AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Jeg bor midlertidig i en fjellandsby på Vestlandet, der jeg ser at 90% går fra bilen med motoren på, når de skal inn på den lokale Extra eller rema butikken. Hadde det vært kuldegrader hadde jeg skjønt det, men det er 20 grader eller enda varmere. Ser også folk sitte i bilen med motoren på mens de skroller på mobilen, eller leser avisen og venter på noen i både 10 og 30 minutter. HVORFOR? Tenker dere ikke miljø og at dere forpester omgivelsene? Jeg har gitt beskjed men etter at jeg ble skjelt ut, orker jeg ikke lenger spørre om de kan slå av motoren. Faen hvor det irriterer meg😵 Anonymkode: 76bc5...04c 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Fordi de har på aircondition i bilen? Anonymkode: e701b...1cf 14 1 15
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Serr... Alt man skal blande seg i.. Anonymkode: 9f1f1...020 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi de har på aircondition i bilen? Anonymkode: e701b...1cf Jeg gjorde det nemlig selv i dag, fordi jeg skulle handle frysevarer, bla is som jeg ikke ville skulle smelte i det samme jeg satte varene inn i bilen🙃 Jeg har derimot hybrid, så det blir ikke særlig mye eksos. Er stort sett ganske miljøvennlig av meg. Anonymkode: e701b...1cf 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Pass på dine egne saker du, hva andre gjør har du ingenting med. Anonymkode: 053eb...649 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Serr... Alt man skal blande seg i.. Anonymkode: 9f1f1...020 Blande seg i? Jeg puster inn denne dieselluften Ts Anonymkode: 76bc5...04c 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Pass på dine egne saker du, hva andre gjør har du ingenting med. Anonymkode: 053eb...649 Jeg puster inn luften de ødelegger Ts Anonymkode: 76bc5...04c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Fordi de har på aircondition i bilen? Anonymkode: e701b...1cf Fordi de ikke vet hvordan en aircondition fungerer tenker jeg. En aircondition blir kald veldig fort. I løpet av under et minutt er den nede i den utblås temperaturen som de skal ha. Mindre intelligente folk tenker vel at det tar en evighet å få ned temperaturen slik som det tar en evighet å få opp temperaturen på varmeaparatet på en dieselbil om vinteren. Men det er fordi varmeapparatet henter varmen sin fra motoren til bilen som bruker LAAAANG tid på å varmes opp på en diesel bil. Mens aircondition bruker en kompressor som blir kjølt ned nesten umiddelbart. Tenker dette er samme type folk som ikke vet hvordan en thermostat fungerer, og setter opp termostaten på panelovnene på hytta til max når de kommer inn for de tror det da blir raskere varmt... Anonymkode: a805a...383 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 Enig i at man bør skru av motoren når det ikke er noen i bilen. Men er du klar over hvor varmt det blir i biler i stekende sol og sommertemperatur? Dersom man venter på noen så har man ikke noe valg. Anonymkode: 47b0e...9db 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 Ser også mange idioter som kjører rundt med vinduet åpent på varme sommerdager selv om de har en ny bil med fungerende aircondition... Det hadde blitt mye mer behagelig temperatur inni bilen om du hadde lukket vinduet og latt aircondition få gjøre jobben sin istedenfor å kaste den kjølige lufta fra aircondition rett ut vinduet bokstavelig talt... Anonymkode: a805a...383 1
TomSawyer Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg puster inn luften de ødelegger Ts Anonymkode: 76bc5...04c Skulle vært forbud mot å forgifte andre mennesker med de drittbilene..Aller helst forbud mot personbil med dieselmotor asap. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #12 Skrevet 21. mai 2024 Hvorfor setter du ikke lapp i frontruta? (Slik man gjør dersom noen parkerer feil på handicap-parkering) Anonymkode: 431c7...0b3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor setter du ikke lapp i frontruta? (Slik man gjør dersom noen parkerer feil på handicap-parkering) Anonymkode: 431c7...0b3 Lapp i frontruten? Jeg har ikke bil og hva skulle jeg skrevet på lappen? ts Anonymkode: 76bc5...04c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor midlertidig i en fjellandsby på Vestlandet, der jeg ser at 90% går fra bilen med motoren på, når de skal inn på den lokale Extra eller rema butikken. Hadde det vært kuldegrader hadde jeg skjønt det, men det er 20 grader eller enda varmere. Ser også folk sitte i bilen med motoren på mens de skroller på mobilen, eller leser avisen og venter på noen i både 10 og 30 minutter. HVORFOR? Tenker dere ikke miljø og at dere forpester omgivelsene? Jeg har gitt beskjed men etter at jeg ble skjelt ut, orker jeg ikke lenger spørre om de kan slå av motoren. Faen hvor det irriterer meg😵 Anonymkode: 76bc5...04c Air condition er svaret ditt.. Og nei - jeg tenker ikke på miljøet eller at jeg forpester omgivelsene. Hvis det er 20 grader ute, og bilen står i solen i 10min - stiger temperaturen inne i bilen til over 32°C på de 10 min.. Etter 30 min er temperaturen høyere enn 50°C i bilen.. Så det må plage deg så mye det bare vil - men det kunne ikke jeg brydd meg mindre om. Anonymkode: dabbc...94a 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #15 Skrevet 22. mai 2024 Er over 50. Husker at det før i tiden sto skilt utenfor butikker osv at det var forbudt å la bilen stå på tomgang 🙂. Nå er det jo ventilasjonsanlegg i alle butikker, så om en dieselbil/bensinbil står på tomgang rett utenfor luftinntaket, så kommer vel eksosen inn? Lenge siden jeg har sett noe sånt skilt. Men har vokst opp med det, så lar aldri bilen stå på tomgang. Anonymkode: c76cf...110 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi de ikke vet hvordan en aircondition fungerer tenker jeg. En aircondition blir kald veldig fort. I løpet av under et minutt er den nede i den utblås temperaturen som de skal ha. Mindre intelligente folk tenker vel at det tar en evighet å få ned temperaturen slik som det tar en evighet å få opp temperaturen på varmeaparatet på en dieselbil om vinteren. Men det er fordi varmeapparatet henter varmen sin fra motoren til bilen som bruker LAAAANG tid på å varmes opp på en diesel bil. Mens aircondition bruker en kompressor som blir kjølt ned nesten umiddelbart. Tenker dette er samme type folk som ikke vet hvordan en thermostat fungerer, og setter opp termostaten på panelovnene på hytta til max når de kommer inn for de tror det da blir raskere varmt... Anonymkode: a805a...383 Jøss, jeg må vel bare innbille meg at bilen er sykt varm i 10 minutter etter jeg starter den da... Jeg merker en betraktelig endring i temperaturen på lufta når jeg har kjørt 10 minutter, men hvis du sier jeg tar feil så gjør jeg vel det... Uansett, så stiger temperaturen i en bil fra 20 grader til 35 grader i løpet av ti minutter om det er 20 grader ute, jeg foretrekker ha bilen i gang fremfor å sitte i den temperaturen hvis jeg venter på noe/noen... Anonymkode: 762a6...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #17 Skrevet 22. mai 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Lapp i frontruten? Jeg har ikke bil og hva skulle jeg skrevet på lappen? ts Anonymkode: 76bc5...04c Ikke bli så patetisk at du legger igjen passiv aggressive lapper på ruta til folk 😂 Det er toppen av feighet, face to face hvis du virkelig står for meningene dine. Anonymkode: f32a8...f37 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #18 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor midlertidig i en fjellandsby på Vestlandet, der jeg ser at 90% går fra bilen med motoren på, når de skal inn på den lokale Extra eller rema butikken. Hadde det vært kuldegrader hadde jeg skjønt det, men det er 20 grader eller enda varmere. Ser også folk sitte i bilen med motoren på mens de skroller på mobilen, eller leser avisen og venter på noen i både 10 og 30 minutter. HVORFOR? Tenker dere ikke miljø og at dere forpester omgivelsene? Jeg har gitt beskjed men etter at jeg ble skjelt ut, orker jeg ikke lenger spørre om de kan slå av motoren. Faen hvor det irriterer meg😵 Anonymkode: 76bc5...04c For kulde i bilen... eller at bilen kjøler ned motoren pga varmen! Anonymkode: 89b49...f56 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Skrevet 22. mai 2024 Hvem trenger aircondition i Norge? Et av mange tåpelige luksuskrav noen tilsynelatende har i dag. Anonymkode: 23a57...86b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #20 Skrevet 22. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvem trenger aircondition i Norge? Et av mange tåpelige luksuskrav noen tilsynelatende har i dag. Anonymkode: 23a57...86b Og hvem trenger servostyring? Sjåfører i dag burde heller spise mer spinat og brokkoli Anonymkode: 177a8...654 4 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå