AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Om det nå er med dukker, biler eller fysiske aktiviteter, hvor mye gjør dere av det? Og tar du glede av det for din egen del (ikke bare at du blir glad fordi barnet blir det)? Anonymkode: 71169...aef
Jegvetik Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Synes det er utrolig kjedelig å leke 😅 Men jeg gjør det fordi barnet liker det, og jeg liker barnet veldig godt
tussi84 Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 Ikke så mye som jeg burde ha gjort. Blir kanskje en 15-30 min i hverdagen etter bhg, hvor resten av tiden ellers går med på å lage mat/spise middag/legging. Også er det en baby her på 3 uker som også skal ha oppmerksomhet/mat/stell så det begrenser seg hvor mye tid det er til leking. Har noe mer tid i helgene, men finner ikke på noe hele tiden. Syns for det meste at leking er kjedelig, men det gleder meg å se at barnet blir glad for det, så gjør det for barna sin skyld. Eneste jeg syns er greit er bord aktiviteter, vann aktivitet eller lignende. 1
Anononyma Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Altfor lite er svaret på dette! I helgene blir det jo en del, da er vi ute både før og etter duppen. Som oftest på lekeplass, i bhg, i parken eller ved elva og mater ender etc. Felles aktiviteter hvor vi leker og har det gøy sammen! Mandag til fredag blir det som @tussi84sier, 15-30 min kanskje med ren lek, eller spises tiden opp av middagslaging, oppvask, diverse gjøremål 😕
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 Jeg eller far er med barnet så og si hele tiden. Og under middag etc så sitter det på fanget. Anonymkode: 56bcf...c5a
Gjest Spade Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 Elsker å leke med barna, om det er med baby som vifter med armer eller togbane med treåring eller barbie med femåringen. løpe om kapp, klatre og fange 😝
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 To- tre timer i ukedagene og dagen lang i helgene, men jeg syns det er gøy å leke. Og det blir gøyere jo større barna blir. Barna ELSKER å leke med oss foreldrene, og jeg er sikker på at all leken har styrket relasjonen og samspillet vårt. Etterhvert vil jo mitt nærvær bli mindre og mindre interessant for barna, så jeg holder det gående nå mens leken er god, bokstavlig talt. Anonymkode: 5173e...98a 4
Gjest jegerrinne Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 Her gjorde både far og jeg. Vi kunne sitte på gulvet å bygge lego, togbane. Eller på trampoline ute, Aker om vinteren. Samtidig opptatt av at de skulle kunne leke selv uten at vi var med. Nå er de ungdommer og vi har en kveld i uka der vi sitter å spiller brettspill og kort
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 I hverdagene blir det mindre enn jeg skulle ønske (spesielt i vinterhalvåret, jeg er med mer aktivt i leken når vi er ute for da må jeg jo passe på dem hele tiden uansett😅). Vi er hjemme fra barnehagen 15:30 og de legger seg ca 18:30, og inni der tar jo middag og opprydding litt tid også. Så kanskje maks 30-60 minutter til sammen. Mer i helgene… men jeg er også litt for at de skal lære seg å leke på egenhånd, gjerne også kjede seg litt det tror jeg bare er sunt! Anonymkode: 59a73...f67
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 De leker mye sammen, men jeg er ute i hagen sammen de. Legger fra meg tlf og ser på de. Hender jeg leker med de, men syns det er kjedelig. Anonymkode: 21ded...dd1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): To- tre timer i ukedagene og dagen lang i helgene, men jeg syns det er gøy å leke. Og det blir gøyere jo større barna blir. Barna ELSKER å leke med oss foreldrene, og jeg er sikker på at all leken har styrket relasjonen og samspillet vårt. Etterhvert vil jo mitt nærvær bli mindre og mindre interessant for barna, så jeg holder det gående nå mens leken er god, bokstavlig talt. Anonymkode: 5173e...98a Hvordan rekker dere det? Her er vi hjemme halv fem fra barnehagen og barnet legger seg halv syv, er stell om middag blant annet mellom der. Anonymkode: 56bcf...c5a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 Hele dagen😂 hun er utrolig mammadalt og skikkelig dårlig på å leke for seg selv. Vi øver men det er ikke så lett. Det hender av og til at hun blir veldig oppslukt i en lek og da kan jeg trekke meg vekk i 10 min hvis jeg er heldig Anonymkode: ceb6a...de5
Arkana Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 Da de var små (barnehagealder) lekte jeg litt med dem hver dag. Trengte ikke være mer enn 10 minutter her eller en halvtime der om det var noe jeg synes var gøy) og sikkert mer i helgene. De lekte jo klart mest selv eller med hverandre eller venner, men for meg var og er det viktig å bruke tid med barna mine også på deres nivå. Jeg synes nok ikke dukkelek, trille biler på gulvet eller uendelige runder Memory var det mest gøyale, men det gledet meg at det gledet dem og så var det jo ekstra gøy når vi hadde fine samtaler mens vi bygget togbane og sånt. Nå er mine så store at de ikke leker lenger, men vi spiller brettspill sammen (som vi alle elsker) flere ganger i uken eller spiller f.eks. dart eller badminton ute i sommerhalvåret, så det er jo en slags lek det også.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #15 Skrevet 23. mai 2024 2-3 t i ukedagene og selvsagt mer i helgene. Det gjelder lek og aktivitet som turer, badeland, sykkeltur, leke i bhg osv Anonymkode: 2a53a...468
ValarMorghulis Skrevet 23. mai 2024 #16 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): To- tre timer i ukedagene og dagen lang i helgene, men jeg syns det er gøy å leke. Og det blir gøyere jo større barna blir. Barna ELSKER å leke med oss foreldrene, og jeg er sikker på at all leken har styrket relasjonen og samspillet vårt. Etterhvert vil jo mitt nærvær bli mindre og mindre interessant for barna, så jeg holder det gående nå mens leken er god, bokstavlig talt. Anonymkode: 5173e...98a Samme her! Synes det er veldig koselig å leke med barnet, og vi ønsker også å tilbringe så mye tid som mulig sammen mens barnet er så lite at mor og far er best i verden 🥰 Det er vel ikke så alt for mange årene til det kun er venner som gjelder. Så vi er gjerne ute 1-1.5 time hver ettermiddag, i tillegg til at jeg/far sitter på gulvet og pusler/bygger togbane/duplo/leser bøker med barnet i sikkert 1-2 timer i hverdagene. Mye mer når det er helg, men da drar vi ofte også på besøk til familie og venner. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan rekker dere det? Her er vi hjemme halv fem fra barnehagen og barnet legger seg halv syv, er stell om middag blant annet mellom der. Anonymkode: 56bcf...c5a Er så heldig at vi har mulighet til å gi barnet korte dager i barnehagen hver dag, så vi henter aldri senere enn 15. Middag ca. 1530, barnet legger seg 19-1930
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #17 Skrevet 23. mai 2024 Veldig, veldig lite. Jeg tuller med dem i blandt, men vanligvis interagerer jeg med barna i praktiske gjøremål. Dem elsker å være med å lage mat f.eks. Vi er mye ute og kan f.eks tegne sammen. Voksne trenger ikke å leke så mye mer barn. Barn kan leke selv eller med andre barn. Voksne har egne interesser. Barn tåler det. Man kan godt gjøre gøye ting sammen, men det trenger ikke å være å sitte på gulvet og kjøre lekebiler, liksom. Barn ser også at den voksne kjeder seg. Liker man å leke- kjør på. Men man må ikke! Anonymkode: 4d94f...108
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #18 Skrevet 23. mai 2024 Aldri, barna har iPad av en grunn. Anonymkode: 40fa9...bf8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #19 Skrevet 23. mai 2024 Det varierer veldig fra dag til dag fra noen minutter til lenge. Noen ganger syns jeg det er kos og enkelte aktiviteter er morsomme. De andre gangene gjør jeg det fordi jeg vet barna blir glade av det. Anonymkode: 7a3be...4fd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #20 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg eller far er med barnet så og si hele tiden. Og under middag etc så sitter det på fanget. Anonymkode: 56bcf...c5a Hvor gammelt er barnet? Det er viktig å lære seg å leke alene også. De dør ikke om de må kjede seg i 5 minutter. Anonymkode: 91394...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå