Gå til innhold

Antasting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er ikke en tråd om kevin spacey.

Men har akkurat sett donumentaren om han på nrk.

Ofrene hans har opplevd en del av det kvinner ofte møter ute i verden av random menn.

Menn aom prøver å klå under skjørtet, "tilfeldigvis " komme borti brystene. Stryk på armene brystene rumoa etc. Uinvitert. 

Jeg har for det meste kompiser fremfor veninder , så ja jeg vet at de færreste er sånn. Men jeg er dame , så jeg vet mange menn også er sånn.

Verden er også så full av victim shaming,at man prøver jo å lage minst mulig drama av det. Men det har jeg slutta med. Jeg tar det nå opp umiddelbart og høylytt. 

Siste gangen jeg ikke gjorde det, var jeg ute på pub. Det var mye folk og trangt og mangel på sitteplasser. Så jeg sitter på kanten av et bord, og snakker med , den gang min kjæreste. 

Bak han står det en fyr. Som helt plutselig legger utstyret sitt rett i hånda mi. Jeg trekker den raskt til meg og drar til han i magen. Ingen så det fordi det var trangt. Jeg sa vel høylytt, hva i helvete driver du med. Jeg sa ingenting etterpå til noen om det. Men fyren går fortsatt 25år etter store omveier rundt meg. 

Så jeg bare da den gang kom til et punkt. Hvorfor tier vi? Hvorfor sier vi ikke ifra. Jo det er jo frykt for victim shanming og at man blir sett på som dramatisk, om du sier fra. Eller gjør noe med det. 

Jeg driter i det. Og har fått senere beskyldinger om at jeg er den som lager dårlig stemning i festen.  Fordi jeg har tatt det og sagt fra med en gang. Men da har de fått persoektivet om at det er ikke jeg som la begge hende på puppene mine uten invitasjon,  så den dårlige stemningen var ikke jeg som startet. 

En tidligere nabo av meg måtte anmelde noen. Hun var på fest og ble smugfilmet når hun lå med kjæresten sin. Det var flere der som visste om det. Hun ba han slette det og nektet. Hun sa fra at om han ikke slettet det så måtte hun anmelde det.

Resultatet ble jo at hun anmeldte og alle vennene kuttet henne ut. Hun begynte på en skole langt unna. Jeg var da på en fest med mange av hennes tidligere bestevenner. De begynte å baktale henne. Jeg ble såååå sinna. Sa klart i fra hvir jævlig dårlige venner de var. De visste godt at han hadde filmet henne og at hun aldri hadde vært annet enn snill og grei mor dem alle sammen. Også er dette takken? Å bli folatt av alle de hun trodde var sine beste venner fra barndommen. 

Hun hadde fått mange tlf den uken. Der de ba om unskyld.  Men det burde ikke vært sånn i utgangspunktet. 

Jeg tenker også at det er ikke altid man må velge den ene eller den andre. Men at man i bunn kan være enige i om  hva som er rett og galt å tørre å si til en kompis,  at det ikke er ok å filme intimt andre som ikke vil det, eller klå på folk du ikke er invitert til å gjøre det på 

Gutta i dokumentaren opplever jeg reagerer slik jeg reagerte første gangene. (Noen av de gutta har jo opplevd  værre enn det jeg har gjort) men har blitt herdet på, men fortsatt ikke ok. 

Og som han ene sa at når du plutselig bare er et objekt, så er ikke det en grei følse.

Jeg tar dette opp fordi jeg har hatt endel duskusjoner med mine kompiser som mener sånt må jo være en drøm. Men de tenker vel at det bare er vakre damer og skjønner ikke perspektivet. Så jeg anbefaler at man ser den dokumentaren og får et riktig perspektiv på hva sånt gjør med folk. 

Sorry at det ble langt. Har egentlig mer men stopper her for nå 

Anonymkode: 4c9ba...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...