Gå til innhold

Omskjæring og kreft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste for noen uker siden at omskjæring er bra for å både unngå penis og livmorhalskreft. Kanskje flere gutter burde legge seg under kniven?

Anonymkode: 276ad...878

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste for noen uker siden at omskjæring er bra for å både unngå penis og livmorhalskreft. Kanskje flere gutter burde legge seg under kniven?

Anonymkode: 276ad...878

Det er veldig omdiskutert. Så vidt jeg husker ble de sammenlignende studiene utført på ei gruppe hvor det hovedsaklig var religiøse og monogame/få sexpartnere i den ene gruppen, og andre gruppen hadde mer avslappet forhold til seksualitet. Så kan godt være det handlet om forskjellige grupper, og ikke omskjæring i seg selv.

Anonymkode: 0a88c...37d

• Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig omdiskutert. Så vidt jeg husker ble de sammenlignende studiene utført på ei gruppe hvor det hovedsaklig var religiøse og monogame/få sexpartnere i den ene gruppen, og andre gruppen hadde mer avslappet forhold til seksualitet. Så kan godt være det handlet om forskjellige grupper, og ikke omskjæring i seg selv.

Anonymkode: 0a88c...37d

Nå vaksineres både jenter og gutter på ungdomsskolen, så behovet er nok ikke der uansett lenger. Jeg er ikke tilhenger av omskjering, uavhengig av kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...