Gå til innhold

Må man gi beskjed i luka på legekontoret at man har fått frikort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått frikort og lurer på om jeg må si fra til sekretæren i luka på legekontoret om at jeg har fått det slik at de ikke sender meg faktura i etterkant av legetimen min? Jeg har legetime i dag og fikk vel digitalt frikort for 2 uker siden. Har ennå ikke fått noe fysisk kort i posten.

Anonymkode: a79d9...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du får fysisk i posten lenger. Det skal komme opp i systemet, men ikke alltid det gjør det. Lurt å di ifra at du har frikort så slipper det å bli noe feil.

Anonymkode: f7a60...ca8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du får fysisk i posten lenger. Det skal komme opp i systemet, men ikke alltid det gjør det. Lurt å di ifra at du har frikort så slipper det å bli noe feil.

Oki, da gjør jeg det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette, dessuten refunderer helfo alt over så jeg ser ikke helt problemet..? 

Anonymkode: 01a27...a5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problem og problem... 🙄 Ingen unødvendige transaksjoner er vel alltid bedre enn to unødvendige transaksjoner?

Anonymkode: 60001...fe8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De refunderer ikke fakturagebyret. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De refunderer ikke fakturagebyret. 

Ja, det var det jeg tenkte på. Bruker ikke det være sånn 50-60 kr også eller noe sånt? Greit å slippe betale 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier bare å spørre om frikortet er kommet inn i systemet deres, og er det ikke det enda, legger de det bare inn der og da. Jeg pleier å ta screenshot av det på helsenorge så jeg har det lett tilgjengelig på mobilen.

Angående fakturagebyr, så mener jeg å huske at de ikke har lov å ta fakturagebyr dersom faktura av en eller annen grunn er eneste tilgjengelige betalingsmåte, som da maskinen på mitt legekontor var ute av drift en periode). Jeg  har også fått fjernet gebyret for min mor når hun har fått gebyr på legetjenester som måtte faktureres siden hun ikke var fysisk tiilstede og kunne betale i terminal der og da. Velger man imidlertid faktura selv når man kunne betalt på stedet, ser jeg ingen grunn til at helfo skal dekke det.

Anonymkode: 0a679...808

Skrevet

Det er digitalt nå ja, jeg pleier også ta screenshot av det så jeg har det lett tilgjengelig. Ville sagt fra i luka nå første gangen ☺️👍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nettopp fått frikort og lurer på om jeg må si fra til sekretæren i luka på legekontoret om at jeg har fått det slik at de ikke sender meg faktura i etterkant av legetimen min? Jeg har legetime i dag og fikk vel digitalt frikort for 2 uker siden. Har ennå ikke fått noe fysisk kort i posten.

Frikortet kommer sjelden i posten nå. Det er digitalt nå, og har vært det i mange år. Bare logg inn på minhelse.no og så finner du det der under "Frikort og egenandeler". Det kan være lurt å si fra, men normalt sett skal de ha det registrert. Jeg gjør som hun over, tar screenshot av det, slik at jeg kan vise dem hvis de er usikre. Jeg får også fysioterapi, og der krever de at jeg følger med på hvilken dato jeg får det registrert, men de ser også hvor mye jeg har betalt for fysioterapi. I tillegg går jeg på medisiner, og den biten kan ikke fysio følge med på. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...