Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vil dele hvilke kredittkort dere bruker som gir dere best mulig utbytte for bruk av kredittkort når du handler mat/kjøper drivstoff/andre dagligdagse ting?

Jeg kunne tenkt meg å få tjent/spart litt penger ved å ta vanlig handel på kredittkort for å få cashback/bonus. Det skal !ikke! brukes til å skaffe meg gjeld altså😅

Har meldt meg inn i alle gratis kundeklubber som gir bonus/rabatter som jeg har funnet (som trumf/kiwi/circlek/osv), men drop gjerne noen navn til sånne også hvis du kommer på🤠

Anonymkode: 9c767...bcc

AnonymBruker
Skrevet

Å skaffe deg kredittgjeld kalles å spare nå ? Jaja den var ny.

Anonymkode: 6ab11...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Yx visa dekker 100kr strømming pr mnd. 

Anonymkode: 60499...ce2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker et kredittkort som gir meg cashback i bitcoin.. Så bruker jeg i tillegg trumf ved handling med det, dobbel sparing:)

Anonymkode: b4150...eac

AnonymBruker
Skrevet

Trumf Visa (cashback, tar ut hver måned og setter i fond) 

Yx Visa (for 100 avslag strømming) 

Sparebank 1 for cashback (og min mann har duplikat) 

Morrow (fordi jeg fikk mye kreditt. Poeng som kan trekkes fra faktura). 

Jeg har brukt bare kredittkort i de siste 20 åra og jeg har prøvd mange av de. Fordi det er gøy. Jeg bytter etter behov, etter hvilke fordeler de har. 

Anonymkode: 8b1eb...18e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å skaffe deg kredittgjeld kalles å spare nå ? Jaja den var ny.

Anonymkode: 6ab11...1d8

De aller fleste som bruker kredittkort har ikke gjeld med løpende rente på de. 

Anonymkode: 8b1eb...18e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Morrow frem til jeg nådde grensen for bonus, tar det frem igjen når jeg kan begynne å tjene på nytt. I mellomtiden bruker jeg Bank Norwegian-kortet for cashpoints, og Ikano for bonus på dagligvarer. 

Anonymkode: 5787e...31f

AnonymBruker
Skrevet

Trumf visa og Norwegian kort. 

Anonymkode: 7254f...30c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ta ut cashback i reiser, så jeg har:

•  SAS American Express Elite
  • SAS World Mastercard
  • Strawberry Mastercard

Merk at de på de to førstnevnte må ha ganske høyt forbruk for å få utbytte av alle fordelene. Jeg har rundt 500.000 i året og det er i grenseland for om det lønner seg å ha begge, da dette er ganske dyre kort.

Anonymkode: cb847...dab

AnonymBruker
Skrevet

Har trumf visa. Mye cash back å hente på dagligvare og diverse nettbutikker samt hotels.com osv. I tillegg får du automatisk reiseforsikring om du bruker det til å kjøpe flybilletter. Jeg betaler selvsagt ned hver mnd så det blir ingen gjeld og betaler ingen renter

Anonymkode: 7b14c...7b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Trumf Visa, og har allerede over 1.500 oppspart der hittil i år. Brukes på Kiwi, Meny og enkelte nettbutikker. Har i tillegg Mastercard fra Sparebank 1 som brukes til alt annet, dessverre har betingelsene blitt dårligere der i år, men man kan spare opp inntil 1.500 i året  i cashback og man får 5% rente på de oppsparte pengene. Har ikke brukt vanlig bankkort på mange år og betaler alltid kreditten ved forfall.

Anonymkode: abacb...7df

AnonymBruker
Skrevet

Har Trumf Visa som jeg bruker alle "trumf"-steder, Coop Mastercard for, ja, coop. Og så har jeg mastercard fra Sparebank1 for alt annet, men som nevnt har de desverre fått dårligere vilkår nå.

Det er helt klart kort med bedre fordeler, men jeg har liksom fått et "system" med disse tre, og foretrekker å ha hovedkredittkortet i min faste bank.

Anonymkode: 3b9db...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kredittkort har gode nok fordeler.

Anonymkode: 0cbec...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker utelukkende kredittkort så langt det går. 

Har aldri hatt kredittkortgjeld som belastes renter.

Tjener mange tusen i året.

Per nå bruker jeg;

- Ikano 2% på alle dagligvarer + scanne app for Æ og trump

- Trumf for 10% enkelte steder, 1,5% blomster, og kiwi+ grønt

- DnB Saga for supertilbud, diesel, og faste rabatter. 

- Bank Norwegian på øvrig, samt for leiebil 

Anonymkode: c14cf...ebe

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor? 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har trumf visa. Mye cash back å hente på dagligvare og diverse nettbutikker samt hotels.com osv. I tillegg får du automatisk reiseforsikring om du bruker det til å kjøpe flybilletter. Jeg betaler selvsagt ned hver mnd så det blir ingen gjeld og betaler ingen renter

Anonymkode: 7b14c...7b4

Har du sjekket betingelsene for det? Ved sykdom, hjemreise og i verste fall død? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? 

Det kan jo ikke jeg vite?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du kan kanskje begrunne påstanden om at ingen kredittkort har gode nok fordeler? 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var du som kom med påstanden om at kredittkort ikke har gode nok fordeler. 1200kr i året spart på strømmetjenester er sånn ca. 1200 gode grunner til å ha det kortet. BankNorwegiankortet gir masse flybonuspoeng så man slipper å betale for flyturene. 

Kortene er gratis å bruke, koster ingenting i renter og beskytter brukeren mot misbruk ved at ingen får tømt brukskontoen det vanlige bankkortet er koblet til. På toppen av det hele er det VISA/MasterCard sitt problem om et flyselskap eller reiseoperatør går konkurs. 

Det er egentlig ingen god grunn til å bruke vanlig bankkort

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gode nok til hva?

Jeg bruker Ikano Visa til alt av dagligvarer. Sparer altså 2% ifht det det ville ha kostet meg med vanlig debetkort. Selvføgelig hadde det vært bedre med 5% eller 10%, men 2% er nok til at jeg velger kredittkort i steder for debetkort til matvarer. Det koster meg jo ingen ting, ikke engang en kalori ekstra per handel.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...