Gå til innhold

Handler dere på Meny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar sjelden storhandelen på Meny, men er innom med jevne mellomrom for å kjøpe litt ting som de ikke har andre steder, og tar kanskje med noe snadder fra varmedisken i samme slengen! :D

Skrevet

Har en Meny butikk rett nedi veien her. Men det er meget sjelden at jeg tar ukes handlingen der. Til det er det en for dyr butikk.

Selv om jeg liker utvalget deres, så tillater ikke økonomien min at jeg handler der hver uke 😊

Skrevet

Jeg handler som regel på Rema 1000 fordi den er nærmest og rimeligst, men de selger ikke Hennig Olsenis, så det handler jeg på Meny siden den er den andre butikken innen gåavstand. Når jeg først er innom hender det at det havner litt annet enn is i kurven også. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har handlet jevnlig på Meny på nett siden før pandemien. Jeg mottar i blant reklameprodukter - de kaster jeg rett i søpla, og det irriterer meg at jeg blir påprakket ultraprosessert tøys jeg ikke har bestilt.

Når jeg husker det presiserer jeg i kommentarfeltet at jeg ikke ønsker reklameprodukter jeg ikke har bestilt, og da slipper jeg det.

Ellers: Her handler vi mesteparten av basisvarer på Meny, både på nett og i fysisk butikk. Det vi ikke finner der supplerer vi med fra spesialbutikker etc - det gjelder det meste av fisk, kjøtt og grønnsaker/frukt. I blant blir det også noen småting fra Rema og Bunnpris, som ligger nærmere.

Her er det utvalg, kvalitet og produksjonmetode/sted som er avgjørende, ikke pris. Mat skal ikke være billig.

Anonymkode: cb528...317

Meny tilhører norgesgruppen og får dermed fra samme sted som spar, meny, bunnpris, joker etc. Meny er dyrere på SAMME  varer, for å dekke opp før mer bemanning og mer spesialprodukter. Å handle spesialprodukter på meny kan jeg skjønne, men å tro at kinakålen eller kjøttdeigen er av annen opprinnelse fordi meny fremstår som en finere butikk er bare bortkasta penger.  

Kan jo nevne et eksempel fra jeg jobbet i en av kjedene og dermed så forskjellen. 6 pk. norske pærer kostet 79,90 på meny, helt identisk pakke, 59,90 på spar, fortsatt identisk pakke, 39,90 på kiwi. 

Handler konsekvent på rema pga fin frukt/ grønt, godt kjøtt, gode priser og bra kampanjer. Supplerer med coop xtra pga nærhet, men hele coop har konsekvent dårligere frukt/ grønt. Handler spesielle tilbud på meny og spar. 

Anonymkode: 773cf...635

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (19 timer siden):

Ja, vi handler der ofte. Jeg er interessert i et stort vareutvalg, og da er det naturlig å betale litt for det. Det sagt, de har ofte gode tilbud, og legger opp ukeshandelen etter det. Og billigvarene på Meny er ikke nødvendigvis billigere. Forøvrig opplever jeg Meny nettbutikk som mye billigere enn Oda, så der gidder jeg ihvertfall ikke å handle fra. Bor i Oslo, og her jeg bor er det ofte mye mennesker og ganske fullt på Meny-butikkene (bor ved siden av to Meny-butikker med relativt kort avstand til hverandre). 

Supplerer bare hos Coop Extra, Coop Obs! og Kiwi når det trengs, ellers er Meny min favorittbutikk når det gjelder mat. 

Du opplever meny som billigere? Veldig rart siden oda som regel vinner på pris 

Anonymkode: cad8b...bff

AnonymBruker
Skrevet

Å kaste bort penger på de samme tingene som er MYE billigere på Rema og Kiwi, er helt uaktuelt for min del! Det hadde vært snakk om 10-tusener i året for en barnefamilie å handler der kontra billigere butikker.... Handler dog gode tilbud eller av og til ting som ikke jeg får andre steder. Samme med OBS og Bunnpris - kun tilbud! 

Anonymkode: 81db7...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Handler for det meste på Meny.  Best utvalg av alt etter min mening.  Liker ikke lavprisbutikkene da jeg synes det er dårligere kvalitet der. 

Anonymkode: 15f04...b7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du opplever meny som billigere? Veldig rart siden oda som regel vinner på pris 

Ja, helt klart. Meny har ofte tilbudsvarer, og jeg handler utfra dette. Oda har sjeldent eller lite tilbudsvarer som er attraktive for min del. De har det en sjelden gang. I tillegg er kundeservicen deres overlegen Oda, Oda har gjort mye feil og evner ikke å ta til seg disse. 

Skrevet

Jeg storhandler en gang i uken på Rema eventuelt Kiwi, de som er billigst her. Coop Mega, Coop Extra og Meny synes jeg er omtrent like dyre, dit drar jeg bare hvis de har et godt tilbud eller jeg skal ha en spesiell vare, særlig ferskvare, brød/bakst og lokalvareutvalg.

Er innom Meny etc 1-2 ganger i mnd tenker jeg. Handler aldri mye der, men hvis jeg først er der, gidder jeg ikke dra i annen butikk for noen få varer til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Meny tilhører norgesgruppen og får dermed fra samme sted som spar, meny, bunnpris, joker etc. Meny er dyrere på SAMME  varer, for å dekke opp før mer bemanning og mer spesialprodukter. Å handle spesialprodukter på meny kan jeg skjønne, men å tro at kinakålen eller kjøttdeigen er av annen opprinnelse fordi meny fremstår som en finere butikk er bare bortkasta penger.  

Anonymkode: 773cf...635

Kinakål og kjøttdeig er ikke noe vi spiser hjemme hos oss. ;) 

At mat er kortreist, fairtrade og/eller økologisk er kriterier som gjelder for meg når jeg velger hvor jeg handler, men da oftest ikke for hva slags matbutikk jeg velger å handle på. Da velger jeg 1. den som tilbyr nettbutikk med enkelt system og bra utvalg her jeg bor (= Meny), 2. Den som har bra utvalg og ligger nært (= Meny). 

Pris, derimot, er ikke noe som avgjør for meg. Kan til nød strekke meg til å kjøpe Mövenpick-is på Rema i stedet for på Meny hvis jeg likevel går innom førstnevnte. Ting som kjøtt, derimot, siden du nevner det, kjøper jeg utelukkende på Reko, Bondens marked eller lokal økologisk dagligvarebutikk. Der ville jeg aldri, aldri tenkt på å spare penger - det anser jeg som uetisk og dypt problematisk. Går heller i en gammel genser noen år til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor sentralt med gangavstand til Extra, Kiwi, Menu, og Rema. Menu brukes bare for ferskvaredisken, visse rare importvarer, og selvfølgelig når det er salg. Ellers er det for det meste Kiwi det går i, mest fordi butikken er størst.

Anonymkode: 66fc3...bd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kinakål og kjøttdeig er ikke noe vi spiser hjemme hos oss. ;) 

At mat er kortreist, fairtrade og/eller økologisk er kriterier som gjelder for meg når jeg velger hvor jeg handler, men da oftest ikke for hva slags matbutikk jeg velger å handle på. Da velger jeg 1. den som tilbyr nettbutikk med enkelt system og bra utvalg her jeg bor (= Meny), 2. Den som har bra utvalg og ligger nært (= Meny). 

Pris, derimot, er ikke noe som avgjør for meg. Kan til nød strekke meg til å kjøpe Mövenpick-is på Rema i stedet for på Meny hvis jeg likevel går innom førstnevnte. Ting som kjøtt, derimot, siden du nevner det, kjøper jeg utelukkende på Reko, Bondens marked eller lokal økologisk dagligvarebutikk. Der ville jeg aldri, aldri tenkt på å spare penger - det anser jeg som uetisk og dypt problematisk. Går heller i en gammel genser noen år til.

Legger til: I tillegg til at jeg har et nærmest ikke-eksisterende klesbudsjett bruker jeg null penger på sminke, og klipper håret mitt selv. Så kan jeg heller handle mat der jeg vil - vi gjør alle våre prioriteringer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, noen ganger. Meny har ofte gode tilbud + større utvalg.

Anonymkode: 22ecf...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med kinakål??

Anonymkode: ba133...575

Skrevet

Meny har varer som man ikke finner andre steder, greit med varmmat i lunsjtider og de kan ha gode tilbud til tider.

Nå som det er sagt, så har de starta med sånn Meny MER-medlemskaps greie, som gjør at prislappene under varene er svarte på samme måte som tilbudsvarene, uten at de er på tilbud. Det er så mye vanskeligere å få oversikt over hva som faktisk er på tilbud, og det irriterer meg grenseløst. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis jeg skal ha noe som finnes på Meny.

Anonymkode: c07fb...9dc

Skrevet

Handler der fast fordi jeg elsker vareutvalget.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selv om Rema er nærbutikken, og brukes i hverdagshandelen, så handler jeg jevnlig på Meny. Både fysisk og på nett. 

Nettbutikken brukes ofte til tilbudshandel. De har også bedre utvalg enn vår nærmeste Meny. Så vi handler også litt spesialvarer der. 
Når det er tilbud er det mye som er billigere på Meny enn Rema. 

Den fysiske butikken brukes dels for spennende utvalg, dels for varer av bedre kvalitet, og dels for varmmat-disken. 

Oda handlet vi en del på før, men nå synes jeg utvalget på mat har blitt dårligere, så vi foretrekker meny, og bestiller fra Oda en til to ganger i året.

Anonymkode: e2bd5...16f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 17.41):

Irriterende at stjeler mine, for jeg like vareprøver og nyheter. 
Under pandemien manglet det jevnlig varer, men klaget ikke da. Nå sender jeg reklamasjon om ikke er fornøyd konsekvent om ikke holder dato osv. 

Det er dyrt nok og handle der og da forventer jeg kvalitet og god holdbarhet. 

Anonymkode: db7e8...397

Om det mangler varer som står på kvitteringen, selv om det bare er vareprøver, kan du ta kontakt med butikksjefen for å si fra om det.

Anonymkode: 1916e...751

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (På 23.5.2024 den 13.13):

Ja, helt klart. Meny har ofte tilbudsvarer, og jeg handler utfra dette. Oda har sjeldent eller lite tilbudsvarer som er attraktive for min del. De har det en sjelden gang. I tillegg er kundeservicen deres overlegen Oda, Oda har gjort mye feil og evner ikke å ta til seg disse. 

Da bør du skrive at du handler ut fra tilbud, det blir noe annet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...