AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Del Skrevet 22. mai Snart tar jeg 10 reps på 100 kg i benk er dette kurant stryke som mann? Tenker at 1 rep Max på 140 kg må være greit for mannen i gata😅 Anonymkode: ef8a4...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 22. mai #2 Del Skrevet 22. mai Insufficient data. Kommer fullstendig og totalt an på vektklasse, alder, treningsnivå, proporsjoner og hvorvidt man bruker korrekt teknikk eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Del Skrevet 22. mai Leifr skrev (20 minutter siden): Insufficient data. Kommer fullstendig og totalt an på vektklasse, alder, treningsnivå, proporsjoner og hvorvidt man bruker korrekt teknikk eller ikke. Riktig teknikk , 100 kg kroppsvekt 190 cm høy, brunt hår Anonymkode: ef8a4...b07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 22. mai #4 Del Skrevet 22. mai Tror ikke hårfargen har så mye å si. Hvis det er dine tall, da er vi på et sammenliknbart nivå i benken, jeg er kanskje litt sterkere men er også 20 kg tyngre. Og over 50 år. Trener ikke for konkurranse i noe tilfelle, bare som mosjonist for helsas skyld. Løfter så godt som aldri i nærheten av 1RM lenger (synes jeg får mer igjen for å pushe tunge treere og femmere, de øktene jeg løfter tungt; de fleste øktene er lettere men med høyere volum). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Del Skrevet 22. mai Leifr skrev (46 minutter siden): Tror ikke hårfargen har så mye å si. Hvis det er dine tall, da er vi på et sammenliknbart nivå i benken, jeg er kanskje litt sterkere men er også 20 kg tyngre. Og over 50 år. Trener ikke for konkurranse i noe tilfelle, bare som mosjonist for helsas skyld. Løfter så godt som aldri i nærheten av 1RM lenger (synes jeg får mer igjen for å pushe tunge treere og femmere, de øktene jeg løfter tungt; de fleste øktene er lettere men med høyere volum). Ja , basen min er bygd på. 5-ere , kjøre nå noen arbeidsett på 8 repetisjoner og noen økter med 7 setts 2 repetisjoner ( med 1-2 reps i reserve ). Ser jeg øker nå som jeg har fått mere greps styrke også, hadde forarmer som så ut som tannpirkere før. Anonymkode: ef8a4...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Del Skrevet 22. mai Jeg synes dette spørsmålet er veldig i gata: "Hva ser du på som en stor stein?" Min erfaring fra normale folk som trener: 80 kg er oppnåelig for de aller fleste med litt trening. 100 kg krever mye trening over tid. De fleste er veldig fornøyd med det. 140+ kg: De aller fleste har ikke gener til å klare nesten det uansett trening. Man må i det minste trene som en aktiv styrkeløfter. Anonymkode: 0ecef...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 22. mai #7 Del Skrevet 22. mai Ellers har også relative proporsjoner en del å si. Jeg selv har for eksempel lange ape-armer, som gjør meg dårligere i benkpress enn hvis de hadde vært litt kortere. Til gjengjeld har jeg litt korte bein (relativt i forhold til høyden, og relativt lang rygg) og det hjelper litt i knebøy; korte bein og lange armer er ogs fint for markløft... Er uansett litt meningsløst å sammenlikne resultater hvis man ikke har tenkt å konkurrere. Bortsett fra å sammenlikne med hva man selv har gjort tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 22. mai #8 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes dette spørsmålet er veldig i gata: "Hva ser du på som en stor stein?" Min erfaring fra normale folk som trener: 80 kg er oppnåelig for de aller fleste med litt trening. 100 kg krever mye trening over tid. De fleste er veldig fornøyd med det. 140+ kg: De aller fleste har ikke gener til å klare nesten det uansett trening. Man må i det minste trene som en aktiv styrkeløfter. Anonymkode: 0ecef...89a Du svarte på det jeg lurte på, får prøve å komme opp til 140 kg 1 rep Max da , driter i år være sterkes vil bare skille meg litt ut på gymmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 22. mai #9 Del Skrevet 22. mai Har svært lange armer selv men er heldig for hypertrofi med lang bevegelse vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. mai #10 Del Skrevet 22. mai Blåmonster skrev (23 minutter siden): Du svarte på det jeg lurte på, får prøve å komme opp til 140 kg 1 rep Max da , driter i år være sterkes vil bare skille meg litt ut på gymmen. Det spørs jo åpenbart på hvilken gym du drar til, men ser man litt rundt seg på kommersielle treningssentre er man i 99-ende persentil om man har en 1RM på 100 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 22. mai #11 Del Skrevet 22. mai Etter flere lange runder med betennelser og smerter har jeg sluttet å jage 1-ere. Kjører som regel 10-12 reps på de fleste øvelser og føler jeg har hatt enda bedre fremgang med det. I alle fall når det gjelder muskelvolum. Hvor viktig er egentlig disse maks-løftene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksjemegler Skrevet 22. mai #12 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Snart tar jeg 10 reps på 100 kg i benk er dette kurant stryke som mann? Tenker at 1 rep Max på 140 kg må være greit for mannen i gata😅 Anonymkode: ef8a4...b07 For lite til at det forsvarer en skrytepost på KG. De skarpeste ser dessuten at du snart tar 10 reps… På samme måte som Shaman Durek snart er Norges konge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 22. mai #13 Del Skrevet 22. mai Aksjemegler skrev (10 minutter siden): For lite til at det forsvarer en skrytepost på KG. De skarpeste ser dessuten at du snart tar 10 reps… På samme måte som Shaman Durek snart er Norges konge. Skjønt ikke helt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. mai #14 Del Skrevet 22. mai Jdz skrev (3 timer siden): Etter flere lange runder med betennelser og smerter har jeg sluttet å jage 1-ere. Kjører som regel 10-12 reps på de fleste øvelser og føler jeg har hatt enda bedre fremgang med det. I alle fall når det gjelder muskelvolum. Hvor viktig er egentlig disse maks-løftene? Sånn ca. null viktig hvis du ikke er styrkeløfter eller har et uttalt mål om å bli sterkest mulig i 1RM i en gitt øvelse 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 22. mai #15 Del Skrevet 22. mai Man har et mål og går etter, det er helt betydelig for alle andre en seg selv , blir nesten opphisset av tanken på 140 kg, 3 store plater 🥵😛. Man tar jo også på seg en høyere skade risiko, men er sånn jeg liker å leve … all inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 22. mai #16 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Riktig teknikk , 100 kg kroppsvekt 190 cm høy, brunt hår Anonymkode: ef8a4...b07 Brunt hår😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå