AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Del Skrevet 21. mai 2024 Er det noen steder du har besøkt med - et koselig lite sentrum - fint landskap rundt - Anonymkode: 56ec8...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Del Skrevet 21. mai 2024 Hva er planen din? Bosette deg? Besøke fra et annet sted? Sommerferie? Anonymkode: 2edd8...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er planen din? Bosette deg? Besøke fra et annet sted? Sommerferie? Anonymkode: 2edd8...f8c Bare en ferietur. Anonymkode: 56ec8...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Del Skrevet 21. mai 2024 Har ikke vært i Irland, men i Skottland syntes jeg Isle of Skye var veldig fint. Tar man fergen fra Mallaig var det noen veldig fine strender den siste lille kystveien der (litt unna veien så må parkere og gå men sjekk kartet). Vi var også innom Inveraray som var koslig og har et slott og et fengsel og noe greier. Mellom Inveraray og Mallaig er det veldig fint og sikkert noen steder man kan bo/besøke også, er fjell og "highlands" der. Fort William feks er en litt større by. Og litt videre fra Fort William ligger den broen som er i Harry Potter-filmene (noen av dem iallfall?) Glenfinnan Viaduct. Anonymkode: 5ce14...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare en ferietur. Anonymkode: 56ec8...9fe For å være på et mindre sted over tid? Eller en tur innom? Anonymkode: 2edd8...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Del Skrevet 21. mai 2024 Stonehaven i Scotland og dunnottar castle der var det utrolig fint. Gikk fra Stonehaven og bort til slottet🤩 jeg tok buss dit å var der bare en dag bodde egentlig i Aberdeen, men der er det ikke så veldig fint 😅 En annen dag leide vi bil å kjørte litt rundt på landet blant annet i Huntley osv. Anonymkode: cc8bc...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 21. mai 2024 #7 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det noen steder du har besøkt med - et koselig lite sentrum - fint landskap rundt - Anonymkode: 56ec8...9fe Synes Kirkwall på Orkenøyene er en sjarmerende liten by. Med gamle stenhus, en lang gågate med butikker, puber osv. Og en fantastisk middelalderkatedral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garden123 Skrevet 21. mai 2024 #8 Del Skrevet 21. mai 2024 Pitlochry, Braemar og Crieff er nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Del Skrevet 22. mai 2024 Vi er ofte i Skottland, og besøker slike steder som du nevner. Favorittplassen er Port Charlotte, et lite tettsted på Islay (øya kjent for røykfull maltwhisky). Men Inveraray som nevnt over er nydelig, og mange steder i Argyll forøvrig. I det siste har vi reist mye nord i landet - for eksempel i Ullapool (en og en halv times kjøring nordover fra Inverness som er en litt større by). Fra Ullapool, et nydelig lite tettsted rett ved sjøen, kan du ta ferja over til Stornoway på Lewis. Skye er neste punkt på lista vår Anonymkode: 76e7c...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Del Skrevet 22. mai 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: Stonehaven i Scotland og dunnottar castle der var det utrolig fint. Gikk fra Stonehaven og bort til slottet🤩 jeg tok buss dit å var der bare en dag bodde egentlig i Aberdeen, men der er det ikke så veldig fint 😅 En annen dag leide vi bil å kjørte litt rundt på landet blant annet i Huntley osv. Anonymkode: cc8bc...656 Jeg bor i Skottland og kom for å si Stonehaven. Det er skikkelig koselig der. Aberdeen er jeg heller ikke så glad i, grå og trist by. Ellers er St. Andrews veldig fin, Berwick-upon-Tweed (anbefaler da også å kjøre inn i England og besøke Lindisfarne og Bamburgh), Perth er en by, men også veldig koselig med mange fine turer man kan gå. Fort William er også koselig med masse fint å se og gjøre i nærområdet. Bare spør om du har spørsmål om Skottland. Har bodd her i åtte år. Anonymkode: 69696...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Del Skrevet 22. mai 2024 Åhh jeg elsker Irland, anbefales virkelig! Er godt bevandret(mest på vestkysten da, vi rømmer over dit så fort vi lander i Dublin). Vil virkelig anbefale å leie bil og kjøre «wild atlantic way» på vestkysten da, der er det masse perler. Vi har kjørt den to ganger tidligere og skal tilbake igjen i sommer. Får liksom ikke nok av dette vakre landet(selv om været ikke alltid spiller på lag). Landskap, natur og vill kyst får du i bøtter og spann i Irland. Her er noen av mine favoritter av steder/småbyer som jeg har vært i: Doolin, bitteliten sjarmerende landsby med en stappfull og livlig lokal pub. Herfra kan du gå hele Cliffs of Moher(kan ta uber/buss tilbake hvis man bare går den en vei eller motsatt, vi likte best å gå fra Liscannor til Doolin). Dingle, fargerik og idyllisk småby på vestkysten. På Dinglehalvøya kan du kjøre rundt «slea head drive», en helt nydelig rundtur(bare husk å kjør den «rett vei» for her er det trangt!). Westport. Clifden. Roundstone. Killarney, litt større by(i irsk skala ikke så veldig stor), med mange restauranter og shoppingmuligheter, og mange muligheter til å komme seg på ulike turer rundt omkring. Fin plass å ha base i hvis man ikke vil kjøre bil feks. Galway, hvis du vil ha en litt større by med shoppingmuligheter. Jeg personlig har aldri helt falt for Galway, blir sikkert for busy etter alle de småstedene man er på. Achill Island, nydelig plass med masse turmuligheter, bør ha bil. Ring of Kerry, mange fine småsteder rundt denne veien(de har også en sjokoladefabrikk, Skelligs chocolate factory). Anbefaler også Valentia Island helt ute på vestsiden av Ring of Kerry. Liker best å bo i Portmagee langs denne ruten. Kinsale, må virkelig oppleves hvis man har bil. Connemara National park. Killarney National park. Cobh. Har så mange anbefalinger så bare spør om noe mer utfyllende hvis du lurer. Gleder meg til ny road trip i Irland, det er bare helt magisk🤩 Anonymkode: 497bd...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå