AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Del Skrevet 21. mai 2024 For meg havner sånne folk i sosialt-tilbakestående-kategorien. Blir rett og slett provosert over at det går an 😂 Dette i meldingsutveksling mellom andre foreldre på Facebook og Messenger. Skjønner at noen blir provosert av meg og. Men jeg lurer seriøst på hvorfor enkelte i 30-årene ikke kan legge på et smilefjes i ny og ne 🤭 Og seriøst (igjen) så oppsøker jeg ikke sånne ubilde folk, ofte viser det seg at de ikke smiler IRL heller 🤢 Anonymkode: ed6b7...221 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Del Skrevet 22. mai 2024 De er slitsomme! Liker at folk viser følelser ellers blir jeg usikker. Anonymkode: 8ba86...9c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 22. mai 2024 #3 Del Skrevet 22. mai 2024 De er voksne! 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg blir stresset av de som bruker emojies. Anonymkode: fd64c...dd7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De er slitsomme! Liker at folk viser følelser ellers blir jeg usikker. Anonymkode: 8ba86...9c2 Viser følelser? Se på TS' innlegg. Først skriver hun en setning som er ekstremt kritisk og kategoriserende, før hun følger opp med en latter-emoji. Hvilke følelser formidler hun her? At hun synes det er latterlig at hun er så kritisk til folk som ikke bruker smilefjes? Jeg synes denne emoji-bruken er tvetydig. Er hun seriøs, eller er hun ironisk? Hva den andre emojien skal illustrere er jeg usikker på, men i siste setning viser emojien at hun blir kvalm av mennesker som ikke smiler hele tiden. Jeg hadde blitt mer usikker av slike tvetydigheter enn en ren tekst. Anonymkode: fa9ec...c39 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Del Skrevet 22. mai 2024 Emojier er er barnslige umodne mennesker. Anonymkode: d7e51...104 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den anonyme Skrevet 22. mai 2024 #7 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg havner sånne folk i sosialt-tilbakestående-kategorien. Blir rett og slett provosert over at det går an 😂 Dette i meldingsutveksling mellom andre foreldre på Facebook og Messenger. Skjønner at noen blir provosert av meg og. Men jeg lurer seriøst på hvorfor enkelte i 30-årene ikke kan legge på et smilefjes i ny og ne 🤭 Og seriøst (igjen) så oppsøker jeg ikke sånne ubilde folk, ofte viser det seg at de ikke smiler IRL heller 🤢 Anonymkode: ed6b7...221 Jeg kjenner en ung dame som alltid bruker emojies, og hun leser og svarer med en gang, alltid(!!) dersom hun ikke er sur eller misfornøyd med noe jeg har gjort eller sagt. Som f.eks at jeg har sagt nei til å være barnevakt eller at jeg av en hvilken som helst grunn ikke har hatt mulighet til å stille opp for henne. Da tar det laaaang tid før hun svarer og det er alltid, uten unntak, helt fritt for imojis i meldingen hennes… Fryktig barnslig, og faktisk nesten frekt i måten hun gjør det på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 22. mai 2024 #8 Del Skrevet 22. mai 2024 For min del er det to muligheter Jeg er en følelsesløs psykopat eller jeg ser ikke vitsen med det, virker egentlig ganske barnslig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Del Skrevet 22. mai 2024 😂 Anonymkode: 9abab...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 22. mai 2024 #10 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg får fnatt av alle meldinger som avsluttes med diverse kjærlige smiley på slike grupper på facebook. Være seg for foreldrene i klassen eller foreldregruppe for fritidsaktivitet. Det strømmer over av 🥰😍❤️💐 fra folk man så vidt har prata med. Greit at man liker det man leser, eller ønsker å vise at man setter pris på noe noen har gjort, men en takk eller koselig kommentar går mer inn på meg enn 🥰fra folk jeg ikke kjenner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg går jo ut fra at folk tolker det jeg skriver utelukkende positivt ment. Så for min del syntes jeg folk er helt kokko om de tror jeg er sur pga manglende emoji. Man får heller lese det som faktisk står der. Fordi jeg skriver heller ha en fortsatt fin dag eller noe. Vi satt å tastet tegn for å få emoji i en tid. Men så masete greie egentlig. Og tenker at folk som reagerer på manglende emoji må jo ha det ganske kjipt, om det skal så lite til flr de tolker tekst i negativ retning. Hvordan tolker dere å lese bøker uten emojis? Er man da blottet for å tolke følser i tekst form? Anonymkode: 90d13...b40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg mener en melding er negativt ladet og virker sur når man ikke får noe smil tilbake på slutten. Tommel opp er kun et "fuck deg" føler jeg, og et "kunne ikke brydd meg mindre". Anonymkode: 36872...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 22. mai 2024 #13 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg har lyst å snu spørsmålet og spør "hva er det med folk som bruker alle disse emojiene". Er de veldig usikre? Har de svake kognitive evner? Takler de i det hele tatt å lese en normal bok? Særlig sånne som TS som bruker le seg ihjel-fjes etter å ha sagt noe seriøst eller kritisk. Hva er det for noe? Er du sosiopat? Her om dagen hørte jeg at hvis man skriver en melding og setter punktum etter meldingen da er man passiv agressiv. Vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er bare gramatikk, liksom. Den samme gramatikken som vi har lært de siste 100 år. Da dere en bolle, dere emoji-troll, få nesa ut av mobilen og kjenn på den ekte verden, der det finnes ekte følelser. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For meg havner sånne folk i sosialt-tilbakestående-kategorien. Blir rett og slett provosert over at det går an 😂 Dette i meldingsutveksling mellom andre foreldre på Facebook og Messenger. Skjønner at noen blir provosert av meg og. Men jeg lurer seriøst på hvorfor enkelte i 30-årene ikke kan legge på et smilefjes i ny og ne 🤭 Og seriøst (igjen) så oppsøker jeg ikke sånne ubilde folk, ofte viser det seg at de ikke smiler IRL heller 🤢 Anonymkode: ed6b7...221 Alle meldingene vi sender er i seg selv et miljøsvineri. Når det i tillegg legges til totalt unødvendige emojier, blir belastningen på miljøet enda verre. Så kanskje de du kritiserer rett og slett er mer opplyst enn deg? Eller tryggere på seg selv? De trenger ikke emojier. Det er tilstrekkelig med det de uttrykker med ord Anonymkode: 62ca3...6bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 22. mai 2024 #15 Del Skrevet 22. mai 2024 Dakkar liten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg bruker emoji i ny og ne, men den latterkrampe-emojien i første innlegg styrer jeg langt unna (så sant jeg faktisk ikke har latterkrampe). Og når den brukes i slik sammenheng som i første innlegg fremstår som man som en psykopatisk fjortis med hang til mobbing og med en fjasete fremtoning. Vanligvis dukker slike latter-emojis opp hos personer med manglende evne for reflektert argumentasjon og tror de vinner debatten med en latterlig (bokstavelig talt) emoji. Anonymkode: 31be6...81b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #17 Del Skrevet 22. mai 2024 2 hours ago, spinner said: De er voksne! Korrekt, emojispam er fjortiss. Anonymkode: 6e5e0...b2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #18 Del Skrevet 22. mai 2024 For mange å velge i mellom Anonymkode: 36f8f...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 22. mai 2024 #19 Del Skrevet 22. mai 2024 Emojis er som hieroglyfer, et billedspråk jeg ikke har opplæring i. Jeg unngår å bruke det mest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #20 Del Skrevet 22. mai 2024 De to værste emojiene og få er 🙂 og 👍🏼OG ENDA VÆRRE DENNE : ) . Da er folk sure ass Anonymkode: b746c...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå