AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Sønnen min på 12år har fått endel hår på tissen, det er mørkt og syns veldig godt. Når jeg tenker tilbake dusjer han ikke etter gymmen sist, og jeg tenker at dette er grunnen. Han har alltid likt gym og dusjing, ikke vært flau. Men de hårene kan ikke gjemmes bort, for er en god del der. Skal jeg si at vi evt kan barbere bort, så det blir lettere for han å dusje på skolen? Også la det gro ut når flere i klassen har fått det, eller blir det bare dumt og da virke som det er galt å ha? Trenger råd☺️ Anonymkode: a4b0c...8bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Er det vanlig å ha oversikt over pubisen ungdommen? Anonymkode: 4e6d3...ee6 11 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sønnen min på 12år har fått endel hår på tissen, det er mørkt og syns veldig godt. Når jeg tenker tilbake dusjer han ikke etter gymmen sist, og jeg tenker at dette er grunnen. Han har alltid likt gym og dusjing, ikke vært flau. Men de hårene kan ikke gjemmes bort, for er en god del der. Skal jeg si at vi evt kan barbere bort, så det blir lettere for han å dusje på skolen? Også la det gro ut når flere i klassen har fått det, eller blir det bare dumt og da virke som det er galt å ha? Trenger råd☺️ Anonymkode: a4b0c...8bf Tuller du nå eller? Selvsagt skal du ikke si at han kan barbere det bort. Hvilken holdninger er du med på å skape for en 12- år gammel gutt da? Jeg tipper det er flere gutter som ikke dusjer etter gym i den alderen. Jeg er lærer og ser at utviklingen er at flere og flere ikke ønsker å dusje på skolen. Anonymkode: 4699f...46d 9 3
Flintis Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sønnen min på 12år har fått endel hår på tissen, det er mørkt og syns veldig godt. Når jeg tenker tilbake dusjer han ikke etter gymmen sist, og jeg tenker at dette er grunnen. Han har alltid likt gym og dusjing, ikke vært flau. Men de hårene kan ikke gjemmes bort, for er en god del der. Skal jeg si at vi evt kan barbere bort, så det blir lettere for han å dusje på skolen? Også la det gro ut når flere i klassen har fått det, eller blir det bare dumt og da virke som det er galt å ha? Trenger råd☺️ Anonymkode: a4b0c...8bf Jeg tenker det kan være lurt å finne ut hvorfor han ikke dusjet. Hårene lar dere være i fred, han er bare litt mer mann enn de andre akkurat på dette området. Det kan han være litt stolt av. Lykke til. 6
minister-mio Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Hvis han lar være å dusje fordi han er flau over hår er det en veldig dum løsning å fjerne håret. 3 3
Eir30 Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 (endret) Barbere det bort høres ut som en veldig dårlig ide, og preget av dagens syn på kroppshår som noe man skal skamme seg over. Skjønner at pubertet kan være flaut, men det må jo tross alt alle gjennom. 12 år er vel heller ikke en uvanlig alder å begynne å få kroppshår? Synes heller du bør trygge han og ikke presse han til å dusje i denne fasen, så går det sikkert bedre når alle begynner å bli mer hårete. Sikkert ikke lenge til! Endret 21. mai 2024 av Eir30 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det vanlig å ha oversikt over pubisen ungdommen? Anonymkode: 4e6d3...ee6 Det lurte jeg og på. Jeg aner ikke om min tenåring har hår på tissen. Anonymkode: 7c2dc...327 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 Hvis han skal være flau over å være en av de første i puberteten, så har tidene forandret seg mye. Som mann født på 80-tallet, og som ungdom på 90-tallet, så var det motsatt. Det å komme sist i puberteten var det problematiske. At han er blant de første til å bli ''mann'' var før i tiden kun positivt. Anonymkode: 57317...734 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 La nå gutten få være i fred!! Ungdom i den alderen liker ikke å dusje i fellesdusj, så la de slippe. Dusj hjemme så er problemet løst. Ikke begynn å mas om at han skal fjerne kjønnshår, du skaper problem av ingenting. Anonymkode: 2f58e...4df
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 Inspiserer du tissen til guttungen din? Anonymkode: 60392...15d 3
A new man Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 Det med kropp blir brått mer vanskelig i puberteten. Det gjelder selvfølgelig også gutter, det er rart å tro noe annet. De som før dusjet, vil kvie seg og kropp blir flaut. TS, ikke bry deg om hva de andre skriver. Det er veldig bra at du er observant. Her i huset tok han ene mors trimmer for å barbere kjønnshårene da han var 12 og et halvt. Det var åpenbart hva som hadde skjedd på badet. (Mysteriet løst) Vi gav han en innføring i manscaping og en egen trimmer til dette bruk. Det trenger ikke være så innmari stor sak.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 Når man er 12 år i dag så er det ikke uvanlig med kjønnshår verken for gutter eller jenter. Slik jeg har forstått på min sønn (vi prater om alt ) så har de fleste fått kjønnshår på trinnet., iallfall av de han vet som da er gutter Er et par som ikke har kommet så langt og de gjemmer seg litt vekk under dusjing. Rart hvordan det der der og hvor forskjellig man utvikler seg. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det vanlig å ha oversikt over pubisen ungdommen? Anonymkode: 4e6d3...ee6 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det lurte jeg og på. Jeg aner ikke om min tenåring har hår på tissen. Anonymkode: 7c2dc...327 Vel min sønn er ikke sjenert og kom glad og fornøyd med tissen i helikoptermodus og proklamerte at han var mann for han hadde fått hår. I den tiden så måtte jeg nesten fram med forstørrelsesglasset for å finne håret han hadde klart å finne men etter første håret så kom håret ganske raskt. Kjenner få som har barn som er sjenerte rundt foreldre og godt er det. Husker når jeg var ung og av en eller annen grunn var det alltid venninner som skulle prate med meg om diverse problemer og det var så mye usikkerhet når det kom til kropp og helse og foreldrene deres var bare kleine og pratet ikke om det. Håper jo det er mer åpenhet om dette i dag men vil heller at barna mine ikke skal ha sjenanse ovenfor meg når det kommer til kropp og helse enn omvendt. Et annet eksempel er en kamerat av meg som i tenåringstiden gikk rundt med smerter i tissen fordi han hadde problemer med forhuden. Dette fikk stakkaren ikke fikset før han var nesten 17 år og da hadde han gått rundt med smerter siden han var 11. Uansett ts, hvis han vil stusse håret så må han jo få lov til det. Det har jeg sagt til min og at jeg kan fikse utstyr til han og gi han en liten forklaring men min vil nå helst la det gro. Du må og være klar over at barbering kan gjøre vondt verre at han kutter seg eller at det blir kløe når det gror ut osv. Men han må jo nesten velge selv. Anonymkode: 637df...627 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sønnen min på 12år har fått endel hår på tissen, det er mørkt og syns veldig godt. Når jeg tenker tilbake dusjer han ikke etter gymmen sist, og jeg tenker at dette er grunnen. Han har alltid likt gym og dusjing, ikke vært flau. Men de hårene kan ikke gjemmes bort, for er en god del der. Skal jeg si at vi evt kan barbere bort, så det blir lettere for han å dusje på skolen? Også la det gro ut når flere i klassen har fått det, eller blir det bare dumt og da virke som det er galt å ha? Trenger råd☺️ Anonymkode: a4b0c...8bf 1 - Er det normalt å vite at 12 åringen har fått kjønnshår? aner ikke når mine sønner fikk det.. 2 - selvsagt skal han ikke barbere det bort.. Hallo liksom?! 3 - At du tenker det grunnen - betyr ikke at du har rett.. 4 - hår er normalt - la gutten være.. Anonymkode: 81e7c...565 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #15 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sønnen min på 12år har fått endel hår på tissen, det er mørkt og syns veldig godt. Når jeg tenker tilbake dusjer han ikke etter gymmen sist, og jeg tenker at dette er grunnen. Han har alltid likt gym og dusjing, ikke vært flau. Men de hårene kan ikke gjemmes bort, for er en god del der. Skal jeg si at vi evt kan barbere bort, så det blir lettere for han å dusje på skolen? Også la det gro ut når flere i klassen har fått det, eller blir det bare dumt og da virke som det er galt å ha? Trenger råd☺️ Anonymkode: a4b0c...8bf La hårene være i fred! Hvordan vet du at han har det? privatliv i den alderen er vel greit? Ingen dusjer lengre i den alderen. Mange har tlf og vil ikke være den eneste i dusjen.. vær stolt av den han er , ikke ta vekk hårene. Helt normalt! Anonymkode: a10ac...29a 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 Tenker det beste her er å lage en stor sak ut av det. Spør de andre gutteforeldrene hvor mye hårvekst guttene deres har. Så ville jeg involvert læreren, kanskje de kan deles i grupper når de skal dusje? En gruppe for de uten hårvekst, og en gruppe for de med? Anonymkode: 4e6d3...ee6 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #17 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker det beste her er å lage en stor sak ut av det. Spør de andre gutteforeldrene hvor mye hårvekst guttene deres har. Så ville jeg involvert læreren, kanskje de kan deles i grupper når de skal dusje? En gruppe for de uten hårvekst, og en gruppe for de med? Anonymkode: 4e6d3...ee6 Alvorlig talt! Anonymkode: cc17f...66e 2
~white lady~ Skrevet 22. mai 2024 #18 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker det beste her er å lage en stor sak ut av det. Spør de andre gutteforeldrene hvor mye hårvekst guttene deres har. Så ville jeg involvert læreren, kanskje de kan deles i grupper når de skal dusje? En gruppe for de uten hårvekst, og en gruppe for de med? Anonymkode: 4e6d3...ee6 Altså…🤣 Regner med du tuller her😅 Trådstarter- la gutten være i fred. Hands off! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Skrevet 22. mai 2024 Hallo. Har gutten fortalt det selv. Her vet jeg ikke når sønnen fikk hår nedentil. Noe privatliv skulle de nå ha når de starter ungdomskolen blandt annet. Men vet han fikk hår på brøstet i 8 klasse og barberte seg i 10 klasse. Er nå helt normalt å få hårvekst i den alderen. En sim gikk i klassen til yngste hadde fult skjegg da han gikk i 9 klasse I hvertfall ikke be om å barbere , kroppshår er naturlig og å barbere seg nedenfor til kan faktisk bli irritert osv Anonymkode: 3ef91...0c6
GMT800 Skrevet 22. mai 2024 #20 Skrevet 22. mai 2024 Jeg har ikke anelse om når eldste her (13) fikk hår der nede, det får da være en privatsak, tenker jeg. Dette er da ingen big deal? Han er *garantert* ikke den eneste i klassen med hår der, og skulle han være det, varer det neppe mange gymtimer før det er mer normalen. Det er nok stort sett andre grunner til at ungdommer ikke dusjer etter gymmen enn om det er hår her eller der, spesielt for gutter, som uansett normalt også får hårete bein, hår under armene, skjeggvekst og etterhvert ofte hår på brystet og magen.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå