Gå til innhold

Gigantisk edderkopp inne i huset 😭😭😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk øye på en diger edderkopp på stuegulvet, løp på kjøkkenet for å hente et glass å sette over den til samboer kommer hjem,

Men til min store forferdelse var den borte innen jeg var tilbake i stua 😭😭

Hvor er den nå, og hvordan klare å finne den igjen før natta?😭 hva kommer den til å gjøre her inne, klekke masse egg??? Jeg grøsser!

Anonymkode: ce228...5c4

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kommer til å tørke ut og dø ganske kjapt dessverre. Den kan ikke overleve inne hos deg. Den er mer redd for deg enn du er for den. Den kan ikke skade deg på noen måte, du trenger ikke vite hvor den er. Lær deg litt fakta om edderkopper så slipper du å ha det slik som det her. Det er så bortkastet.

Anonymkode: 7bd9a...3c1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den kommer til å tørke ut og dø ganske kjapt dessverre. Den kan ikke overleve inne hos deg. Den er mer redd for deg enn du er for den. Den kan ikke skade deg på noen måte, du trenger ikke vite hvor den er. Lær deg litt fakta om edderkopper så slipper du å ha det slik som det her. Det er så bortkastet.

Sitter på rommet nå og kommer aldri til å bevege meg ut i stuen igjen før samboer får fatt i den.

Hvor fort tørker den ut?

Vet om fakta og at den er nyttedyr og er redd for meg og alt det, men kan ikke gjøre noe med frykten min likevel. Forteller du en person med kreft å bare slutte å ha kreft fordi det er så bortkastet?

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sitter på rommet nå og kommer aldri til å bevege meg ut i stuen igjen før samboer får fatt i den.

Hvor fort tørker den ut?

Vet om fakta og at den er nyttedyr og er redd for meg og alt det, men kan ikke gjøre noe med frykten min likevel. Forteller du en person med kreft å bare slutte å ha kreft fordi det er så bortkastet?

Kjære deg, jeg har vært deg. Jeg hadde edderkoppfobi fra jeg var barn av, har sittet våken veldig mange netter og grått uten å få sove pga. at det var edderkopp i leiligheten. Nå er jeg frisk fra min fobi! Det greide jeg helt selv, ved å lese og lære om edderkopper og øve meg med å se på bilder. Du kan gjøre noe med frykten din, det kan faktisk hvem som helst, men de færreste vet om at det går an eller vurderer å gjøre noe med det. 

Vennligst ikke sammenlikn edderkoppfobi med kreft, det er bare ufint.

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kjelleredderkopper blir helt sinnsykt store.  Er livredd de, glad jeg bor et tørt hus!

Anonymkode: 5ce23...1d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper er utrolig nyttige dyr, og spiser de små insektene man definitivt ikke vil ha rundt seg.

Dessuten synes jeg det er dårlig gjort mot edderkopper å se på dem som stygge; kan de vel noe for at de ser slik ut som de gjør ...?

I alle fall må man aldri drepe en edderkopp; slipp den løs i naturen - den fortjener virkelig å leve.

Anonymkode: 6f3b0...9ae

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edderkopper spiser all midden i huset. Nyttedyr!

Anonymkode: 0d56f...706

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. ingen råd. Kjenner meg bare igjen! 🫂

Anonymkode: 6856e...922

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde ønsket å gjøre noe med edderkoppfrykten min så hadde jeg laget en egen tråd om nettopp det, så kan ikke dere som på død og liv har blitt frelst og vil frelse andre holde dere til trådens tema istedenfor å avspore og gi råd jeg ikke har bedt om? 🤯 sykt irriterende 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I alle fall må man aldri drepe en edderkopp; slipp den løs i naturen - den fortjener virkelig å leve.

Anonymkode: 6f3b0...9ae

Jeg er veganer og har ikke drept ett insekt i livet mitt. Derfor jeg ville sette et glass over så samboer som er tøffere kan ta den med ut. Ellers enig med deg om at man ikke skal drepe insekter, bra du minner folk på det! 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hihi.. ingen råd. Kjenner meg bare igjen! 🫂

Anonymkode: 6856e...922

🤣😭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Edderkopper er utrolig nyttige dyr, og spiser de små insektene man definitivt ikke vil ha rundt seg.

Dette svaret kommer alltid i slike tråder og er det teiteste jeg leser.

Kan love deg at jeg og alle andre med skrekken for edderkopper mye heller tar alle disse insektene over en edderkopp på rømmen.

Edderkopper er djevelens verk.

Anonymkode: 101e6...c6d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor var den?😁

Anonymkode: 01268...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor stor var den?😁

Anonymkode: 01268...465

Den må ha vært 10 cm minst. 

Anonymkode: dbb01...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har katt i hus som jakter på bugs 😃

Anonymkode: 21970...a30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk øye på en diger edderkopp på stuegulvet, løp på kjøkkenet for å hente et glass å sette over den til samboer kommer hjem,

Men til min store forferdelse var den borte innen jeg var tilbake i stua 😭😭

Hvor er den nå, og hvordan klare å finne den igjen før natta?😭 hva kommer den til å gjøre her inne, klekke masse egg??? Jeg grøsser!

Bare prøv å tenke at de er totalt harmløse, for det er de. Dessuten lever de av skadedyr som midd, møll, fleskebiller, skjegg/sølvgråe og andre ekle kryp det er vanskelig å bli kvitt.

Det finnes mye positiv overtro rundt edderkopper. Bla ‘Finner du en edderkopp i klærne dine blir du aldri gammel’.

Hos meg er edderkopper ihvertfall hjertelig velkomne☺️

Anonymkode: 65998...bbd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare prøv å tenke at de er totalt harmløse, for det er de. Dessuten lever de av skadedyr som midd, møll, fleskebiller, skjegg/sølvgråe og andre ekle kryp det er vanskelig å bli kvitt.

Det finnes mye positiv overtro rundt edderkopper. Bla ‘Finner du en edderkopp i klærne dine blir du aldri gammel’.

‘Finner du en edderkopp i klærne dine blir du aldri fattig’ skulle der stå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg ts! 😭 Hater edderkopper, å vi hadde noen massive saker hvor jeg bodde før. Fysj. Dreper dem ikke jeg heller, men gurimalla de er sorry for å si det, djevelens skaperverk. Forstår ikke hvordan noe kan trigge hjernen vår negativt i så stor grad som edderkopper gjør, klarer ikke se på dem engnang, å måten de beveger seg! 🤢🥶

Anonymkode: d731c...252

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du dør av skrekk?! 😅

Anonymkode: d731c...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livredd dem jeg også. Derfor sprayer jeg peremetrim i kroker i huset jevnlig. Da dør de om de går der jeg har sprayet de neste 14 dagene. Spesielt vaskerommet sprayer jeg veldig jevnlig, siden de liker seg der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en tendens til å kravle inn i munnen din når du sover, også spørs det da om du spiser den opp i søvne eller om den klarer å flykte ned under dyna eller bite deg med gifttennene sine.

Anonymkode: 107a0...c5f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet med en lys gulaktig beist av en edderkopp ei gang jeg bodde i kjellerleilighet, hybel. Jeg fikk huseier til å dra hele senga ut av leiligheten og så satte vi faktisk fyr på den. 

Anonymkode: 373d0...e97

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...