Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun er ikke eksen hans. De var sammen da hun døde.

Jeg synes det er fint med et bilde av sin kjære på kroppen. Jeg fatter ikke hvorfor vi kvinner skal slite med sjalusi. Det er det som får partneren til å trekke seg utav hele forholdet.

Anonymkode: beb63...247

Klarer du virkelig ikke se for deg det? Ts har sex med kjæresten og ser rett på bildet av hans tidligere kjæreste. Jeg skjønner godt at ts ikke ønsker det. Ingen normale mennesker vil synes at det der er greit.

Anonymkode: 8cddd...ef6

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hørtes ut som han typen din trenger å bruke pengene på terapi mer enn en ny tatovering. Er ikke du som trenger å jobbe med deg selv her…

• Liker 15
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (33 minutter siden):

Men da sier han jo indirekte at tatoveringen er viktigere og at han er villig til å risikere å miste deg?

Ikke bare indirekte, han sier det direkte til henne. Både sier og viser i direkte handlinger. 

Anonymkode: 5e3dd...2b4

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Njæh, det var vel en person som mente jeg burde dumpe han og at han fortjente bedre enn en så usikker kjæreste. 😛 

Huff, spøker bare, må prøve å ha litt humor i situasjonen. Det gjør godt å lese at mange forstår at dette er vondt for meg, og at jeg ikke er helt jordet som strever med dette. Han sier selv at det er helt forståelig at dette er sårt for meg, at det er lov å synes det gjør vondt, og at han er klar over at han ber meg bære mye mtp den historikken han har. Jeg tror jeg bare må ta tiden til hjelp her og venne meg til denne tanken. Det finnes jo egentlig ikke noe alternativ.

Anonymkode: dedc1...5fa

Hvorfor tenker du at det ikke finnes alternativ? 🙂 Har dere snakket om hva som skjer hvis tatoveringen blir utført og du faktisk ikke takler det? Det er en ekte mulighet som du selv har skrevet i tidligere kommentar og hvis han er villig å ta den risken (altså miste det fine dere har sammen) til fordel for ei som ligger 5 fot under (beklager språket😢) så tenker jeg at han enten ikke er den skarpeste kniven i skuffen eller han behøver behandling for å komme seg gjennom sorgen. Ville bare sagt rett ut jeg støtter deg og ønsker vi finner en løsning på dette, men løsningen må bli noe annet. Om han ikke evner å se ditt perspektiv så føler jeg forholdet deres er i stor fare på mange måter og problemet er større enn bare en tattis (mangel på respekt for deg blant annet ) 

Hva med en litt diskre tatovering et annet sted på kroppen, kanskje ryggen eller leggen? Da er hun jo med han, men samtidig kan gjemmes bort 😉

Endret av Sofie Maria
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har allerede en arm som i det store og det hele er en hyllest til henne, med bilder, symboler, bokstaver... Alt det er som jeg har skrevet tidligere helt problemfritt for meg. 

Men det er ikke nok for ham? Dette klarer jeg ikke å forstå at du kan finne deg i. 
Jeg håper denne tråden kommer på kvinneguidens Facebook og at han ser den, kanskje han skjønner hvor destruktiv han er. 

Samfunnsengasjert skrev (1 time siden):

Men da sier han jo indirekte at tatoveringen er viktigere og at han er villig til å risikere å miste deg?

Nemlig. Han både sier det og viser det, men ts ser det ikke pga forelskelse. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han har dekket en hel arm som hyllest til henne...

Anonymkode: 346b7...c5f

Han bygger et tempel til sin gudinne. Dette kan jeg ikke se som en sund sorgeprosess. 4 år er et øyeblikk i et langt liv, men han skal gjøre det til en evighet. 

Ja, er ikke noen direkte motsetning til at han bygger et tempel til sin døde gudinne, og at han kan være stolt av eller forelsket i deg. Men du kommer alltid havne bak henne. Hvis du tenker at dere skal ha en lengre fremtid sammen, så bør du kanskje reflektere over dette. I gode og onde dager som... Hvordan vil dette påvirke deg og dere i de onde dagene, vil ikke være et pluss eller styrke. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

TS her:

Den konklusjonen er jeg ikke med på. Jeg kom ut av et langvarig og egentlig veldig sunt forhold, som jeg endte fordi jeg ikke følte nok "gnist", og har et godt forhold til menn generelt, og er god på grensesetting. Dette med tatoveringen er helt ærlig første gang jeg er i villrede. Denne mannen behandler meg helt perfekt, stø og raus, forteller meg daglig hvor mye jeg betyr for han, at han aldri har følt så mye for noen så raskt, vært så sikker på en fremtid med noen så raskt, han inkluderer meg i alt, prioriterer meg, viser sårbarhet og følelser. Med unntak av akkurat denne tatoveringer har det vært null betenkeligheter. Jeg kan forstå alle de andre måtene han sørger på, og måten han, som han selv sier, kjenner på en ansvar for å hedre henne. 

Kjæresten min er som sagt enkemann. De hadde to barn sammen. Allikevel har han verken alter, klær eller andre ting etter henne i leiligheten. Han dyrker ikke sorgen.

Vi har faktisk pratet om sånne som din kjæreste som holder fast på den måten og det er ikke sunt! 

Første jeg sa til han da vi startet å date var at jeg ikke kommer til å konkurrere med et spøkelse. For han var det helt fair og for han holder det med minnene de skapte sammen. Sorgen kan innimellom komme i bølger og da prater vi om det. Vi prater om henne innimellom og sammen med barna. For dem holdes minnene om henne selvsagt levende, men på en sunn måte.

Ingen gråter når vi prater om henne. Det blir fine samtaler om morsomme episoder og ting de gjorde sammen. 

Kjæresten din derimot er ikke klar for å gå videre og gi deg hele hjertet sitt. Det beviser han ved å holde fast på så mye ting etter henne og da i tillegg tatovere trynet hennes på brystet selv etter å ha fått seg ny dame?

Nei, bare; nei! 

Anonymkode: 1b4e1...ed2

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS her:

Den konklusjonen er jeg ikke med på. Jeg kom ut av et langvarig og egentlig veldig sunt forhold, som jeg endte fordi jeg ikke følte nok "gnist", og har et godt forhold til menn generelt, og er god på grensesetting. Dette med tatoveringen er helt ærlig første gang jeg er i villrede. Denne mannen behandler meg helt perfekt, stø og raus, forteller meg daglig hvor mye jeg betyr for han, at han aldri har følt så mye for noen så raskt, vært så sikker på en fremtid med noen så raskt, han inkluderer meg i alt, prioriterer meg, viser sårbarhet og følelser. Med unntak av akkurat denne tatoveringer har det vært null betenkeligheter. Jeg kan forstå alle de andre måtene han sørger på, og måten han, som han selv sier, kjenner på en ansvar for å hedre henne. 

Han behandler deg ikke perfekt, han er ekstremt ustabil og slettet ikke raus. Du burde ha store, store betenkeligheter. Ingen som er så gal (og dum) at han gjør noe slikt tenker på deg, en fremtid eller på forholdet i det hele tatt. 

Vær så snill å snakk med noen om dette forholdet. Du ber om råd til å håndtere det, men du vil ikke høre. Du sier du er ressurssterk på alle parametre. Snakk med familien din, venner, kollegaer, finn en psykolog(kjenner du ikke noen?), fastlegen din eller noen faktisk fornuftige, voksne, ressurssterke. 

Du må ur av dette. Sett et ultimatum, at hvis dere to skal fortsette sammen må han utsette denne tatoveringen i... 4år? Like lenge som de var sammen; og han må gå til noe samtaleterapi. Sorggrupper? Så må dere to ta det LANGSOMT. 

Hans nettverk burde også kunne hjelpe, han er jo "ressurssterk". Da må gan jo ha kloke folk rundt seg? Dette er galskap. 

Anonymkode: 5e3dd...2b4

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei. Uaktuelt for min del. Jeg tror du kommer til å mislike tatoveringen sterkt etterhvert.

Mannen min, som var enkemann da vi traff hverandre hadde et bilde av sin kone på soverommet da vi ble sammen. Jeg sa at jeg ikke var komfortabel med å ha sex med ham der inne pga dette, men han hadde bare ikke tenkt på å fjerne det, så det blir jo noe annet enn å bevisst ta et bilde frem nå.

Anonymkode: 5be39...722

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert en slik tatovering. Jeg skal være nr 1 for han og en slik tatovering er en forkynnelse som sier at jeg for evig blir nr 2.

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke sjalusi å ikke ønske å se bilde av hans forrige dame hver gang de har sex.

Anonymkode: cfa26...db9

Det er hans kropp og han bestemmer hva han vil ha på kroppen 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i at han skulle tatovere ansiktet av henne etter dere ble sammen! Hva faen er poenget med det? Han har allerede mange fra før om henne. 

Anonymkode: ffe84...005

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er hans kropp og han bestemmer hva han vil ha på kroppen 

Men da bestemmer han også å ta konsekvensene av det.

Anonymkode: 28085...e6c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir nesten som en trekant å ha sex med han å stirre på den tattisen av henne.

Anonymkode: a3dcf...a83

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt svar er kanskje også preget av at jeg ikke liker portrett-tatoveringer uansett, men dette synes jeg blir for mye.

Ja, hun var en stor del av livet hans, og minnene om henne vil bestandig finnes hos ham.  Men når han allerede har en hel arm dedikert til minnet om henne, når blir det egentlig tilstrekkelig hyllest?  Hun er selvfølgelig med ham, men i dette tilfellet blir hun også med deg - absolutt hele tiden dere er sammen.

Anonymkode: a31e6...d61

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare han som virker noe sjuk, du også - sykelig avhengig av ham, fullstendig grenseløs bare for å ha ham i livet ditt. 

Anonymkode: cd361...060

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

TS her: 

Ja, det er litt denne usikkerheten som gnager. At jeg blir en evig toer; en erstatning han forsåvidt er fornøyd med, men ingenting mer. 

Jeg har ingen problemer med bilder over alt, hennes kjoler i skapet osv. Jeg har ingen krav om at fortid skal utraderes. Virkelig ikke! Men denne tatoveringen gjør faktisk vondt, altså. Såpass må jeg si.

Hun døde for over to år siden men han har enda ikke ryddet bort klærne hennes?! Han har jo nesten ikke begynt på sorgarbeidet enda. Han er åpenbart ikke klar for et forhold til noen andre enn sorgen. 

Anonymkode: 71234...99a

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun døde for over to år siden men han har enda ikke ryddet bort klærne hennes?! Han har jo nesten ikke begynt på sorgarbeidet enda. Han er åpenbart ikke klar for et forhold til noen andre enn sorgen. 

Anonymkode: 71234...99a

Ts er en avledning fra sorgen, ikke en kjæreste.

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten tok ett portrett av eksen sin på brystet, men tatovering av symboler eller lignende som er til minne kunne ha vært greit. 
Men jeg har absolutt ikke tenkt å se på portrettet av eksen hans mens vi har sex, nope, no way, skjer ikke... Eneste som hadde vært mer turnoff var ett portrett av henne hengende over senga. 

Anonymkode: 346b7...c5f

Føler at det er en stor forskjell her mellom det å ha en tattovering av en levende eks som man bare har skilt lag med og det å ta en minnetattovering av noen man har elsket som er død.

Anonymkode: 5f4d6...1ee

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bare han som virker noe sjuk, du også - sykelig avhengig av ham, fullstendig grenseløs bare for å ha ham i livet ditt. 

Anonymkode: cd361...060

Absolutt ikke - men jeg er veldig glad i ham og ønsker som sagt å komme rundt dette. Hvis konsekvensen blir at mine følelser drepes - så går jeg. Jeg har forlatt menn før, og har ingen planer om å bli bare for å bli. Dette kan absolutt koste mer enn det smaker, og da blir det brudd. Men per nå er jeg helt innstilt på å håndtere dette slik at vi kan fortsette.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...