AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Er 8 uker på veg og klarer ikke bestemme meg.. Trist og deprimert av å tenke på å ta abort, at det er en liten baby inni meg, ett menneske. Vi har en gutt fra før men slitt med samlivet etterpå, har tenkt//snakket om å gå fra hverandre ved 2 anledninger. Leier også en liten leilighet da vi er i (saving mode) økonomisk og får neppe kjøpt noe før om 2-4 år minimum,,, Blir trist å tenke på at min sønn kunne fått et søsken, jeg vil egentlig ikke ta abort men føler jeg må grunnet situasjonen…. Har kun 3 uker på meg å bestemme meg/ hva ville dere gjort? Anonymkode: e2243...eea
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Ville bestilt legetime/Amatea for å få noen nøytrale å snakke med om situasjonen. tenker også at du bør tenke på hvor mye du takler om du plutselig står alene. Tåler du å gå gravid med en liten smårolling alene hvis det plutselig blir slutt? Babytida alene? Osv. At dere allerede har vært inne på tanken om å gå så er vel kanskje ikke sannsynligheten alt for liten at det faktisk vil skje. Det bør dere finne ut av før dere eventuelt kjøper bolig også, mye rot med salg etter brudd også. jeg vet ikke hva jeg hadde gjort selv, men tror ofte at magefølelsen er god å følge i slike situasjoner Anonymkode: 55529...66f 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Kontakt helsestasjon eller familievernkontoret elller lignende. Spør om samtale med rådgiver/jordmor/andre som kan hjelpe❤️ Anonymkode: 92b4d...67b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 Hvis du vil ha et barn til ville jeg gjort det livet ordner seg som regel, men den biologiske klokken tikker fort. Det er også godt å ha søsken. Men ville ha prøvd å få gjort noe med økonomien. Det ene utelukker ikke det andre. Klem til deg som står ovenfor et vanskelig valg. Anonymkode: bd93d...9be 3
Gammelsmurfen Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Personlig er jeg imot abort, med mindre det er tungtveiende grunner. Jeg er en barnekjær mann, om det betyr noe i denne sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Gammelsmurfen skrev (4 minutter siden): Personlig er jeg imot abort, med mindre det er tungtveiende grunner. Jeg er en barnekjær mann, om det betyr noe i denne sammenhengen. Trekker du kølapp? Ikke TS Anonymkode: 91449...6fc
Gammelsmurfen Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trekker du kølapp? Ikke TS Anonymkode: 91449...6fc Dont know. Elsker barn, så dersom det er en qualifier, så kan det hende jeg er en catsh.
Humas Skrevet 21. mai 2024 #8 Skrevet 21. mai 2024 Har du mange gode folk rundt deg? Foreldre, besteforeldre, søsken, venner, naboer mm som kan støtte deg og avlaste deg? ‘It takes a village to raise a child’. Har du familie som kan støtte deg økonomisk? Dere har vært forelsket i hverandre og har sikkert mange felles verdier. Jeg anbefaler parterapi, hver for dere og sammen. Det er også sjelesørgere i kirken, de kan snakke om det meste og stille gode spørsmål og lytter godt. De tar ikke parti, men kan kanskje få deg til å se noe i annet lys? Og det er gratis. Lykke til. Å få barn er en livslang forpliktelse for mor og far. Du bestemmer selv (og faren bør være med på avgjørelsen) Det er ikke lett, verken å være alene eller i et forhold. Dere bør ihvertfall finne ut hva som er årsakene til at det skranter. Dere har sikkert med dere litt bagasje fra livet deres, det er viktig å sette lyset på det også. Kanskje kan noen flere steiner snus. Respekt for at du ønsker å ta en best mulig avgjørelse. En oppvekst med splittede foreldre kan være vondt for et barn, de trenger masse trygghet i mange mange år for å kunne stå trygt i livet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 37 minutter siden, AnonymBruker said: Er 8 uker på veg og klarer ikke bestemme meg.. Trist og deprimert av å tenke på å ta abort, at det er en liten baby inni meg, ett menneske. Vi har en gutt fra før men slitt med samlivet etterpå, har tenkt//snakket om å gå fra hverandre ved 2 anledninger. Leier også en liten leilighet da vi er i (saving mode) økonomisk og får neppe kjøpt noe før om 2-4 år minimum,,, Blir trist å tenke på at min sønn kunne fått et søsken, jeg vil egentlig ikke ta abort men føler jeg må grunnet situasjonen…. Har kun 3 uker på meg å bestemme meg/ hva ville dere gjort? Anonymkode: e2243...eea Slik du beskriver forholdet, vil dette på et eller annet tidspunkt ende i brudd. Da tenker jeg du bør være realist og se for deg hvordan fremtiden ser ut basert på det. Ikke kommet deg inn på boligmarked og skal etablere deg med 1 inntekt, samt forsørge 2 barn. Hvordan er utsiktene ang fremtidig samarbeid mellom deg og din eks. Vil han stille opp for barna, følge de opp,bidra økonomisk, være fleksibel. Å få et bsrn i et allerede problematisk forhold, vil ganske sikkert legge stein til byrden. Jeg stemmer for at fornuften seirer over følelser her. Stabiliser forholdene rundt livssitiadjon, deretter vurder flere barn. Anonymkode: e5a67...335 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 Ville beholdt, det gjør ingenting at barna ikke får egne rom. disse barna kan være søsken uansett hva du velger. og disse søskene vil uansett ha en mor og far, om de bor sammen eller ei. håper dere klarer å rydde opp i problemene deres Anonymkode: 4c559...601 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 8 uker på veg og klarer ikke bestemme meg.. Trist og deprimert av å tenke på å ta abort, at det er en liten baby inni meg, ett menneske. Vi har en gutt fra før men slitt med samlivet etterpå, har tenkt//snakket om å gå fra hverandre ved 2 anledninger. Leier også en liten leilighet da vi er i (saving mode) økonomisk og får neppe kjøpt noe før om 2-4 år minimum,,, Blir trist å tenke på at min sønn kunne fått et søsken, jeg vil egentlig ikke ta abort men føler jeg må grunnet situasjonen…. Har kun 3 uker på meg å bestemme meg/ hva ville dere gjort? Anonymkode: e2243...eea Jeg ville ikke lyttet til fremmedes mening om en slik sak. Kontakt helsepersonell eller Amathea og snakk med mennesker som faktisk kan gi deg gode råd og hjelp. Til syvende og sist spiller det ingen rolle om alle her sier behold eller ta abort.. Din kropp, ditt liv, din fremtid. Masse lykke til 🤞❤️ Anonymkode: a5bdc...610 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #12 Skrevet 21. mai 2024 Ville tatt abort da det er vanskelig og slitsomt å ha to unger som vanlig blir søsken krangling å masing fra to unger når du har dem selv 50/50 eventuelt. Men kommunikasjon mellom dere for å gå igjennom hva som egentlig er grunnen til at dere vil gjøre det slutt for så se om det er mulig å ordne opp i problemene kan jo være en fin måte å starte på?! Anonymkode: 184e7...2b3
Mt3 Skrevet 21. mai 2024 #13 Skrevet 21. mai 2024 Snakk med de på Amathea, få ryddet litt i tankene. Om du egentlig ønsker å få barnet så gjør det, om dere går fra hverandre så må dere jo uansett måtte samarbeide om det barnet dere allerede har. Om dere eier eller leier spiller egentlig ingen rolle, det er mange som leier hele livet og som trives best med det. Mens barna er små så ønsker de jo ofte å dele rom, aller helst vil de leke på stuen og er gjerne storfornøyd om en lager telt ved å legge teppe/laken over bord/stoler og en ferietur kan være å sove ute i hagen og utforske nærmeste elv/vann/skog. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #14 Skrevet 21. mai 2024 Humas skrev (1 time siden): Har du mange gode folk rundt deg? Foreldre, besteforeldre, søsken, venner, naboer mm som kan støtte deg og avlaste deg? ‘It takes a village to raise a child’. Har du familie som kan støtte deg økonomisk? Dere har vært forelsket i hverandre og har sikkert mange felles verdier. Jeg anbefaler parterapi, hver for dere og sammen. Det er også sjelesørgere i kirken, de kan snakke om det meste og stille gode spørsmål og lytter godt. De tar ikke parti, men kan kanskje få deg til å se noe i annet lys? Og det er gratis. Lykke til. Å få barn er en livslang forpliktelse for mor og far. Du bestemmer selv (og faren bør være med på avgjørelsen) Det er ikke lett, verken å være alene eller i et forhold. Dere bør ihvertfall finne ut hva som er årsakene til at det skranter. Dere har sikkert med dere litt bagasje fra livet deres, det er viktig å sette lyset på det også. Kanskje kan noen flere steiner snus. Respekt for at du ønsker å ta en best mulig avgjørelse. En oppvekst med splittede foreldre kan være vondt for et barn, de trenger masse trygghet i mange mange år for å kunne stå trygt i livet. Det er ingen selvfølge at familie og venner skal avlaste, det kommer som en bonus ikke noe man kan forvente. Og familie som kan støtte økonomisk? Greit det er vanskelig å ta abort. Men en må stå til ansvar for det livet man lager seg selv... Anonymkode: a7089...68d 5
Gjest Anonyme-meg Skrevet 21. mai 2024 #15 Skrevet 21. mai 2024 Vanskelig situasjon Ts. Men tenk deg nøye om har du ork og økonomi til to barn alene. Et forhold som er veldig av og på blir ikke mer stabilt ved å få et barn til. Og det er heller ingen selvfølge at barna får gleden av hverandre. Prøv å tenk fornuftig selv om hormoner og følelser tar over.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 Ser at du har fått masse tips her, og jeg støtter at du burde prate med en som kan dette. Men jeg vil også legge til at før uke 10 så er det ingenting der man kan se med det blotte øyet. Her er en artikkel om det (ingen ekle bilder som jeg synes, men vil si i fra at det er ting på en petriskål) som viser hvordan det ser ut: https://www.theguardian.com/world/2022/oct/18/pregnancy-weeks-abortion-tissue Anonymkode: 5f5c8...314 1
Pippi Lotta Skrevet 22. mai 2024 #17 Skrevet 22. mai 2024 Jeg tenker du skal gjøre som du vil. Du har jo allerede et barn med denne manen, så du må samarbeide med han uanset om dere går fra hverandre. Ikke ta abort for å redde forholdet i hvertfal, da risikerer du at forholdet blir ødelagt av din anger. Ta kontakt med amathe så kan de hjelpe deg å finne ut hva du egentlig vil.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #18 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser at du har fått masse tips her, og jeg støtter at du burde prate med en som kan dette. Men jeg vil også legge til at før uke 10 så er det ingenting der man kan se med det blotte øyet. Her er en artikkel om det (ingen ekle bilder som jeg synes, men vil si i fra at det er ting på en petriskål) som viser hvordan det ser ut: https://www.theguardian.com/world/2022/oct/18/pregnancy-weeks-abortion-tissue Anonymkode: 5f5c8...314 At man ikke kan se noe før uke 10 er helt feil.. Man kan se fosteranlegget på UL i uke 6 når hjerte har begynt å slå, men man bør vente til uke 7. Hva har hvordan det ser ut noe med om TS skal ta abort eller ikke? Anonymkode: a5bdc...610 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ser at du har fått masse tips her, og jeg støtter at du burde prate med en som kan dette. Men jeg vil også legge til at før uke 10 så er det ingenting der man kan se med det blotte øyet. Her er en artikkel om det (ingen ekle bilder som jeg synes, men vil si i fra at det er ting på en petriskål) som viser hvordan det ser ut: https://www.theguardian.com/world/2022/oct/18/pregnancy-weeks-abortion-tissue Anonymkode: 5f5c8...314 Joda, det kan man. Jeg kunne se et embryo da jeg hadde en MA/SA. Det var under 1 cm, og så ut som ei mini-reke. Det lå intakt inni posen sin. Tok faktisk bilde av det… Hadde UL i uke 6, ingen hjertelyd, og mistet to uker etter. Anonymkode: 6fa18...74e
Ny Bruker Skrevet 22. mai 2024 #20 Skrevet 22. mai 2024 Mest sannsynlig går dere fra hverandre uansett. Mest sannsynlig kjøper dere ikke noe bolig om 3-4 år fordi det koster å ha flere barn. Jeg hadde valgt å beholde, fordi jeg ønsker at barna mine skal være helsøsken. Og jeg vet jeg klarer å forsørge begge barn alene, selv i utleiebolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå