Trude-lutt Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Hei, Jeg fjernet spiral i midten av april. Har siden den gang ikke hatt mensen. Men fikk positiv eggløsningstest 27 april, ingen mens i etterkant og ingen positiv graviditetstest. Har siste dagene hatt stigende eggløsningstester og tenkt at en ny eggløsning er på vei. Men fikk i dag mensen, og ikke tvil om at det er det det mtp mengde. Men synes eggløsningtesten er ganske sterk, selv om den ikke er positiv. Kan mensen påvirke eggløsningstestene eller hva skjer? 🙈
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 https://www.miracare.com/blog/lh-surge-before-period/#:~:text=But what happens if you,and before their upcoming period. Ikke eggløsning, men bare forhøyet hormoner. Helt vanlig. Anonymkode: 0e3c2...118
mommyaka Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 Den er negativt og det er normalt å ha litt høyere lh hormon i kroppen hele tiden 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Det er vanlig å få noe stigende LH i forbindelse med menstruasjon. Testen din er dog langt i fra positiv. Anonymkode: b1bf3...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 Lh hormon har man i kroppen hele syklusen - i variabel mengde. Helt vanlig ar det kan stige noe i forbindelse med mensen. Testen du har lagt ut bilde av er langt i fra positiv og man kan få slike utslag når som helst i syklus. Man kan ha positiv EL test uten at eggløsning faktisk skjer. Jeg vil tippe kroppen din forsøkte å et egg rundt 27.april, men ikke gjorde det, og eggløsning skjedde seinere enn dette og at du nå har fått første mensen. Normalt med noe ustabil syklus etter avsluttet prevensjon. Anonymkode: 7b7b6...d9c
Trude-lutt Skrevet 22. mai 2024 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er vanlig å få noe stigende LH i forbindelse med menstruasjon. Testen din er dog langt i fra positiv. Anonymkode: b1bf3...8c4 Takk for svar. Hvis du leser hva jeg skriver så er jeg veldig klar over at den ikke er positiv 😉
Trude-lutt Skrevet 22. mai 2024 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.miracare.com/blog/lh-surge-before-period/#:~:text=But what happens if you,and before their upcoming period. Ikke eggløsning, men bare forhøyet hormoner. Helt vanlig. Anonymkode: 0e3c2...118 Se der ja, der er forklaringen! Takk for svar ☺️
Trude-lutt Skrevet 22. mai 2024 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lh hormon har man i kroppen hele syklusen - i variabel mengde. Helt vanlig ar det kan stige noe i forbindelse med mensen. Testen du har lagt ut bilde av er langt i fra positiv og man kan få slike utslag når som helst i syklus. Man kan ha positiv EL test uten at eggløsning faktisk skjer. Jeg vil tippe kroppen din forsøkte å et egg rundt 27.april, men ikke gjorde det, og eggløsning skjedde seinere enn dette og at du nå har fått første mensen. Normalt med noe ustabil syklus etter avsluttet prevensjon. Anonymkode: 7b7b6...d9c Ja, veldig fornøyd med at mensen kom jeg altså. Da er jeg i rute og klar for å begynne å prøve! Bruker den smile-appen og der sto det jeg var oppe i 8 i går kveld. Er det også vanlig når som helst i syklusen? Kjekt å vite til testingen begynner igjen☺️
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 Trude-lutt skrev (2 minutter siden): Ja, veldig fornøyd med at mensen kom jeg altså. Da er jeg i rute og klar for å begynne å prøve! Bruker den smile-appen og der sto det jeg var oppe i 8 i går kveld. Er det også vanlig når som helst i syklusen? Kjekt å vite til testingen begynner igjen☺️ Siden du nettopp er sluttet på prevensjon ville jeg begynt å teste rundt syklusdag 10 - for best mulig resultat - test mellom kl 10 og kl 20. Ikke noe erfaring med den appen - apper kan ikke stoles på uansett. Godt hjelpemiddel for å holde oversikt, men ikke til å stole på forventet EL etc - iallefall ikke før man har loggført 4-5 sykluser. Masse lykke til Anonymkode: 7b7b6...d9c 2
Ny Bruker Skrevet 27. mai 2024 #10 Skrevet 27. mai 2024 Trude-lutt skrev (På 22.5.2024 den 18.04): Hei, Jeg fjernet spiral i midten av april. Har siden den gang ikke hatt mensen. Men fikk positiv eggløsningstest 27 april, ingen mens i etterkant og ingen positiv graviditetstest. Har siste dagene hatt stigende eggløsningstester og tenkt at en ny eggløsning er på vei. Men fikk i dag mensen, og ikke tvil om at det er det det mtp mengde. Men synes eggløsningtesten er ganske sterk, selv om den ikke er positiv. Kan mensen påvirke eggløsningstestene eller hva skjer? 🙈 Denne er veldig negativ.
Ny Bruker Skrevet 27. mai 2024 #11 Skrevet 27. mai 2024 Her ser du et eksempel på testresultat. Negativ øverst og positiv nederst. Din er negativ.
Trude-lutt Skrevet 1. juni 2024 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2024 Ny Bruker skrev (På 27.5.2024 den 12.05): Denne er veldig negativ. Trur du misforsto spørsmålet. Jeg er klar over at den ikke er positiv og det var ikke det som var poenget eller det jeg spurte om. Takk uansett for svar.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 8 hours ago, Trude-lutt said: Trur du misforsto spørsmålet. Jeg er klar over at den ikke er positiv og det var ikke det som var poenget eller det jeg spurte om. Takk uansett for svar. Vedkommende misforstod jo ikke? Støtter om at det ikke betyr el, selvom den ikke er så svak. Anonymkode: c96e5...758 2
mommyaka Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 Mensen kan ikke påvirke tester..men mange kan få nesten positive test før man mens
Trude-lutt Skrevet 1. juni 2024 Forfatter #15 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vedkommende misforstod jo ikke? Støtter om at det ikke betyr el, selvom den ikke er så svak. Anonymkode: c96e5...758 Vi du leser innlegget mitt så ser du at spørsmålet mitt ikke var om bilde jeg la ved var positiv eller negativ. Jeg skriver også nettopp det-at jeg vet den ikke er positiv. Spørsmålet var om mensen påvirket eggløsningstestene. Jeg fikk en fin artikkel av en annen lengre opp, hvor det sto at det var vanlig at noen kvinner får " additional peaks" i forbindelse med mensen.
Trude-lutt Skrevet 1. juni 2024 Forfatter #16 Skrevet 1. juni 2024 mommyaka skrev (3 timer siden): Mensen kan ikke påvirke tester..men mange kan få nesten positive test før man mens Takk for svar ☺️☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå