AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Er svært fortvilet her jeg sitter. Strever så i det daglige og det har jeg gjort i hele mitt voksne liv, omtrent. Psyken er ikke bra og delvis er det pga fysiske vanskeligheter og plager. Har hatt migrene siden barndommen, noe som har utviklet seg til å bli spenningshodepine i voksen alder også. Takler ikke stress i det hele tatt. Jeg girer meg opp og får hodepine. Jeg lever et ensomt og isolert liv utenom jobb. Ingen venner, intet nettverk, reiser aldri på ferier. For meg er sistnevnte veldig stress. Etter jobb klarer jeg ingenting. Orker ikke tanken på å sosialisere f.eks. Ikke at jeg har tilbudet om det. Psyken er heller ikke bra. Jeg går omveier om jeg ser noen kjente på gata for å ikke få spørsmål om livet mitt. Har unnvikende adferd. Tenker ofte svært mørke tanker om fremtiden. Svært, svært mørke. Går til psykolog, men det hjelper ikke. Smertene forblir like store, både psykisk og fysisk. Jeg virkelig hater utseendet mitt og personligheten min. Hater alle utfordringene jeg har, som ikke andre sliter med. Kommer aldri til å få barn, og det smerter meg og gjør at hverdagen føles helt meningsløs å kjempe seg gjennom. For hva? Anonymkode: c5d2f...55e 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Hva med å flytte fokus fra innover til utover. Kan du fokusere på hva du kan gjøre for andre? Det finnes veldig mange måter å ha et meningsfylt liv på, biologiske barn er ikle den eneste. Anonymkode: cc3dd...611 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å flytte fokus fra innover til utover. Kan du fokusere på hva du kan gjøre for andre? Det finnes veldig mange måter å ha et meningsfylt liv på, biologiske barn er ikle den eneste. Anonymkode: cc3dd...611 Har allerede en jobb hvor jeg gjør mye for andre. Finner det ikke særlig givende lenger. Man blir bare påminnet om at de fleste har bedre liv enn meg. Anonymkode: c5d2f...55e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Har allerede en jobb hvor jeg gjør mye for andre. Finner det ikke særlig givende lenger. Man blir bare påminnet om at de fleste har bedre liv enn meg. Anonymkode: c5d2f...55e Da tror jeg ikke du ser særlig langt utover din egen lille boble. Hva med å starte med en legetime, og se om du kan få mer hjelp med plagene. Anonymkode: cc3dd...611 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da tror jeg ikke du ser særlig langt utover din egen lille boble. Hva med å starte med en legetime, og se om du kan få mer hjelp med plagene. Anonymkode: cc3dd...611 Går som sagt til psykolog, og jeg har også prøvd medisiner mot migrene. Men mest sannsynlig er hodepinen min knyttet til stress pga jobben. Anonymkode: c5d2f...55e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Et tøft, men ærlig spørsmål: ønsker du at vi skal synes synd på deg, eller ønsker du oppriktig råd om hvordan du kan gjøre livet ditt bedre? Anonymkode: 5a1c9...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 Du høres deprimert ut. Jobber du hos psykolog med minner fra barndommen eller andre ting som har vært medvirkende årsak til de psykiske plagene du har? Om psykologen du går til ikke hjelper, hva med å bytte? Og oppsøk spesifikt en som jobber med barndommen. Psykoterapi hjelper bra på depresjon. Mange psykologer jobber bare her og nå, hvordan jobber dere sammen? Anonymkode: a7961...964
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du høres deprimert ut. Jobber du hos psykolog med minner fra barndommen eller andre ting som har vært medvirkende årsak til de psykiske plagene du har? Om psykologen du går til ikke hjelper, hva med å bytte? Og oppsøk spesifikt en som jobber med barndommen. Psykoterapi hjelper bra på depresjon. Mange psykologer jobber bare her og nå, hvordan jobber dere sammen? Anonymkode: a7961...964 Hjelper ikke å snakke for mye om barndommen. Begynn isteden å trene og spis sunt, så vil du kanskje bli mer fornøyd med utseendet ditt! Og kanskje finne en mindre stressende jobb! Anonymkode: 3fa38...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 Hei ts. Dette er en forferdelig vanskelig plass å være ❤️ Har vært der selv. Jo mer du isolerer deg, jo værre vil dine fysiske og psykiske plager bli. Desverre henger mye av de psykiske og fysiske smertene sammen. Det eneste som hjelper er å komme seg ut. Være sosial med noen, spise sunt, trene og ha en sunn døgnrytme. Har du en hobby eller interesse du kan begynne med? Vil også anbefale deg å få et kjæledyr (katt 😻). Da får du noen å stå opp for, og sammen med. Du trenger ikke leve helt alene. Ensomhet er farlig. Klem til deg ❤️ Anonymkode: c9f67...e98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå