til noen vet du ikke hvem jeg er? Eh hallo tenker jeg. Akkurat sånn at du er noen slik du oppfører deg. Heldigvis så ser fler og fler hva hun driver på med. Men hun har ødelagt mange liv. Har prøvd å reparer noen av de men jeg gir opp. Hun er en bulldoser. 

Anonymkode: 59b2e...652

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (1 time siden):

Jeg har alltid klart å oppføre meg rimelig anstendig. Har feks aldri hatt en konflikt med verken venner eller arbeidskollegaer. Jeg er en person som går stille i dørene. Men jeg tror ikke på karma. 

Karma eller ikke karma Hannah.

Jeg tror vi har levd tusener av liv og har tusener igjen, og jeg tror på karma..men jeg trenger ikke trues til snillhet fordi jeg liker å være snill..😂

Du er en av mine topp 5 favoritter her inne..nettopp fordi du klarer kunstykket å " stand your ground" uten å bli ufin..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Diskulis said:

Karma er bullshit. Altfor mange eksempler på assholes som lever helt fine liv uten konsekvens, i årevis. Så nei, det tenker jeg ikke på.

Men, helt uavhengig av karma prøver jeg å følge «kardemommeloven» uansett. Være generelt blid, hyggelig og grei med folk, og hjelpe til der jeg ser jeg kan.

Karma trenger ikke ta form dette livet. Det kan ta form et annet liv ;)

Anonymkode: 05314...e11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler høre på denne historien

Skrevet

Jeg tror ikke på karma som noe slags kosmisk eller overnaturlig fenomen. Ikke er karma noe alle kriminelle, voldelige, vonde drittsekker opplever heller før de dør. Spesielt ikke om de er rike og maktfulle. Tror vell egt ikke spesielt på karma i det hele og det store. Urett er utbredt i verden. Men tror på verdien og meningen i å være ett godt menneske som gir noe positivt til verden og de rundt seg.

For min del får jeg vondt langt inn i hjerterota om jeg har såret følelsene til noen ved mindre det er nødvendig og berettighet. Det er vanskelig å skjønne hvordan enkelte har samvittighet til å drive på som de gjør. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan virker det? Er det i dette livet eller i det neste?

Har vi det livet vi lever nå pga det livet vi levde før?

Hva om vi lever det samme livet oppigjen og tar andre valg hver gang. Kanskje vi har tatt værre eller bedre valg forrige gang?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det før i tiden, men når jeg har blitt "voksen" og innsett at det er ingenting mellom himmel og jord, så har jeg mistet all troen på "karma". Om man gjør noe negativt offentlig er det reaksjoner, men tror ikke at det blir konsekvenser av slikt som andre ikke vet om.

Anonymkode: e9d43...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har tenkt mye på dette. Jeg har sett så mange ondskapsfulle mennesker som gjør så mye ødeleggende mot andre og de har aldri fått igjen... det virker ikke som de får karma, men heller at de får "belønning" for alt det stygge de gjør... de får ikke ødelagt økonomi, tvert imot så tjener de så mye at de kan gjøre hva de vil. Ikke får de noen alvorlig sykdom heller. Alle holder med dem og er venner med dem. Det virker som at jo værre de er, jo bedre får de det... 

Anonymkode: 96324...fbe

Skrevet

livet er som et ekko - det du sender ut kommer før eller senere tilbake ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe som heter karma, nei. Det kan ofte lønne seg å være drittsekk.

Anonymkode: 736f7...616

Skrevet
TomSawyer skrev (17 timer siden):

Karma eller ikke karma Hannah.

Jeg tror vi har levd tusener av liv og har tusener igjen, og jeg tror på karma..men jeg trenger ikke trues til snillhet fordi jeg liker å være snill..😂

Du er en av mine topp 5 favoritter her inne..nettopp fordi du klarer kunstykket å " stand your ground" uten å bli ufin..

Naaaw, det var fint skrevet;) Liker deg også Mr Sawyer, og leser alltid innleggene dine med stor fornøyelse 🥰

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Karma trenger ikke ta form dette livet. Det kan ta form et annet liv ;)

For de som tror på sånt ja. Andre får sørge for at folk får som fortjent litt raskere. For meg er det ingen logikk i at noen skal leve flott i flere tiår med å behandle andre dårlig eller være drittsekker. Det er en altfor passiv og konfliktsky håndtering som andre mennesker må lide uskyldig for i mellomtiden. Ta heller problemet ved roten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...