AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg bor i en firemannsbolig. Flytta hit i god tro på at dette skulle bli font og hyggelig. Det startet med plagende naboer. Innbrudd. Ødelagte eiendeler. Overtramp på vår eiendom ved at de begynte å parkere sine sykler inntil husveggen og plasserte ting som skal stå på fellesareal på vår private område. Lapper inni døra mi med forslag om å flytte. Ødelagt postkasse. Stjelt post. Rare telefonoppringinger i den grad at jeg nå byttet nummer. De hilser ikke på meg. Jeg har prøvd å være hyggelig. Jeg skjønner det ikke og jeg vil ikke møte på de mer, pga det er uvehagelig med stygge blikk hver eneste gang jeg beveger meg utenfor døren min, og fordi de snakker med hverandre og baksnakker meg rett utenfor hjemmet mitt. (Har hørt de og det var ikke noe hyggelig og jeg føler at de har helt feil inntrykk av hvem jeg faktisk er) jeg har blitt deprimert nå, har hatt et par forhold med voldsmenn og trenger ro og snille folk rundt meg men holder det ikke ut når jeg blir møtt med avsky hver gang jeg beveger meg utenfor døra mi og lurer jo litt på hvorfor de er så fæle mot meg. Er et ærlig og redelig menneske med høy utdanning men blir jo behandlet som en kriminell av naboene. Går ut med søpla på tidspunkt jeg ikke møter de andre og i finværet holder jeg meg inne i stedet for å nyte fritiden på balkongen. Noen som har opplevd lignende og kan si hva dette kan komme av? Føler ikke at jeg kan gå rett til de og spørre heller. Jeg gjorde det da jeg fikk den lappen og fant ut at jeg er den eneste i sameiet som fikk en sånn lapp, og ei gammel dame avslørte seg ved å si at hun vet jeg har fått den lappen og ingen andre har fått men at jeg ikke må bry meg om det. Såpass ja, svarte jeg og gikk. Siden da har ikke hun hilst på meg mens det egentlig er den som sendte lappen og de som var «med på det» som burde vært.. nei jeg vet ikke men det er så uutholdelig å bli trakassert sånn… Det eneste jeg ønsker er en forklaring på hvorfor for de oppfører seg som om jeg er et dårlig menneske eller noe og det går utover livskvaliteten min mildt sagt. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg hadde flyttet. LIVET ER FAKTISK FOR KORT til å bo på en plass der man mister livskvaliteten som du sier. Anonymkode: 8991c...510 14 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hadde flyttet. LIVET ER FAKTISK FOR KORT til å bo på en plass der man mister livskvaliteten som du sier. Anonymkode: 8991c...510 Det sier jeg også men er ikke bare å flytte heller. Om jeg vant i Lotto dog, hadde jeg solgt til første og beste og flyttet helst i går, men akkurat nå er det ikke mulig, dessverre. Anonymkode: f2187...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Del Skrevet 21. mai 2024 Du må jo anmelde dem og skaffe besøksforbud! Anonymkode: 1f96d...fe8 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Del Skrevet 22. mai 2024 I dag rev de platene mine over ende. Har ganske høyt gjerde, men er lett tilgjengelig. Dette skjedde mens jeg var i leiligheten og personen skyndte seg vekk da jeg kom ut døra… Går jeg ut på terassen min, roper ene naboen og gjør seg til og trakasserer. Jeg bare skjønner det ikke. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Del Skrevet 22. mai 2024 Plantene* Anonymkode: f2187...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Del Skrevet 22. mai 2024 Tror du får ta tyren ved hornene og spørre rett ut. mai du føler deg trakassert og mobbet og at du ikke forstår hvorfor. Anonymkode: eb7c4...c6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Del Skrevet 22. mai 2024 Hvis du vil fortsette å bo der, bør du faktisk ta det direkte med dem. Men jeg hadde flyttet. Kan du kameraovervåke hagen din? Anonymkode: 1a093...df7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Del Skrevet 22. mai 2024 Du må anmelde tror neppe det hjelper på sånne mennesker, eller velge og selge og flytte. Ville kontaktet megler, og hørt. Må ikke vinne i lotta for og flytte, med mindre du sitter med stort tap, men for og ha det greit i eget hjem så må man faktisk flytte. Anonymkode: e0dee...022 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 22. mai 2024 #10 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det sier jeg også men er ikke bare å flytte heller. Om jeg vant i Lotto dog, hadde jeg solgt til første og beste og flyttet helst i går, men akkurat nå er det ikke mulig, dessverre. Anonymkode: f2187...5af Er det ikke noe du har sagt/ gjort som fører til konflikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Del Skrevet 22. mai 2024 Kameraovervåking. Privatetterforsker. Anonymkode: 892c0...cdb 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Del Skrevet 22. mai 2024 Er det rasisme? Anonymkode: 320cf...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må anmelde tror neppe det hjelper på sånne mennesker, eller velge og selge og flytte. Ville kontaktet megler, og hørt. Må ikke vinne i lotta for og flytte, med mindre du sitter med stort tap, men for og ha det greit i eget hjem så må man faktisk flytte. Anonymkode: e0dee...022 Jeg flytta vekk fra trakassering og til dette. Jeg skjønner ingenting… forrige sted gjorde noen så mye hærverk at jeg ikke kunne bo der. Bilen min ble helt ødelagt. Og dette skjedde inne i garasjen til borettslaget. Hvor man må ha nøkkel for tilgang. Og jeg skjønner til denne dagen ikke hvorfor heller. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Del Skrevet 22. mai 2024 Luksusbia skrev (1 minutt siden): Er det ikke noe du har sagt/ gjort som fører til konflikt? Jeg fikk lapp inn dørsprekken med forslag om å flytte og da spurte jeg ei som har brukt å være hyggelig tidligere, om hun også har fått sånn lapp? Nei hun har ikke fått men hu visste at jeg hadde fått den lappen og men at det må jeg ikke bry meg om det. Altså… Hvordan visste hun dette da? Jeg sa ingenting da og bare gikk hjem. Etter det har hun ikke hilst og sendt stygge blikk. Skulle virkelig visst hva galt jeg gjør, for dette er rett og slett fælt. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #15 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det rasisme? Anonymkode: 320cf...ac4 Nei. Er norsk… Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Del Skrevet 22. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg flytta vekk fra trakassering og til dette. Jeg skjønner ingenting… forrige sted gjorde noen så mye hærverk at jeg ikke kunne bo der. Bilen min ble helt ødelagt. Og dette skjedde inne i garasjen til borettslaget. Hvor man må ha nøkkel for tilgang. Og jeg skjønner til denne dagen ikke hvorfor heller. Anonymkode: f2187...5af Min erfaring er at om man opplever at alle er "slemme" "trakkaserende" "ødeleggende" og man ikke har gjort noe... Så har du faktisk gjort noe. Det er ikke sånn at hele verden er slemme. Du kan ha uflaks, ja. Men det er ikke sånn at hele verden går imot deg uten at du faktisk har gjort noe eller utstråler noe slemt. Anonymkode: 8991c...510 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 22. mai 2024 #17 Del Skrevet 22. mai 2024 Videoovervåkning! samle beviser og anmeld hver enkelt ting. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #18 Del Skrevet 22. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk lapp inn dørsprekken med forslag om å flytte og da spurte jeg ei som har brukt å være hyggelig tidligere, om hun også har fått sånn lapp? Nei hun har ikke fått men hu visste at jeg hadde fått den lappen og men at det må jeg ikke bry meg om det. Altså… Hvordan visste hun dette da? Jeg sa ingenting da og bare gikk hjem. Etter det har hun ikke hilst og sendt stygge blikk. Skulle virkelig visst hva galt jeg gjør, for dette er rett og slett fælt. Anonymkode: f2187...5af Det var jo litt rart av deg å bare gå uten å si noe mer. Kanskje hun var på din side. Anonymkode: ebeeb...69c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk lapp inn dørsprekken med forslag om å flytte og da spurte jeg ei som har brukt å være hyggelig tidligere, om hun også har fått sånn lapp? Nei hun har ikke fått men hu visste at jeg hadde fått den lappen og men at det må jeg ikke bry meg om det. Altså… Hvordan visste hun dette da? Jeg sa ingenting da og bare gikk hjem. Etter det har hun ikke hilst og sendt stygge blikk. Skulle virkelig visst hva galt jeg gjør, for dette er rett og slett fælt. Anonymkode: f2187...5af Er det kommunal bolig siden du ikke kan selge/ flytte? Kan du ikke reise på ferie til familien din/ spørre om å gå på visninger? Leie ett annet sted? Det virker som det er ille og du bør vel flytte til en annen by? Anonymkode: 0cf9a...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #20 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min erfaring er at om man opplever at alle er "slemme" "trakkaserende" "ødeleggende" og man ikke har gjort noe... Så har du faktisk gjort noe. Det er ikke sånn at hele verden er slemme. Du kan ha uflaks, ja. Men det er ikke sånn at hele verden går imot deg uten at du faktisk har gjort noe eller utstråler noe slemt. Anonymkode: 8991c...510 Ja jeg vet, men HVA? For jeg har ikke gjort annet enn å flytte hit. Det startet fra dag én. Er stille, rolig, ordensmenneske, har tenåring som er rolig og stille og er skoleflink og dyktig i sin fritidsinteresse. Hn prøvde å hilse på ene naboen men ble møtt med himling av øyne… Hva slags oppførsel er det av voksne da. Anonymkode: f2187...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå