AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 I januar skal vi flytte til London for to år (pga jobb). Har vært i London på ferie og slik, men hvor det det fint å bo i London? Har to ungdommer, en som da går første året på ungdomsskolen, og en som går i første på vgs. Kom litt brått på for meg og har egentlig så mange spørsmål, men bosted var det første som slo meg. London er jo så stort 😵💫 Og mulig denne et poster på helt feil sted, så hjelp gjerne til å flytte den til rett sted. Anonymkode: 7286b...cb1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Der det bor rike folk. Sjekk nøye. Det er mye slum! Anonymkode: 854f4...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Vil anbefale Knightsbridge eller Belgravia. Til nød Hamstead eller Kensington. Anonymkode: d9939...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 Her må du gi et budsjett, ellers blir det meningsløst. Selv om jobben betaler har de vel en eller annen grense? Anonymkode: 64902...6b7 7 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vil anbefale Knightsbridge eller Belgravia. Til nød Hamstead eller Kensington. Enig. Flytter ikke til London for å bo i et kjipt rekkehus med tannløse alkiser svimende rundt i gata. Anonymkode: 854f4...3eb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 Siden du har barn, hva med skole? Skal de gå på en spesiell skole eller på den lokale skolen? Har bodd i Chiswick, trivdes bra der. Enig med de som skriver at velg strøk med omhu, er sjukt mye slum i London… Anonymkode: 35735...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 Islington er fint. Barnes er fint. Fulham er fint. Chelsea er fint. Nothing Hill er fint. Belsize Park er fint. Anonymkode: 06195...f76
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 Er det nødvendig å bo i London? For ungdommen er det bedre å bo utenfor, og så pendler dere voksne inn med toget. Togpendling er veldig vanlig og godt tilrettelagt. Skal barna gå offentlig skole, eller betaler jobben noe av skolepengene? Anonymkode: 63e77...639 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 Dette kom som sagt litt brått på, så har ikke rukket å tenke så mye. Vi tenker på betale skole for barna, da jeg har hørt mye rart om de offentlige skolene i London (variere sikkert), så må sjekke ut forskjellige skoler der. Eldste går på videregående når vi flytter, så det må jeg også finne ut av. Hvordan det fungerer der borte. Rundt 100K på leie mer mnd, men den summen er ikke absolutt. Pendling er ok, dog ikke lyst til å bruke en time hver vei på tog/bane. Anonymkode: 7286b...cb1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #12 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette kom som sagt litt brått på, så har ikke rukket å tenke så mye. Vi tenker på betale skole for barna, da jeg har hørt mye rart om de offentlige skolene i London (variere sikkert), så må sjekke ut forskjellige skoler der. Eldste går på videregående når vi flytter, så det må jeg også finne ut av. Hvordan det fungerer der borte. Rundt 100K på leie mer mnd, men den summen er ikke absolutt. Pendling er ok, dog ikke lyst til å bruke en time hver vei på tog/bane. Anonymkode: 7286b...cb1 Skal yngste på norsk skole, ta utgangspunkt i reisevenner hit: https://www.norwegianschool.org.uk Anonymkode: 7d9a7...598
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #14 Skrevet 21. mai 2024 Om budsjettet er der ville jeg valgt Notting Hill. Rolig, pent og trygt, likevel bynært. Har selv bodd i Chelsea, fint og trygt område, men dyrt og mye gammelt. I London er skoledistrikt viktig. Men med privatskole kan man mulig velge som man vil? Vi bodde der uten barn. Støtter ikke de som sier "bo utenfor". Grip muligheten, bli en del av byen, ha mulighet til å gå ut og utforske spontant. London er så trygt at jeg ikke ville nølt med å la en fornuftig tenåring bevege seg litt rundt alene. Anonymkode: 8a92f...90e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #15 Skrevet 21. mai 2024 Kom dere ut mot Kingston og Richmond. Trygge, fantastiske områder, nære til selve central London. Anonymkode: 1ef0e...20f 2 1
Alvario Skrevet 21. mai 2024 #16 Skrevet 21. mai 2024 Veldig bra området rundt Hammersmith. Der er også den svenske skolen, og området er veldig trygt
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #17 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Støtter ikke de som sier "bo utenfor". Grip muligheten, bli en del av byen, ha mulighet til å gå ut og utforske spontant. London er så trygt at jeg ikke ville nølt med å la en fornuftig tenåring bevege seg litt rundt alene. Anonymkode: 8a92f...90e Er litt det vi også tenker. Det er bare for to år, og lyst til å få kjenne litt på «Londonlivet» når vi først skal bo det. Tror det første viktige er å undersøke skoler, og ta det derifra. Anonymkode: 7286b...cb1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #18 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er litt det vi også tenker. Det er bare for to år, og lyst til å få kjenne litt på «Londonlivet» når vi først skal bo det. Tror det første viktige er å undersøke skoler, og ta det derifra. Anonymkode: 7286b...cb1 Se også litt mot hvor dere skal jobbe. Noen pendlerruter er krevende selv om dere bor bynært, mannen fikk kjent på dette da han måtte bytte midt i rushen hver dag. Vi har god plass i Norge, så leilighetslivet fristet lite da vi dro. Men det gjør at man søker mye mer ut, vi ble vant til å bruke parker på varme dager, eller dagsturer ut av byen, også ned til kysten. Eller utforske et nytt område, gå ut og spise ofte, med mer. Anonymkode: 8a92f...90e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #19 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se også litt mot hvor dere skal jobbe. Noen pendlerruter er krevende selv om dere bor bynært, mannen fikk kjent på dette da han måtte bytte midt i rushen hver dag. Vi har god plass i Norge, så leilighetslivet fristet lite da vi dro. Men det gjør at man søker mye mer ut, vi ble vant til å bruke parker på varme dager, eller dagsturer ut av byen, også ned til kysten. Eller utforske et nytt område, gå ut og spise ofte, med mer. Anonymkode: 8a92f...90e Takk det er også noe å Ta hensyn til ja. Vi har stort hus, med stor hage nå, men en leilighet er å foretrekke der borte kjenner vi. Anonymkode: 7286b...cb1
tirben Skrevet 21. mai 2024 #20 Skrevet 21. mai 2024 Jeg liker godt Swiss Cottage eller St. Johns Wood.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå