Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har følt meg så alene i livet den siste tiden. Godt voksen og allikevel disse tankene om at ingen er glad i meg, og at jeg ikke har noen rundt meg som jeg kan besøke, snakke med eller ringe til. Døden foreldre, ingen søsken, mine beste venner døde gjennom de siste tiårene. 

Jeg forstår at det ikke er normalt å være såå alene, og at det er noe med meg som person. Men jeg skjønner ikke hva som er feil med meg. Jeg prøver å være hyggelig, blid og snill mot de jeg møter. Tenker og tenker etter, men jeg kommer ikke på noen store feil eller slemme egenskaper. Kan jeg være så kjedelig at absolutt ingen orker meg? Hva er som oftest grunnen til at noen ender opp så utenfor resten av samfunnet? Foruten de typiske grunnene som psykopati, drapsmenn etc. Ja, jeg tenkte til og med over at han i Baneheia saken har fått seg kone og barn, selv etter en slik grusom handling. Så hvorfor er det ikke plass til enkelte (og "enkle") mennesker som ikke er onde? 

Anonymkode: 1fd64...643

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sikkert ikke noe feil med deg! Det er flere enn vi tror som føler det sånn tror jeg…

Får inntrykk av at du er en person som er omtenksom og snill, men kanskje ikke tar veldig mye plass? Kanskje du må øve deg på å ta litt initiativ. Møter du folk, er du i jobb eller andre aktiviteter? Er det noen du kunne tenkt deg å ta en kaffe med, så kan du jo spørre😊 

Anonymkode: c4cac...6b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, siden alle venner er borte? Hvis du har erfaring med vennskap før, begynn på igjen. Det er aldri for sent med nye venner!

Anonymkode: 045e8...b92

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det plass til deg❤️ Men hvor er du? Har du forsøkt å gå i noe felleskap i nærheten der du bor?

Anonymkode: fe825...ec0

AnonymBruker
Skrevet
On 5/21/2024 at 11:19 PM, AnonymBruker said:

. Ja, jeg tenkte til og med over at han i Baneheia saken har fått seg kone og barn, selv etter en slik grusom handling.

Dette stemmer jo ikke? Det er ingen av verken han som er frikjent eller han som nå er i ny rettsak, som har fått seg kone eller barn. 

Anonymkode: a055a...300

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke? Det er ingen av verken han som er frikjent eller han som nå er i ny rettsak, som har fått seg kone eller barn. 

Kanskje hun tenker på fetteren til Birgitte Tengs.

TS, det er sannsynligvis ikke noe galt med deg. Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eeeh, jo?
Jeg har lest artikler om at Jan Helge Andersen har fått seg et nytt liv etter han slapp ut, og har etablert seg med samboer/(kone?) OG fått barn. Dette var noen år siden. Det står lite/ingenting om det ved Google-søk nå, sannsynlig pga at barnet hans må skjermes pga den nye rettssaken han nå er i.

Anonymkode: 2ca09...44e

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Eeeh, jo?
Jeg har lest artikler om at Jan Helge Andersen har fått seg et nytt liv etter han slapp ut, og har etablert seg med samboer/(kone?) OG fått barn. Dette var noen år siden. Det står lite/ingenting om det ved Google-søk nå, sannsynlig pga at barnet hans må skjermes pga den nye rettssaken han nå er i.

Nei det stemmer ikke at han har barn. Han påstår han er aseksuell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg håper for det eventuelle barnets del at du har rett.

Men, jeg er veldig sikker på at jeg leste om dette. Det stod i en av de mange artiklene om Viggo Kristiansen for noen år siden. Dette var da Viggo fortsatt satt fengslet, mens Jan Helge hadde vært ute av fengsel i flere år allerede. Artiklene handlet jo kun om Viggo, og om han skulle/burde prøveløslates eller ikke - men det ble nevnt i en liten setning på slutten at «den meddømte» Jan Helge Andersen i dag lever under ny identitet, med samboer og barn.

AnonymBruker
Skrevet

Alene er en ting, å være ensom noe annet.

Jeg er som oftest alene, men føler meg ikke ensom. Jeg pusler og styrer med mitt.

Jeg tolker deg som om du er ensom. I voksen alder er nok det enkleste å finne venner gjennom felles interesser. Så har du en eller flere interesser, så meld deg inn i lag eller forening. Der snakker man naturlig med hverandre og blir kjent, noen ganger kan der føre til vennskap.

Anonymkode: 8fbd9...125

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også den samme følelsen. Jeg har mann og barn men savner gode,nære vennskap. Det er ikke lett å finne venner i voksen alder. Bekjente ja, men sjelden nære venner, så jeg føler meg ofte ensom. 

Anonymkode: 2ef8c...a75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også alene. Hva med utforske noe ny hobby eller aktivitet? F.eks .dyrebesktytelsen eller annet frivillig arbeid? Gjennom det kan du få venner.

Jeg har ingen venner, men har også noen problemer som gjør sliter. Er generelt veldig isolert. SKulle gjerne hatt venner, men aldri møtt noen som vil eller noe langvarig.

Anonymkode: e99af...bc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han har kone og barn jo. Han giftet seg med ei han ble brevvenn med mens han var i fengsel. Så der tar du feil gitt.

Anonymkode: 00223...1fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Viggo er vel stefar nå. Riktignok til ungdommer, men jo. Samboer og stebarn.

Anonymkode: fb32c...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du tenker og føler, ts. Vil bare si at du er ikke alene. Forsøkt å prøve ut nye hobbyer, aktiviteter? Har hørt at noen får nye venner om man bytter jobb og prøver å finne en bedrift / sted hvor det kan tenkes at det er flere på ens egen alder. Skulle ønske jeg kunne gi bedre råd❤️

Er alene, og ensom, jeg også. Har ingen venner. Noe kontakt med familie, men det går veldig lang tid mellom hver gang vi sees. Er singel og ingen barn. 

Er stort sett alltid alene utenom jobb. Det er smertefult og jeg har prøvd å finne ut av lenge hvorfor jeg ikke er ønsket i andres liv. Jeg har gransket meg selv og prøvd å forstå hva jeg gjør feil. Jeg er en ordentlig og hyggelig person som bare vil andre vel. Men... er tydeligvis ikke nok i dag. 

Anonymkode: e7cfa...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...