Gå til innhold

Streik norwegian: hva betyr "frist 31. mai"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norwegian risikerer pilotstreik, og alle aviser skriver "Nå går oppgjøret videre til megling med frist 31. mai." Hva betyr dette helt konkret, går fristen ut natt til 31. mai, og med risiko for streik fra og med 31. mai? Eller er det først 1. juni det er risiko for streik? Vi skal reise 31. mai, og er usikre på om vi vil rammes eller ikke!

Anonymkode: a36dd...c31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden de møtes hos Riksmekleren 30 og 31, så kan man absolutt anta at fristen er midnatt natt til 1 juni...

Anonymkode: 6c1bc...729

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke, men vi skal reise 1. juni. Jeg booket om til et annet selskap, for nervene mine har ikke godt av dette. Og dere skal vel hjem igjen også, antar jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ved midnatt natt til 1. juni, men er vel store sjanser for at de forhandler på overtid om det er håp for løsning. 

Anonymkode: e55b6...e31

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Nei 31. mai er heldigvis en hjemreise, så det er flaks for oss da. Men vi har ny reise 14. juni, så vi krysser fingrene for at en eventuell streik er over da.. Alternativt hvis nervene tar overhånd så blir det flexbilletter med sas..

Anonymkode: a36dd...c31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise med Norwegian til utlandet den 30. mai, men har heldigvis returbilletter med KLM… Den reisen var bestilt før det ble snakk om streik. Men jeg var dum nok til kjøpe en jobbreise ETTER at denne datoen ble kjent, med SAS ene veien og Norwegian den andre. I midten av juni. 🙈😵‍💫

Anonymkode: ed038...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser til utlandet 31. mai, skal hjem 3. juni..... Spennende å se om vi kommer oss hjem. Men de pleier jo ikke å ta ut så mange helt i starten, men trappe opp gradvis.

Mer spent på sommerferien i juli.....

Anonymkode: 242cc...507

AnonymBruker
Skrevet

Skal reise 20. juni. Hvor stor sjanse er det for at jeg ikke får reist?

Anonymkode: e7446...d34

AnonymBruker
Skrevet

Stor streikefare sies det, så ville definitivt sett meg om etter andre alternativer 😱

Anonymkode: 85845...d88

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tror vi streiken varer? Vi reiser 29. juni, er vi tryggere da?  😬

Anonymkode: a4511...621

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 10.32):

Hvor lenge tror vi streiken varer? Vi reiser 29. juni, er vi tryggere da?  😬

Anonymkode: a4511...621

Dette lurer jeg å på, hva tror dere? Har biletter i juli, burde en skifte selskap? Får en tilbake penger om en avbestiller biletter når det er streik, eller burde de avbestille før? 

Anonymkode: 413ff...97b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette lurer jeg å på, hva tror dere? Har biletter i juli, burde en skifte selskap? Får en tilbake penger om en avbestiller biletter når det er streik, eller burde de avbestille før? 

Du får tilbake penger hvis du har billetter som tilsier det. Ellers får du tilbake penger når reisen blir kansellert pga streik.

Anonymkode: 6c1bc...729

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal reise i juli, er ikke så fryktelig bekymret. Blir sikkert streik, tviler på at den varer over en måned.

Anonymkode: 07677...038

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet på en tur til før streiken for å være på sikre siden, nå trues det jamen med flyplasstreik til uka også 😆

AnonymBruker
Skrevet

Regner nok med at det blir en streik. Alt tyder på det og utifra hva jeg har hørt av de jeg kjenner som er en part av saken, så er de "langt i fra å komme til en enighet". Vi har derfor bestilt reise med noen andre nå. SAS og andre flyselskaper kommer nok til å sette inn egne fly når Norwegian streiker. Men om man skal ha muligheten til å komme seg et sted i sommer etter 31.mai, vil jeg anbefale alle  bestille med et annet selskap

Anonymkode: 16286...39e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Regner nok med at det blir en streik. Alt tyder på det og utifra hva jeg har hørt av de jeg kjenner som er en part av saken, så er de "langt i fra å komme til en enighet". Vi har derfor bestilt reise med noen andre nå. SAS og andre flyselskaper kommer nok til å sette inn egne fly når Norwegian streiker. Men om man skal ha muligheten til å komme seg et sted i sommer etter 31.mai, vil jeg anbefale alle  bestille med et annet selskap

Problemet er at flyplassansatte også fort kan streike, i Oslo og Bergen. I Bergen er SAS involvert. Og dette kan forplante seg videre til resten av landet. Så nå er ingen trygge! Det beste er nok å unngå Bergen og Oslo hvis man kan, og velge andre flyselskaper som flyr fra andre flyplasser direkte til Europa, som KLM og Finnair. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er at flyplassansatte også fort kan streike, i Oslo og Bergen. I Bergen er SAS involvert. Og dette kan forplante seg videre til resten av landet. Så nå er ingen trygge! Det beste er nok å unngå Bergen og Oslo hvis man kan, og velge andre flyselskaper som flyr fra andre flyplasser direkte til Europa, som KLM og Finnair. 

Denne flyplasstreiken ble heldigvis ikke noe av. Men er alt for mange grupper som har makt til å skape problemer for reisende. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det neste å gjenstå  se? om pilotene til Norwegian streiker og når tidligst får vi svar på dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva er det neste å gjenstå  se? om pilotene til Norwegian streiker og når tidligst får vi svar på dette?

Forhandlingene starter vel den på torsdag tror jeg, med frist 31 mai. Stress..jeg skal reise med dem den 2 juni. Visste ikke noe om dette på forhånd, hadde jeg visst det kunne blitt streik hadde jeg booket SAS.

AnonymBruker
Skrevet
Breakeven skrev (19 timer siden):

Forhandlingene starter vel den på torsdag tror jeg, med frist 31 mai. Stress..jeg skal reise med dem den 2 juni. Visste ikke noe om dette på forhånd, hadde jeg visst det kunne blitt streik hadde jeg booket SAS.

Mekling starter på torsdag..

Anonymkode: 85845...d88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...