Gjest Gjest_Helena_* Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 Hei! Er 19 år...ca 168 cm høy..veier vel rundt 60-62 kg. Har lagt på meg utrolig mye DET SISTE ÅRET...fra 54-55 har jeg gått opp til 60-62. Begynt å spise utrolig usunn mat...drikker iste hver dag..(mye sukker?) og har trent lite. Har bestemt meg forå gå ned 8-9 kG på en SUNN måte..det har lagt seg rundt armene..magen..og lårene...typisk.... Skal begynne å trene på mandag...er heltidsstudent..så må få det til å gå opp. Hvordan vil dere anbefale meg å trene for å gå ned mest mulig på 3 mnd? Hva bør jeg spise/hvordan bør jeg spise/..målet er å gå ned....... Hjelper det å melde seg inn i vektklubben osv..eller er det bare tull?for motivasjonensdel..? får man noe ut av det? Andre tips? Noen andre som henger seg på?
Gjest Gjest_Tirill_* Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Hei!! Grete Roedes vektklubben er ikke dumt,nei. men var det VGs vektklubb du mente? Der må du betale for å få mange av de samme tilbudene.... Din BMI er jo helt mormal da,men fett% kan jo være høy selv om vekten er normal. Jeg vil anbefale deg å heller måle fett% og mål på kroppen enn å tenke kg hele tide....men så er det sagt.. Iste inneholder en del kcal,ja,så om du drikker det hver dag,kan det blir ganske mye kalorier og sukker! Det kommer jo ann på hvordan livsstilen din er ellers... Hva mener du med "usunn mat"; typisk pizza, hamburger, alkohold, brus, kjeks, potetgull osv? Isåfall, så bør du kutte ned på mengden av den type mat mens du slsnker deg. Ha 1-2 dager hvor du kan gå på kafè eller spise godteri osv,men det må ikke bli for ofte! Spis mange (5-7) måltider som ikke er for store. Sats på en solid og sunn frokost, lunsj og middag,så tar du deg et mellommåltid i mellom de måltidene, eller når du føler deg litt sulten. Om den går for lengde mellom hvrt måltid, er det lettere åp sprekke når du endelig får deg mat...Sunne mellommåltider kan for eks frukt, grønt, knekkebrød, yoghurt, FiberRik osv Hvor ofte kan du trene? det er lurt å ikke begynne for hardt. 3-4 treningsølkter i uka er overkommelig for de fleste. Finn noe du syens er gøy. For å forbrenne kcal kan for eks step, løping,roling, spinning, ellipse, gå i rskt tempo osc være noe du kan satse på. For å blir stekere, fastere i fisken Og få høyere forbrenning kan du trene styrke ett par ganger i uka. Ett program du kan ta 3-4 ganger i uka: Oppvarming: Gå rakt tempo 20 min Styrkedelen: helkroppsprogram m/vekter 30 min Kardio: Løpe/step/ellipse/spinng/roing 30 min Du forbrenner ca. like mange kcal ved alle de kardio-formene. Håper noe av det hjalp...jeg har liutt dårlig tid,så rakk ikke skrive alt jeg tenkte på..men her er mange her inne som kan mye om dette. og du kan også søke liutt rundt p formene. Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 Som tidligere er nevnt så er det lurt å spise mange små måltider fordelt utover dagen for å holde forbrenningen gående.. For hvis ikke kroppen får tilført mat ofte nok tror den at det er hungersnød på gang og vil tviholde på alt fett.. En god ide er å ha med seg matpakke, det har iallefall jeg tjent veldig mye på slik at jeg ikke har valgt usunne løsninger når jeg har vært sulten Ha alltid sunn mat tilgjengelig i veska, et par knekkebrød, gulerøtter etc.. Slik at du ikke stikker innom nærmeste Narvesen for å kjøpe baconpølse når sulten plutselig melder seg. Begynn trening forsiktig, gå så mye du har mulighet for, lev et aktiv liv ved å ta trapper i stedet for heisen osv.. Hvis du greier å trene 3-4 ganger per uke så er det supert, tren litt kondisjon og litt styrke.. For når du øker muskelmassen din så øker også hvileforbrenningen littegrann Men ikke begynn for brått, kanskje begynn i det små og så kan du øke med antall treningsøkter når du føler at de nye vanene har sklidd litt inn Drikk masse vann, ta alltid med deg en flaske med vann.. Kutt ut isteen til vanlig, men du kan godt kose deg med det så lenge det ikke blir for ofte Ha 1-2 dager i uken hvor du ikke tenker så veldig mye på hva du spiser, men at du unner deg noe ekstra, for du skal jo greie å leve med opplegget også, og hvis du nekter deg alt som er godt så kommer du ikke til å greie å følge det så veldig lenge.. Lykke til da
Gjest Gjest_helena_* Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 er veldig motivert Har tidligere jobbet som modell.....selvom jeg ikke har den riktige høyden...og de har igjen kontaktet meg....men jeg må ned i vekt ER VELDIG MOTIVERT NÅ...jusstudenten skal ned! fra mandag blir det matpakke og trening igjen! takk for tips
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2006 #5 Skrevet 11. februar 2006 Husk å ikke begynne for hardt da, for da blir du veldig fort lei..
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2006 #7 Skrevet 11. februar 2006 Det går helt sikkert fint Jeg hadde ikke trent på lange tider, og jeg begynte med å trene annenhver dag.. Etter en periode så trappa jeg litt opp, og det fungerer fint for meg et halvt år etterpå
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #8 Skrevet 12. februar 2006 takk for svar skal holde dere oppdatert!!! Har trent mye tidligere....har spilt masse tennis..til og med vært danseinstruktør..men så reiste jeg til utlandet en liten periode..og alt tok helt av? Må skjerpe meg...før det er for sent..begynner rolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå