Champagnepiken Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 Min kjære kattepus har en uvane som hun egentlig har hatt i årevis: Det er sjelden hun klarer å la vannskåla være vannskål til å drikke av. Hun skal absolutt "fiske" i den med poten, dytte den rundt på gulvet, krangle med den... Resultatet er jo konstant vannsøl på kjøkkengulvet. Noen som har erfaring med noe liknende, og ideer om hvordan jeg eventuelt kan venne henne av med det?
Gjest vimse Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Den er sikkert morsom å leke med den skålen Men hva med skåler i stativ da, som f.eks. denne typen??
Champagnepiken Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2006 Den er sikkert morsom å leke med den skålen Men hva med skåler i stativ da, som f.eks. denne typen?? ← De var jo stilige. Men er ikke sikker på at de er så mye tyngre enn den av plast?
Gjest vimse Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 Nei det er så, men jeg forsto det som du hadde vannskål løs, uten stativ, og tenkte som så at stativ kunne være et forsøk.
liv Skrevet 11. februar 2006 #5 Skrevet 11. februar 2006 Har du prøvd sånne tung skål da? I glass eller porselen. Vi har valgt å ha en plastbrikke under skålene.
Soul Skrevet 11. februar 2006 #6 Skrevet 11. februar 2006 Pusene våre leker og søler også med vannet og skålen, jeg har kapitulert og gjør som liv : plastbrikke under skålen slik at gulvet ikke blir ødelagt.
Champagnepiken Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2006 Har prøvd med plastbrikke. Men hun dytter så mye på den skåla at det faktisk kommer vann UNDER brikkene. Og der tørker det ikke, så der skader det parketten enda mer! Tung skål er kanskje tingen, ja.
Champagnepiken Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2006 Det var faktisk en periode hun fikk drikke i dusjen i stedet.
Soul Skrevet 11. februar 2006 #10 Skrevet 11. februar 2006 Har prøvd med plastbrikke. Men hun dytter så mye på den skåla at det faktisk kommer vann UNDER brikkene. Og der tørker det ikke, så der skader det parketten enda mer! Tung skål er kanskje tingen, ja. ← Okei, gjør skikkelig innsats i kampen den pusen din. Ja da må det nok noe mer til. Matskålene til pusene våre sitter fast på et plastbrett (fordi griser med maten og gjerne vil snu matskåla på hodet), det hadde kanskje vært noe. Det er i hvert fall vanskeligere å dytte på eller velte. Pluss at når det blir søl så havner det på brettet (som har kant) istedetfor på gulvet. Men...jeg har fått det og jeg husker ikke hvor det var kjøpt. Men det kan jo hende at en tung skål er det som skal til bare.
Champagnepiken Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2006 Okei, gjør skikkelig innsats i kampen den pusen din. Ja da må det nok noe mer til. Matskålene til pusene våre sitter fast på et plastbrett (fordi griser med maten og gjerne vil snu matskåla på hodet), det hadde kanskje vært noe. Det er i hvert fall vanskeligere å dytte på eller velte. Pluss at når det blir søl så havner det på brettet (som har kant) istedetfor på gulvet. Men...jeg har fått det og jeg husker ikke hvor det var kjøpt. Men det kan jo hende at en tung skål er det som skal til bare. ← Det hørtes lurt ut! Men ikke vet jeg hvor jeg kan finne noe sånt. Så jeg får se hva jeg finner på...
tåkedott Skrevet 12. februar 2006 #12 Skrevet 12. februar 2006 hva med en "skvette"-skål...? dette er skåler med lokk, så det er bare et hull i toppen det går ant til å drikke av... har sånn til hunden og katten min (de drikker av samme skål) og det er ikke noe søl på gulvet... dette ble helt idiotisk forklart, men håper du skjønner det...?
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #13 Skrevet 12. februar 2006 Lim borrelås under skåla og motparten av borrelåsen på et brett eller på en slik plastbrikke. Da får ikke pus dyttet på den!
Champagnepiken Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #14 Skrevet 13. februar 2006 Lim borrelås under skåla og motparten av borrelåsen på et brett eller på en slik plastbrikke. Da får ikke pus dyttet på den! ← Herlighet, så lurt! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det?
Gjest Elfrida Skrevet 13. februar 2006 #15 Skrevet 13. februar 2006 Katta mi elsker denne greia her: http://www.amazon.com/gp/product/B0007ZRCX...glance&n=284507 Den er litt dyr, og tar mere plass enn en vanlig vannskål, men den står stille! Og pus har slutta å prøve å drikke fra krana på badet.
Gjest *Gjest Skrevet 13. februar 2006 #16 Skrevet 13. februar 2006 En veninne av meg har samme problem og har funnet ut at om hun setter skåla oppi ei langpanne eller ildfast form får ikke pus til å søle på gulvet. Ellers pleier hun å ha skålene på badet da, for da skader det i alle fall ikke parketten..
~Belle~ Skrevet 15. februar 2006 #17 Skrevet 15. februar 2006 Kjøpte en matstasjon på plantasjen faktisk. Stort brett der man klikker tilhørende mat/vannskål på, sånn skål med 3 hull, til vann og mat. Funker her, vi hadde også masse vann rundt omkring på kjøkkenet. Den var heller ikke dyr, plastik.
Champagnepiken Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #18 Skrevet 16. februar 2006 Kjøpte en matstasjon på plantasjen faktisk. Stort brett der man klikker tilhørende mat/vannskål på, sånn skål med 3 hull, til vann og mat. Funker her, vi hadde også masse vann rundt omkring på kjøkkenet. Den var heller ikke dyr, plastik. ← Det skal jeg sjekke ut! Takk for tipset!
monikabrx Skrevet 16. februar 2006 #19 Skrevet 16. februar 2006 Til hunder får man kjøpt anti splash... vannskål med kant som går litt innover... Kansje det hadde vert noe..
~Belle~ Skrevet 17. februar 2006 #20 Skrevet 17. februar 2006 Det skal jeg sjekke ut! Takk for tipset! ← Bare hyggelig. Den har i allefall hjulpet oss masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå