Gå til innhold

Katten nekter å spise dyrt veterinærfor. Krever purina fra butikken…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bestiller veterinærfor på nettet, men pga problemer med levering så måtte jeg ha et reservefor og gikk for purina one fra nærbutikken. Nå nekter katta å spise annet og har sultestreiket i flere dager til jeg gav opp. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 78aa5...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slik er min katt også. Da vi fikk han var han 3 måneder og oppfostret på fôr fra kiwi, og har nektet å spise noe annet.

Jeg har brukt masse penger på diverse mat fra dyrebutikk som han ikke har rørt.

Nå blander jeg tørrfor fra Kiwi med skikkelig for fra Musti, og da spiser han det opp så vi har vel brukt et par måneder på en pose på 1 kg.

Anonymkode: ae306...f6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

sære dyr dere har skaffet😁Årsaken er enkelt og greit at dere har tilvent katten billigfor. 

Anonymkode: 6fabc...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lar maten du vil at han skal spise stå fremme, ingenting annet . De dør ikke av sult, foran matskåla 😅🐱

Anonymkode: aee84...3e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken mat prøver du å gi?

Anonymkode: af1ad...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje ikke helt det samme, men jeg har en katt som har prøvd seg med at han skal ha påfyll med ny mat før det er tomt i skåla og da sier jeg bare "se i skåla di" med en bestemt stemme. Må ikke begynne å gi etter for kattene.

Anonymkode: 6b991...989

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke alle katter slik at de helst vil ha full skål hele tiden?

Anonymkode: ae306...f6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilken mat prøver du å gi?

Anonymkode: af1ad...e4f

Hills science plan med kylling

Anonymkode: 78aa5...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke la dem spise billig for? Forstår ikke problemet.

Anonymkode: f2668...24c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kanskje ikke helt det samme, men jeg har en katt som har prøvd seg med at han skal ha påfyll med ny mat før det er tomt i skåla og da sier jeg bare "se i skåla di" med en bestemt stemme. Må ikke begynne å gi etter for kattene.

Anonymkode: 6b991...989

Foret blir jo litt sånn ekkelt og ikke like fresht  når det har ligget i skålen lenge. Så jeg skjønner katten.

Anonymkode: 0e907...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gir katten kun restemat fra middag. Kjøper ikke kattemat. 

Anonymkode: 7f7d5...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Stakkars pus 😥 mesteparten av menneskemat er ikke bra for katter. De spiser det selvsagt, men unger spiser også mcdonalds...

Anonymkode: c88cb...e70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke la dem spise billig for? Forstår ikke problemet.

Anonymkode: f2668...24c

Helt enig. Det har blitt et hysteri rundt dette, noe som er bare tull.

Katter har levd på matrester fra mennesker, og jakt, gjennom alle tider, og tar ikke skade av vanlig for i butikken. Når katten helst ønsker dette foret, ville jeg uten å blunke gitt den det..

En katt er ikke sammenlignbart med et barn som skal vokse opp og leve i 80-90 år.

Anonymkode: 4b8ed...790

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veterinærfor er drittfor med lite og dårlige proteiner, masse stivelse og korn. 

Butikkfor har ofte mye mer salt og derfor spiser dyr det lettere. 

Anonymkode: 1057a...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min katt spiser bare Friskies fra matbutikken. Har prøvd det aller billigste foret jeg har funnet,og dyrt dyrlegefor,men han nekter å spise det. Så da får han selvsagt Friskiesen sin,skjønner ikke problemet.  Han er 9 år,frisk og sprek,fin i pelsen,aldri vært syk. Akkurat passe vekt. Null stress..

Anonymkode: e7bba...a01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Det har blitt et hysteri rundt dette, noe som er bare tull.

Katter har levd på matrester fra mennesker, og jakt, gjennom alle tider, og tar ikke skade av vanlig for i butikken. Når katten helst ønsker dette foret, ville jeg uten å blunke gitt den det..

En katt er ikke sammenlignbart med et barn som skal vokse opp og leve i 80-90 år.

Anonymkode: 4b8ed...790

Det er fordi dere ikke har peiling, det er ikke tilfeldig at gjennomsnittlig levealder bare blir lavere hos hund & katt, tross bedre veterinærmedisin. 

Har dere sett den ekstreme andelen katter som dør til nyreproblemer? Det skyldes ofte diabetes grunnet alt for mye korn og hveteprodukter som øker blodsukker 

Anonymkode: 1057a...e14

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt spiser også helst Purina med laks fra Kiwi. Hærer ikke Hills eller Royal Canin, da ble det sultestreik.

Men etter jeg også fikk hund som ble levert med for fra Acana så oppdaget jeg at katten også liker Acana sitt kattefor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en liten grå, langhåret skogkatt-hunn på 7 år som bare har spist butikkfôr. Annen mat skaffer hun selv. Hun reagerer på lukten av butikkfôr som hun gjør med snusboksen min. Hun vil ikke lukte det. Hun går bortimot i dvale om viteren og veldig aktiv om sommeren.

Ja, dyrleger er gode å ha og de hjelper med mye. Jeg leverer henne 3-4 ganger i året fordi jeg er usikker på noe. Hver gang er tilbakemeldingen at det er en velholdt og sunn katt, og de hjelper henne om det er noe. Alle gangene har hun fått en psykisk knekk, de finner ikke noe på henne.

Anonymkode: d0d78...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...