AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Hvor mye forsinkelse er det stort sett på ditt legekontor? Jeg må stort sett vente 5-15 minutter over tiden. Men har hørt det er verre på andre legekontor der man ofte må regne med å sitte å vente 1 time ekstra. Anonymkode: c87cb...b3e
Ariam Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Kan være opp til 30-40 minutter. Men for meg er det verdt det, da jeg har en fantastisk fastlege som blandt annet tar den tiden pasienten trenger, og derfor blir det forsinkelser. Har vært hos leger som ikke kan få meg raskt nok ut døra igjen, det er ikke en lege som gir deg følelsen av å bli sett og hørt
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 Ikke så mye forsinkelse men vanskelig å få time. Anonymkode: 72540...d15
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Veldig lite forsinkelser.. Tror kanskje jeg maks har ventet 5-6 minutter over tiden et par ganger iløpet av 12 år.. Anonymkode: d9a20...a0f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 Forsinkelsen øker med hvor sent på dagen det blir. Men jeg tenker at da har min kjære fastlege tatt inn akutt pasienter innimellom som har behov for det. Jeg vet at jeg også blir prioritert innimellom når det trengs. Har skjedd ett par ganger, så den ventetiden er verdifull for mange. Mye verre for de som når det er akutt må vente i ukesvis for å komme til fastlegen. Har ventet nesten en time flere ganger. Anonymkode: 24747...e2c
Gjest Anonyme-meg Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 Må ofte vente 30-45 min. Men gjør det med glede da jeg har en fantastisk fastlege som tar seg tid til hver enkelt pasient.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 Pleide som regel ikke måtte vente over tida, kanskje 1 min i ny og ne, men var hos en vikar en gang og da måtte jeg vente 45min over tiden. og nå pensjonerte fastlegen jeg hadde seg, ikke vært hos den nye ennå så blir spennende å se. Anonymkode: b7e4f...be6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 Kommer aldri inn til tid, som regel ligger forsinkelsen på 30-45 minutter, selv når timen er tidlig på dagen. PÅ mitt gamle var det end verre, der kunne jeg gjerne sitte en time og vente. Anonymkode: 8ed64...a8a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 Må vanligvis vente mellom 45 min og to timer. Har en fastlege som kaster deg ut nærmest før du rekker å si hva som feiler deg. En legetime varer i max 7 min. Det er en klokke som teller ned og når den er ferdig må du gå. Kun mulig å bestille dobbelttime hvis det er noe som celleprøve. Fastlegen kommer sent på jobb og går tidlig. Veldig irriterende å ha dagens første time kl. 8, og så kommer ikke legen på jobb før kl. 9. Verste jeg opplevde var at jeg hadde time kl. 8.15, men ikke kom inn til legen før 11.45. Jeg måtte møte fastende til timen og var temmelig slapp da jeg til slutt fikk slippe inn hos legen. Anonymkode: 405aa...0ce
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 Jeg pleier som regel å forsøke å få første timen etter lunsj, for da er det kortest tid å vente. Sist rakk jeg såvidt å sette meg etter at jeg sa i fra i luka før legen min ropte meg inn. Hvis det er timer som er før lunsj så kan det ta 10-15-20 minutter å vente. Men det er som andre over her også sier; det er verdt det fordi legen er helt fantastisk og at jeg må vente betyr at hun tar seg tid til pasientene. Føler at hun "ser" meg og forstår, så jeg er veldig glad for at jeg har henne. (Da hun hadde vikar i fjor merket jeg virkelig hvor god hun er, for vikaren var en dust og skjønte ingenting og var vel egentlig pensjonert i hodet og heller ville vært et helt annet sted enn på kontoret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må vanligvis vente mellom 45 min og to timer. Har en fastlege som kaster deg ut nærmest før du rekker å si hva som feiler deg. En legetime varer i max 7 min. Det er en klokke som teller ned og når den er ferdig må du gå. Kun mulig å bestille dobbelttime hvis det er noe som celleprøve. Fastlegen kommer sent på jobb og går tidlig. Veldig irriterende å ha dagens første time kl. 8, og så kommer ikke legen på jobb før kl. 9. Verste jeg opplevde var at jeg hadde time kl. 8.15, men ikke kom inn til legen før 11.45. Jeg måtte møte fastende til timen og var temmelig slapp da jeg til slutt fikk slippe inn hos legen. Anonymkode: 405aa...0ce Oi, det der høres ekstremt ut. Hva er grunnen til at du ikke har byttet fastlege? Anonymkode: 01a51...86c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 Alltid litt forsinkelse. Men for meg betyr det at legen tar seg den tiden pasienten trenger. Anonymkode: f25c8...471
Rosalilje84 Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvor mye forsinkelse er det stort sett på ditt legekontor? Jeg må stort sett vente 5-15 minutter over tiden. Men har hørt det er verre på andre legekontor der man ofte må regne med å sitte å vente 1 time ekstra. Anonymkode: c87cb...b3e Det som forbauser meg mest, er at det også er ventetid når man har time klokka 8:30! Altså når legekontoret åpner. Og nei, det er ingen krisetilfeller som har kommet i mellomtiden, ingen pasienter har vært hos legen. Legen er rett og slett treg på morgenen. Her har jeg opplevd ventetid på rundt 50 minutter på det meste. Jeg lurer på hvordan det ville ta seg ut hvis jeg alltid kom for sent til møtene på jobb, jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 Normalt 20-30 minutter Anonymkode: 9c6a3...216
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 15-30 min er vanlig hos min lege. Det har hendt at jeg må vente lenger, men ikke ofte. Han er veldig flink til å ta seg tid til å lytte til pasientene sine, så det er helt greit å måtte vente litt. Anonymkode: 1dd5c...1a2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #15 Skrevet 22. mai 2024 Det meste jeg har ventet er 1 time og 20 min Anonymkode: cfde6...b9d
Million Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 Det varierer. Er timeavtalen et stykke ut på dagen, er det mye større sjanse for forsinkelser, for da har alle små forsinkelser akkumulert seg utover dagen. Er timeavtalen på ettermiddagen, er det nesten garantert en time forsinkelse. Det varierer alt fra 5 minutter til en time, altså, avhengig av tidspunkt på dagen for timeavtalen. Den forrige fastlegen (en vikar for ett år) var alltid grusomt forsinket, fordi hun satt og kosepratet med alle pasientene. Hyggelig det, hun var en varm og snill personlighet, men fy for noen ventetider det ble av det på venterommet 😛
strawberry88 Skrevet 22. mai 2024 #18 Skrevet 22. mai 2024 Rosalilje84 skrev (8 minutter siden): Det som forbauser meg mest, er at det også er ventetid når man har time klokka 8:30! Altså når legekontoret åpner. Og nei, det er ingen krisetilfeller som har kommet i mellomtiden, ingen pasienter har vært hos legen. Legen er rett og slett treg på morgenen. Her har jeg opplevd ventetid på rundt 50 minutter på det meste. Jeg lurer på hvordan det ville ta seg ut hvis jeg alltid kom for sent til møtene på jobb, jeg. Legen din kan ha hatt legevakt den natta. Og fått pasienter like før vakta var ferdig. Dessuten drukner fastleger i papirarbeid. Så kan også tenkes at hen kom over noe som krevde at hen tok øyeblikkelig handling. Venter stort sett alt fra ingenting til max 30 minutter. Men har som flere sier, verdens beste fastlege. Og venter gjerne de minuttene. Kjører faktisk 1,5 time en vei for å ha denne fastlegen også. Og usikker på om jeg noen gang vil bytte til noen nærmere.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Oi, det der høres ekstremt ut. Hva er grunnen til at du ikke har byttet fastlege? Anonymkode: 01a51...86c Det er ingen andre her som har ledig plass. Det er fastlegemangel i hele regionen. Anonymkode: 405aa...0ce
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #20 Skrevet 22. mai 2024 Pleier å måtte vente 5-20 minutter. Det tar månedsvis å få time, med mindre jeg ønsker vikar (hun jobber kun 4 dager på kontoret). Aldri vært hos vikaren, så vet ikke hvordan timelista da vil se ut. Jeg pleier å være dem som er inne hos legen i 30-40 minutters tid, så jeg fører ofte til forsinkelser. Jeg er ikke anbefalt å bestille dobbelttime likevel, uten at jeg vet hvorfor. Anonymkode: 2a661...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå