Gå til innhold

Hvor bo i London med barn/ungdommer (flytte).

Anbefalte innlegg

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Rundt 100K på leie mer mnd, men den summen er ikke absolutt. 

Anonymkode: 7286b...cb1

Hva i alle dager? Har hørt det er dyrt å bo i London, men den summen der er helt syk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukerNeida skrev (Akkurat nå):

Hva i alle dager? Har hørt det er dyrt å bo i London, men den summen der er helt syk.

Vi betalte 50 i mnd for 10 år siden. Det koster, men jobben betaler som regel på slike opphold. 

Anonymkode: 8a92f...90e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er godt summen ikke er absolutt. For med det budsjettet blir det ikke sentrumsnært om dere ikke vil bo alle mann på samme rom. Skal dere ha en leilighet med plass til fire personer i et godt området i sentrum må dere minst regne med det dobbelte i leie per mnd.

Anonymkode: d9939...6ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er godt summen ikke er absolutt. For med det budsjettet blir det ikke sentrumsnært om dere ikke vil bo alle mann på samme rom. Skal dere ha en leilighet med plass til fire personer i et godt området i sentrum må dere minst regne med det dobbelte i leie per mnd.

Vi hadde treroms i chelsea med god standard for 50 000 i måneden for 10 år siden. Ville blitt litt trangt med to tenåringer, ja, men gikk helt fint når vi hadde gjester. 

Jeg har jo ikke fulgt med, men kan virkelig ikke se at en ok 4-roms nå koster langt over 100 000 i måneden.

AnonymBruker
Skrevet

I følge denne tre uker gamle artikkelen er Kensington/Chelsea området med de høyeste leieprisene i London. Det står at gjennomsnittlig leie for en fireroms i dette området, ligger på 4938 £, dvs ca 60000 kr. https://www.rentlondonflat.com/average-rent-in-london/

Så du over her som snakket om at TS må regne med det dobbelte av 100.000 for å finne en stor leilighet i et bra strøk i London - sorry, men du vet ikke hva du snakker om 😅😅

Anonymkode: d2c34...1d4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I følge denne tre uker gamle artikkelen er Kensington/Chelsea området med de høyeste leieprisene i London. Det står at gjennomsnittlig leie for en fireroms i dette området, ligger på 4938 £, dvs ca 60000 kr. https://www.rentlondonflat.com/average-rent-in-london/

Så du over her som snakket om at TS må regne med det dobbelte av 100.000 for å finne en stor leilighet i et bra strøk i London - sorry, men du vet ikke hva du snakker om 😅😅

Vet ikke hva jeg snakker om? Hva med å være litt ydmyk og kildekritisk? Jeg kan også finne fram en nettside som bekrefter det jeg vil

https://www.home.co.uk/for_rent/kensington/current_rents?location=kensington

Gjennomsnittlig leiepris i Kensington for en fireroms er 14 200 pund per måned. Altså 192.500 kroner med dagens kurs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hva jeg snakker om? Hva med å være litt ydmyk og kildekritisk? Jeg kan også finne fram en nettside som bekrefter det jeg vil

https://www.home.co.uk/for_rent/kensington/current_rents?location=kensington

Gjennomsnittlig leiepris i Kensington for en fireroms er 14 200 pund per måned. Altså 192.500 kroner med dagens kurs.

Du må se på median, ikke average. Mange har ekstremt mye penger, og leier derfor ekstremt dyrt i det om allerede er et dyrt område. 

Og selv da så sier du jo at TS ønsker relativt høy standard i et marked der mange har mye penger, og krever høy standard. For eksempel kan to voksne + to tenåringer spare mye på å måtte gå en trapp eller to opp til boligen, i et område der mange eldre behøver trappefri adkomst. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må se på median, ikke average. Mange har ekstremt mye penger, og leier derfor ekstremt dyrt i det om allerede er et dyrt område. 

Og selv da så sier du jo at TS ønsker relativt høy standard i et marked der mange har mye penger, og krever høy standard. For eksempel kan to voksne + to tenåringer spare mye på å måtte gå en trapp eller to opp til boligen, i et område der mange eldre behøver trappefri adkomst. 

Hvorfor skal jeg se på median? Jeg svarer på et innlegg om gjennomsnitt som beskylder meg for å ikke vite hva jeg snakker om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal jeg se på median? Jeg svarer på et innlegg om gjennomsnitt som beskylder meg for å ikke vite hva jeg snakker om.

Men det var jo du som sa at TS må doble et beløp på 100.000 for å finne en stor nok leilighet i et bra område. Det har vi nå bevist at ikke stemmer - noe jo også din egen lenke viser. Medianen viser at det er fullt mulig å finne bolig med tre soverom i Kensington/Chelsea for 100.000 kr. Og Kensington/Chelsea er det aller dyreste, det finnes også andre bra områder (hvorav flere er nevnt i denne tråden, som Hammersmith), der det er vesentlig rimeligere enn Kensington/Chelsea.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Av grunner jeg forklarer - den gir lite mening i et område der mange kan leie hele hus for millionbeløp. 

Har du i det hele tatt bodd i London? Eller er du bare ute etter å google rundt for å krangle? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det var jo du som sa at TS må doble et beløp på 100.000 for å finne en stor nok leilighet i et bra område. Det har vi nå bevist at ikke stemmer - noe jo også din egen lenke viser. Medianen viser at det er fullt mulig å finne bolig med tre soverom i Kensington/Chelsea for 100.000 kr. Og Kensington/Chelsea er det aller dyreste, det finnes også andre bra områder (hvorav flere er nevnt i denne tråden, som Hammersmith), der det er vesentlig rimeligere enn Kensington/Chelsea.

Du har ikke bevist noe som helst.

Din påstand var at gjennomsnitts leiepris for en fireroms i Kensington var 60000 kroner. Du underbygget dette med en lenke. Og konkluderte med at jeg ikke visste hva jeg snakket om.

Jeg motbeivste dette ved å vise at jeg også kunne finne en nettside som underbygget min påstand på samme måte. Altså at gjennomsnitts leiepris for en fireroms i Kensington er nærmere 200 000 kroner.

Og hvis du først skal ro deg unna med å snakke om median, så ser du at medianen for en fireroms er 135 000 norske kroner. Ikke de usle 60 000 som du hevdet.

Hva er det du har bevist?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Av grunner jeg forklarer - den gir lite mening i et område der mange kan leie hele hus for millionbeløp. 

Har du i det hele tatt bodd i London? Eller er du bare ute etter å google rundt for å krangle? 

Jeg har ikke bare bodd i London. Jeg bor i London, og har bodd her siden 1992. Tipper det var før din far ble født.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i London i ti år. Ville absolutt funnet et sted med hage, det er varmt der om sommeren og utrolig kjipt å ikke kunne sitte ute om kveldene eller bare ha sitt eget lille grønne sted når man kommer hjem sliten og skitten av all eksosen og støyet.  Har hørt at Chiswick og Richmond er fine steder med barn ( hvis man har råd) En del områder lenger inne er full av utleie og steder eid av rike folk som ikke bor der og har ikke noe skikkelig bomiljø. De fleste i London har rundt en times reisetid til jobb, det blir man vant til. Hvis man skal bo i sentrum  ( ville ikke gjort det, for mye støy og biler) så finn i hvertfall et sted nær en park. Jeg liker god sør London feks clapham og balham, sentralt, men masse parker, koselige restauranter.Deler av Dulwich  er også veldig fint. Brixton er kjekt men kanskje ikke med barn

Anonymkode: e0c68...e87

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette kom som sagt litt brått på, så har ikke rukket å tenke så mye.
Vi tenker på betale skole for barna, da jeg har hørt mye rart om de offentlige skolene i London (variere sikkert), så må sjekke ut forskjellige skoler der. 
Eldste går på videregående når vi flytter, så det må jeg også finne ut av. Hvordan det fungerer der borte.

Pendling er ok, dog ikke lyst til å bruke en time hver vei på tog/bane.

Anonymkode: 7286b...cb1

Wimbledon er vel et område hvor mange norske bor, og her ligger vel og den norske skolen hvis det er av interesse. Er vel og regnet som et av de bedre områdene i London.

AnonymBruker
Skrevet

Har selv flyttet til en storby i USA med barn, og det første vi bestemte oss for var en skikkelig god skole for barna. Deretter begynte vi å sondere terrenget etter bolig i nærheten. 

Anonymkode: 4811e...806

• Liker 1
Skrevet

Kensington :) Bodde der når mannen hadde utenlandsopphold.  og med 2 små barn. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spørsmålet er; hva er budsjettet ditt? Hva har du råd til? Husleiene i London er sinnsyke, så det kan hende du må konsentrere deg om de ytre områdene. Hvor i London skal du jobbe? Du kan jo google stedsnavnet på jobbstedet + flats for rent.

Endret av Million
Gjest takinova
Skrevet

Velg så dyrt som dere har råd til - og velg privatskole. Ikke velg den norske skolen.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Chantielle mod.

Skrevet

I Kensington området og Notting Hill, Chelsea, er det stille og rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...