Gå til innhold

Trenger man vanlig stekeovn, eller kan varmluftovn være nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å designe et lite, nytt kjøkken.

Ser mange kombiovner har varmluft og microovn, men ikke vanlig «oppe og nede-varme». Men trenger man egentlig det? Sjelden jeg har sett oppskrifter på slikt i det siste, hvis ikke de er gamle.

Jeg trenger gjerne de 14 cm ekstra jeg kan få…

Anonymkode: 08fd2...dc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker omtrent aldri varmluft, foretrekker over og under-varme.

Så et omvendt scenario hadde vært greit for meg, kun over og unde-varme, men kun varmluft er en deal-breaker.

Anonymkode: c1e5d...47e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker omtrent aldri varmluft, foretrekker over og under-varme.

Så et omvendt scenario hadde vært greit for meg, kun over og unde-varme, men kun varmluft er en deal-breaker.

Anonymkode: c1e5d...47e

Enig, baking med varmluft er et sjansespill 

Anonymkode: 69f86...a85

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Prøver å designe et lite, nytt kjøkken.

Ser mange kombiovner har varmluft og microovn, men ikke vanlig «oppe og nede-varme». Men trenger man egentlig det? Sjelden jeg har sett oppskrifter på slikt i det siste, hvis ikke de er gamle.

Jeg trenger gjerne de 14 cm ekstra jeg kan få…

Anonymkode: 08fd2...dc3

Har nå levd rundt 10 år uten micro, går ganske fint. Airfryer derimot, det er kjekt det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer meg fint uten varmluft, men ikke uten over og undervarme. Microen brukes sjelden her i huset.

Anonymkode: 96fcd...a29

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hva og hvordan du bruker oven din TS, hvis du ikke bruker den til annet enn å varme noe er sikkert en slik ordning OK, men om du for eksempel skal bruke den til pizzastein, svineribbe med sprø svor osv så er du avhengig av å ha under / overvarme/grillelement osv.. Baking med varmluft er for meg et håpløst prosjekt og jeg baker mye.. Samtidig bruker jeg damp en god del, noe som også mangler i slike ovner - så for meg er det er "no go" da har jeg heller mikoren på benken de få gangene jeg trenger den.. 

Anonymkode: cf409...088

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett en ovn uten varme oppe og nede?! Er vel så selfølgelig at de ikke skriver de i spesifikasjonene?

Anonymkode: 99ca1...b6a

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...