AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Har hele livet hatt mange plager. Startet i psykiatrien som ungdom, flere innleggelser frem til jeg var 22 år. Fikk da slengt uføre-søknaden fremfor meg, det ble anbefalt at jeg søkte ufør. Jeg kom aldri til å klare å jobbe fulltid var beskjeden jeg fikk. Det gikk en faen i meg, det skulle jeg motbevise. Gikk noen år på AAP, startet å jobbe på sykehjem. Klarte å fullføre utdanning med mange pauser grunnet utbrenthet og operasjoner. Fikk meg fast på jobb på sykehjem, fikk noen unger, en med spesielle behov.. Gidde alt på jobb, null energi hjemme, sykemelding å slik har det gått på rundgang siden da. Nå er jeg 36 år. Jeg jobber å står på, går på en smell, sykemeldt en liten stund så er det påann igjen. På disse årene har jeg også hatt 2 kne-operasjoner, operert begge armene for carpal tunnel, hatt 2 prolapser og har slitasje i rygg. Har også en ADHD diagnose og kronisk depresjon. Har heller ikke sovet en hel natt nesten på 7 år. Som forventet møtte jeg veggen i april i år igjen. Men nå har jeg begynt å tenke, er det verdt det? Er det verdt å gi alt på jobb pga stoltheten? Skammen jeg føler ved å ikke evt vær i jobb? Når jeg er på jobb har ikke jeg energi til å lage middag, følge ungene opp slik jeg burde, er for sliten til å stå i krav-situasjoner osv… Drømmen har alltid vært å klare å balansere a4 livet, men innser etter x antall forsøk at jeg ikke mestrer det. Anonymkode: f461e...ad0
Purple_Pixiedust Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Må det være enten eller? Kan du klare 50% jobb og resten ufør? 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 Nei, må selvsagt ikke være enten eller. Men for meg har det vært nederlag å ikke klare å jobbe 100%. Vet ikke om man kan være mindre en 50% ufør heller? Veien dit for meg nå er vel heller ikke lett. Har jo tidligere blitt rådet til å bli ufør, og gikk på aap. Men det er snart 15 år siden. Siden den tid har jeg tatt utdanning og har en grei jobb. Anonymkode: f461e...ad0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Kanskje man skal tenke å prioritere å ha det mest bra/så bra man kan, og gjøre det som trengs? Noen har bestemt hva som er «100%», men kanskje er der noe annet for deg for å ha nok overskudd til det som er viktig. Det synes jeg er helt innafor, uten å kalle det et nederlag. Anonymkode: 2df2c...4fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå