AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Har jeg kjærlighetssorg eller kan det være noe annet? Jeg møtte en fyr. Det var veldig bra i starten, noe som er vanlig. Han viste en veldig fin side av seg selv. Som jeg også gjorde, men det tok ikke lang tid før alt ble snudd på hode. La meg si det sånn. Vi begge har gjort urettferdig handlinger mot hverandre. Jeg skal være ærlig å innrømme at det var meg som var den første til å ta ett dumt valg. Vi tilga hverandre og skulle gjøre alt for at dette skulle funke. Å tro meg. Vi ville ha hverandre, men vi var bare så uenige om alt. Uansett hvor mye jeg elsket denne personen så klarte vi alltid å havne opp i krangling. Til slutt ble det slutt. Vi skulle liksom gå hver vår vei. Dessverre så er det bare han som har gått sin vei og ikke meg. Jeg er så forbanna sur. På meg selv. Fordi jeg har i 2 hele år. Kontaktet denne personen gang på gang på gang på gang. Uansett hvor mye jeg prøver å holde no contact så får jeg det ikke til. Jeg blir like lei meg hver gang jeg blir avvist, og nå har jeg fått vite at denne eksen min har fått seg kjæreste. Helt jævlig har jeg det. Jeg vet at jeg ikke kan gjøre noen ting nå. men jeg er så vandt med å kontakte tilbake så jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere på dette. Jeg har blokkert denne personen, slik at jeg iallfall skal prøve. Men, er det kjærlighets sorg eller er jeg gal… Anonymkode: c8d71...739
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Det høres ut som en skikkelig hekt, du må bare distrahere deg selv, og åpne deg for å møte noen andre. Hvis du dyrker kjærlighetssorgen, kommer du ingen vei. Anonymkode: 0dfef...91e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som en skikkelig hekt, du må bare distrahere deg selv, og åpne deg for å møte noen andre. Hvis du dyrker kjærlighetssorgen, kommer du ingen vei. Anonymkode: 0dfef...91e Hva menes det med å dyrke kjærlighetssorgen, det forstår ikke jeg. Anonymkode: c8d71...739
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva menes det med å dyrke kjærlighetssorgen, det forstår ikke jeg. Anonymkode: c8d71...739 Ikke akseptere at det er slutt. Stadig ta kontakt. Fokusere tankene på eksen osv. Anonymkode: 5b5e8...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Det høres ut som en skikkelig hekt, du må bare distrahere deg selv, og åpne deg for å møte noen andre. Hvis du dyrker kjærlighetssorgen, kommer du ingen vei. Anonymkode: 0dfef...91e Jeg er uenig i noe av dette. Ja, det er en hekt, det er ikke kjærlighet - det kalles Limerence på engelsk. Les boka om hekt av Sissel Gran, eller søk opp "how to get over limerence" for mange gode råd. Jeg er ikke enig i at du må distrahere deg selv - du må heller lene deg inn i smerten. Fullstendig akseptere at den er der, for å undersøke akkurat hvorfor det gjør så vondt; der ligger løsningen for raskeste måte gjennom smerten for godt. For ved distrahering og møte en ny osv, så er det en svært høy sannsynlighet for at du opplever denne samme smerten igjen senere, bare med et annet menneske. Du vil heller gå dypt i deg selv for å forstå hvorfor du kunne bli så hekta in the first place, slik at du kan gi deg selv det du søkte etter i dette mennesket. Dermed vil du aldri behøve å hige etter den kjærligheten eller oppmerksomheten fra et annet menneske, men føle deg komplett på egen hånd. Da blir alle romantiske forhold automatisk langt mer harmoniske og balanserte i fremtiden. For øvrig vennskap og familiære relasjoner også. Det kan være veldig lurt å lære om din tilknytningsstil i denne prosessen. Du er mest sannsynlig av utrygg tilkytning, eller eventuelt det som kalles disorganised attachment/fearful attachment. Sistnevnte er den mest krevende, men det er absolutt mulig. Men du må gå inn for å søke opp info, lære mest mulig om deg selv, reflektere over alle dine følelser, tanker, frykter, barndomsopplevelser, traumer etc. Det er slitsomt til tider, men det vil være den mest givende reisen du noengang opplever, og livet vil føles langt mer enkelt og tilfredstillende dess lengre du kommer! Anonymkode: 6d4f2...575
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har jeg kjærlighetssorg eller kan det være noe annet? Jeg møtte en fyr. Det var veldig bra i starten, noe som er vanlig. Han viste en veldig fin side av seg selv. Som jeg også gjorde, men det tok ikke lang tid før alt ble snudd på hode. La meg si det sånn. Vi begge har gjort urettferdig handlinger mot hverandre. Jeg skal være ærlig å innrømme at det var meg som var den første til å ta ett dumt valg. Vi tilga hverandre og skulle gjøre alt for at dette skulle funke. Å tro meg. Vi ville ha hverandre, men vi var bare så uenige om alt. Uansett hvor mye jeg elsket denne personen så klarte vi alltid å havne opp i krangling. Til slutt ble det slutt. Vi skulle liksom gå hver vår vei. Dessverre så er det bare han som har gått sin vei og ikke meg. Jeg er så forbanna sur. På meg selv. Fordi jeg har i 2 hele år. Kontaktet denne personen gang på gang på gang på gang. Uansett hvor mye jeg prøver å holde no contact så får jeg det ikke til. Jeg blir like lei meg hver gang jeg blir avvist, og nå har jeg fått vite at denne eksen min har fått seg kjæreste. Helt jævlig har jeg det. Jeg vet at jeg ikke kan gjøre noen ting nå. men jeg er så vandt med å kontakte tilbake så jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere på dette. Jeg har blokkert denne personen, slik at jeg iallfall skal prøve. Men, er det kjærlighets sorg eller er jeg gal… Anonymkode: c8d71...739 Du høres ut som eksen min så jeg gjerne ville ha svart opp med at det er hun eg ønsket å være med Anonymkode: 0e405...beb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du høres ut som eksen min så jeg gjerne ville ha svart opp med at det er hun eg ønsket å være med Anonymkode: 0e405...beb Hvorfor skal det stå på hu? Anonymkode: 0dfef...91e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 16.03): Du høres ut som eksen min så jeg gjerne ville ha svart opp med at det er hun eg ønsket å være med Anonymkode: 0e405...beb Tror ikke det altså. men jeg er som sagt fullt klar over at de er kjærester. Det unner jeg de. jeg vil bare videre… Anonymkode: c8d71...739
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror ikke det altså. men jeg er som sagt fullt klar over at de er kjærester. Det unner jeg de. jeg vil bare videre… Anonymkode: c8d71...739 Er ikke alle så er videre med at de prøver på ny i livet Anonymkode: 0e405...beb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hun var aldri eksen din. for hun elsket deg aldri. Anonymkode: 332c6...c14 Oki. Hvordan vet du det Anonymkode: 0e405...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå