AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Tok Mifegyne på sykehuset igår, og skal ta hoved pillene som starter prosessen ved abort i morgen tidlig. Men nå idag så ble det en liten storm av blod på toalettet og en ganske stor koagulert klump i toalettet, ringte men fikk diffuse svar, skal jeg fortsette prosessen i morgen? Roet seg med blod etter dette.. erfaringer? Hvordan vet jeg om jeg aborterte? Anonymkode: a60ba...436
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Det er ikke uvanlig, men du skal vel ta de neste pillene uansett? Ring og hør i morgen Anonymkode: 6c6a6...375
~white lady~ Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tok Mifegyne på sykehuset igår, og skal ta hoved pillene som starter prosessen ved abort i morgen tidlig. Men nå idag så ble det en liten storm av blod på toalettet og en ganske stor koagulert klump i toalettet, ringte men fikk diffuse svar, skal jeg fortsette prosessen i morgen? Roet seg med blod etter dette.. erfaringer? Hvordan vet jeg om jeg aborterte? Anonymkode: a60ba...436 Det kan høres ut som om det kom i gang av seg selv. Hvor langt var du på vei? Du bør ringe igjen. Be om en ultralyd i morgen tidlig, da kan de se om alt er kommet ut, og du trenger ikke ta pillene. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ikke uvanlig, men du skal vel ta de neste pillene uansett? Ring og hør i morgen Anonymkode: 6c6a6...375 Nei da skal man ikke det tror jeg Anonymkode: a60ba...436
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 ~white lady~ skrev (28 minutter siden): Det kan høres ut som om det kom i gang av seg selv. Hvor langt var du på vei? Du bør ringe igjen. Be om en ultralyd i morgen tidlig, da kan de se om alt er kommet ut, og du trenger ikke ta pillene. 6+1 Anonymkode: a60ba...436
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 Det skjer for noen - man blir anbefalt å fullføre i morgen uansett for å minimere risikoen for at det er rester igjen etc. Mifegyne stopper liv - cytotec gir rier. Men kroppen kan starte prosessen av seg selv etter Mifegyne. Ingen skade i å ta Cytotec. Anonymkode: 19c52...a12 3
Melus Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 Her ble det komplett abort etter den første pillen på sykehuset, jeg trengte ikke å ta de andre. Anbefaler deg å ringe sykehuset igjen og be om ultralyd. Evt bare ta de andre hvis du ikke får ultralyd.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 Melus skrev (32 minutter siden): Her ble det komplett abort etter den første pillen på sykehuset, jeg trengte ikke å ta de andre. Anbefaler deg å ringe sykehuset igjen og be om ultralyd. Evt bare ta de andre hvis du ikke får ultralyd. Ok! Får man etterkontroll forresten, for å sjekke at det virket osv? Anonymkode: a60ba...436
Melus Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ok! Får man etterkontroll forresten, for å sjekke at det virket osv? Anonymkode: a60ba...436 Vanligvis ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 Ja du skal ta hele kuren, det er større sjanse for at det kan være rester igjen om man stopper etter Mifegyne. Fikk du et infoskriv med pillene dine? Viss ikke-- sjekk om sykehuset dit har steg-for-steg info om hjemmeabort på nett, evt se etter tilsvarende info fra distriktssykehuset ditt. Anonymkode: c2080...7b2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok! Får man etterkontroll forresten, for å sjekke at det virket osv? Anonymkode: a60ba...436 Vanligvis ikke med mindre man forventer at det er rester eller andre komplikasjoner. Du skal ta en graviditetstest så og så lang tid etter gjennomført abort. Dersom den er negativ så antas det at alt er ok. Rester gir ofte utslag på eventuell graviditetstest. Anonymkode: 19c52...a12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 ~white lady~ skrev (5 timer siden): Det kan høres ut som om det kom i gang av seg selv. Hvor langt var du på vei? Du bør ringe igjen. Be om en ultralyd i morgen tidlig, da kan de se om alt er kommet ut, og du trenger ikke ta pillene. Ingen vits i å be om ultralyd når man ikke engang har gjenomført kuren, det er bortkastet ressurser. Du skal ta Cytotec imorgen selvom du begynte å blø av Mifegyne. Om du blør mye av Mifegyne kan du i utgangspunktet begynne med Cytotec i kveld, men anbefaler deg å vente til imorgen så du slipper å styre på i natt. Ta alle pillene som forskrevet iallfall. Anonymkode: 1d304...a7d 2
~white lady~ Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen vits i å be om ultralyd når man ikke engang har gjenomført kuren, det er bortkastet ressurser. Du skal ta Cytotec imorgen selvom du begynte å blø av Mifegyne. Om du blør mye av Mifegyne kan du i utgangspunktet begynne med Cytotec i kveld, men anbefaler deg å vente til imorgen så du slipper å styre på i natt. Ta alle pillene som forskrevet iallfall. Anonymkode: 1d304...a7d Jeg hadde ul etter SA rett før jeg skulle ta pillene. Alt var kommet ut så jeg slapp å ta de. Men trådstarter bør ringe- om hun ikke allerede har gjort det, til sykehuset og forhøre seg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 ~white lady~ skrev (19 minutter siden): Jeg hadde ul etter SA rett før jeg skulle ta pillene. Alt var kommet ut så jeg slapp å ta de. Men trådstarter bør ringe- om hun ikke allerede har gjort det, til sykehuset og forhøre seg. Det praktiserer vi heldigvis ikke på vår avdeling, da hadde vi ikke gjort annet 😅 er utrolig mange som ringer inn med akkurat denne problemstillingen og «forlanger» ultralyd. Det er sjeldent alt kommer ut kun av Mifegyne og så fort, at man vil i 95% av tilfeller se «rester» på ultralyd dagen etter Mifegyne. Anonymkode: 1d304...a7d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå