AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg har hatt det vanskelig på jobb veldig lenge grunnet en kollega. Hun har hatt en manipulerende og ufin atferd - og jeg endte til slutt opp med å gråte på jobb fremfor hele avdelingen grunnet måten hun behandler meg på. Jeg tok senere en samtale med avdelingsleder og fikk full støtte - heldigvis. Nå som det har roet seg så har jeg også blitt behandlet dårlig i min vennegruppe den siste perioden. Det er veldig tydelig at jeg ikke er en prioritet, og at andre er viktigere enn meg. Jeg blir tråkket på i mange slags sammenhenger og jeg føler meg ofte usynlig. Jeg er en person som er "altfor snill" og folk utnytter dette til det fulleste. Jeg synes det er vanskelig å stå opp for meg selv og jeg lar ofte ting gå. Nå har det blitt mye for meg i det siste, og jeg begynner nesten å føle meg deprimert. De siste dagene har jeg ikke vært meg selv, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg helt tom og kjenner at tårene presser på med en gang jeg kommer hjem fra jobb og setter meg ned. Anonymkode: 4c38a...0d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har hatt det vanskelig på jobb veldig lenge grunnet en kollega. Hun har hatt en manipulerende og ufin atferd - og jeg endte til slutt opp med å gråte på jobb fremfor hele avdelingen grunnet måten hun behandler meg på. Jeg tok senere en samtale med avdelingsleder og fikk full støtte - heldigvis. Nå som det har roet seg så har jeg også blitt behandlet dårlig i min vennegruppe den siste perioden. Det er veldig tydelig at jeg ikke er en prioritet, og at andre er viktigere enn meg. Jeg blir tråkket på i mange slags sammenhenger og jeg føler meg ofte usynlig. Jeg er en person som er "altfor snill" og folk utnytter dette til det fulleste. Jeg synes det er vanskelig å stå opp for meg selv og jeg lar ofte ting gå. Nå har det blitt mye for meg i det siste, og jeg begynner nesten å føle meg deprimert. De siste dagene har jeg ikke vært meg selv, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg helt tom og kjenner at tårene presser på med en gang jeg kommer hjem fra jobb og setter meg ned. Anonymkode: 4c38a...0d4 Jeg er også ‘for snill’, men det er fordi jeg ikke kan fordra folk som blir provoserte. De tror jeg er interessert i dem eller noe. Anonymkode: caf86...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er også ‘for snill’, men det er fordi jeg ikke kan fordra folk som blir provoserte. De tror jeg er interessert i dem eller noe. Anonymkode: caf86...d52 Sorry. Sporet helt av. 🥴🙈 men jeg skjønner deg. 🩷 Anonymkode: caf86...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Del Skrevet 21. mai 2024 Du må begynne å stå opp for deg selv, da Anonymkode: 8aa30...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Del Skrevet 21. mai 2024 Skjønner deg godt ts. Den følelsen lever jeg også med daglig. Jeg bruker å sette roten ned, men det blir bare helvete hver gang. Enten blir folk sure eller så blir jeg manipulert. Trekker seg unna til de for viljen. Jeg tror det beste man kan gjøre er å bare fortsette å sette foten ned. Å la de som blir sure bli sure. Man må bare sette seg i respekt å tenke på at vi fortjener det! Det skal være balanse i en relasjon. Anonymkode: 8eda2...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Del Skrevet 23. mai 2024 Når dette er gjentalende mønster i livet ditt, er det du selv som lar deg bli behandlet dårlig. Harde ord kanskje, men det er dessverre sannheten. Lær deg å stå opp for deg selv. Lær deg å si nei. Det nytter ikke å skylde på alle andre. Anonymkode: 1a628...086 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Del Skrevet 23. mai 2024 Du er ikke for snill - du er snill med feil person, du bør først være snill med deg selv! Sett grenser, det er ofrskjell på å velge være snill fordi man ønsker det og å la seg tråkke på. ❤️ Anonymkode: 97a18...42f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Del Skrevet 23. mai 2024 Sorry, men det er ingen sammenheng mellom å være snill og å være en selvutslettende dørmatte. En kan være slem og stygg mot andre og en selvutslettende dørmatte likevel. Eller en kan være en snill og god person med integritet og selvrespekt. Ikke trenger du å gjøre store fakter og ‘sette ned foten’ heller. Bare begynn å si din mening når det dukker opp ting du er uening i. På en måte, så er det egentlig ikke særlig snilt mot andre å bite inne med alt en føler og mener - om det kan hjelpe deg å tenke slik? Mye lettere å forholde seg til mennesker som sier ifra når noe føles ugreit. Slitsomt å måtte gå rundt og gjette på hva folk som holder ting for seg selv egentlig mener og føler. Så å si din mening kan du tenke på som å være snill mot andre? Ofte vil du oppleve at andre tenker akkurat det samme, men også er redde for å si noe - så du kan være snill og starte viktige samtaler for å gjøre et fellesskap bedre, og du kan være snill gi stemme til andre. Å holde kjeft når andre behandler en dårlig er ikke snillhet! Å gjøre noe godt for andre derimot, selv om det kan føles litt vanskelig, det er snilt det ❤️ Anonymkode: 24890...692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå