Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk flere bruddskader da jeg falt på jobben og derfor vært operert og trent opp fram til nå. Sykemeldt fram til nå.  Helsa er langt bedre og jeg skal endelig få jobbe fulltid fra neste mandag. Det vet både legen og arb.giver.

Fikk i dag melding fra NAV om at de har kalt meg inn til dialogmøte på fredag. Sykemeldingen går ut samme dag. 

Trenger ingen tilrettelegging, trives på jobben og er som sagt endelig klar for 100 % jobb fra førstkommende mandag. Starte der hvor jeg slapp før skaden. Hva skal jeg snakke med NAV, legen og arb.giver om på et felles møte siste sykemeldingsdag?? At jeg er friskmeldt etter fredag?

Ringt NAV, kommer ikke gjennom på telefon. Hva skal jeg svare på innkallingen? Vil jo ikke gjøre noe jeg ikke bør. Møter gjerne opp sammen med både lege og arbeidsgiver på fredag for å si at jeg skal jobbe fult rett etter helgen.. Er det noe hensikt med det? 

Anonymkode: 68ea7...73d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send mld via NAV's hjemmeside der du opplyser om dette, og spør om de mener det fortsatt er behov for dialogmøte.

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du svarer at du er friskmeldt fra dagen etter møtet og at du ikke trenger tilrettelegging, og dermed ikke ser behov for møtet. 

Anonymkode: da199...75b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Møter gjerne opp sammen med både lege og arbeidsgiver på fredag for å si at jeg skal jobbe fult rett etter helgen.. Er det noe hensikt med det? 

Nei. 

Derfor tar du kontakt med NAV og avlyser møtet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplyste/ svarte NAV for noen få uker siden at jeg ikke ser hensikten/ behovet for dialogmøte ettersom jeg etter planen skal være friskmeldt etter endt sykemelding. Skrev også at det ikke er behov for tilrettelegging. 
Men fikk allikevel innkalling i dag, altså møte siste sykemeldingsdag…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Derfor tar du kontakt med NAV og avlyser møtet.

Redd for at det skal gi meg negative konsekvenser. Er litt redd for sånt, heller ikke vært med på noe sånt før..

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg opplyste/ svarte NAV for noen få uker siden at jeg ikke ser hensikten/ behovet for dialogmøte ettersom jeg etter planen skal være friskmeldt etter endt sykemelding. Skrev også at det ikke er behov for tilrettelegging. 

Kan være automatisert møteoppsettelse, eller at veileder har glemt det. 

Du må uansett ta kontakt og avlyse møtet. Er jo ingen vits i at du, arbeidsgiver, NAV og lege skal kaste bort timer på noe som ikke trengs å møtes om.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Redd for at det skal gi meg negative konsekvenser. Er litt redd for sånt, heller ikke vært med på noe sånt før..

Det finnes ingen negative konsekvenser i ditt tilfelle. Og det er helt normalt at dialogmøter blir avlyst eller utsatt. 

Dessuten er det 100% positivt at møtet blir avlyst som følge at du skal jobbe 100% fra mandagen av. 

NAV er i første omgang der for at du skal komme deg ut i jobb igjen. At du da kansellerer møtet fordi du skal ut i jobb igjen er en gladnyhet for dere alle, og særlig for NAV.

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Konsekvensen er at du ikke får sykepenger videre da, men det trenger du jo ikke heller.

Du har jo massivt av tid å få tak i NAV før fredag. Både på telefon, men også via nav.no og dialog. 

Anonymkode: 44f4d...026

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Nav og dialogmøter blir avlyst av denne og lignende grunner hele tiden. Tro meg, verken arbeidsgiver, lege eller Nav ønsker å bruke tid på et unødvendig møte.

Anonymkode: 1f19b...b46

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Høres virkelig ut som at NAV kaster bort tid og penger på mye unyttig… men å ta telefonen kan de ikke? For et system. 

Anonymkode: 199e0...ea9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Hadde bare skrevet mld til rådgiver at du ikke trenger møtte siden du starter på jobb på mandag. Større problem er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (26 minutter siden):

Hadde bare skrevet mld til rådgiver at du ikke trenger møtte siden du starter på jobb på mandag. Større problem er det ikke.

Opplyste dem allerede da jeg fikk forespørsel om behov for møte (ca. 2 uker siden) at det ikke er behov for møte nå som jeg skal tilbake etter endt sykemelding. Men fikk i dag innkalling allikevel. Må jo kanskje bare møte opp evt. utsette møte til jeg har begynt fulltid neste uke?

Vil ikke bli bannlyst av NAV og meldt videre.. Jeg er altfor pliktoppfyllende og redd for NAV.. Får ringe igjen i morgen.. Får jeg ikke tak i dem så blir det mannsterk oppmøte med lege og arb.giver på fredag bare for å si at jeg skal jobbe mandag..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplyste dem allerede da jeg fikk forespørsel om behov for møte (ca. 2 uker siden) at det ikke er behov for møte nå som jeg skal tilbake etter endt sykemelding. Men fikk i dag innkalling allikevel. Må jo kanskje bare møte opp evt. utsette møte til jeg har begynt fulltid neste uke?

Vil ikke bli bannlyst av NAV og meldt videre.. Jeg er altfor pliktoppfyllende og redd for NAV.. Får ringe igjen i morgen.. Får jeg ikke tak i dem så blir det mannsterk oppmøte med lege og arb.giver på fredag bare for å si at jeg skal jobbe mandag..

Du blir ikke bannlyst pga dette!

Om du kke får tak i de, spør om legen kan prøve, de har som regel et annet nummer å ringe enn det vi har.

Anonymkode: ff204...7c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror legen din setter pris på at h*n ikke må stille på et overflødig møte på kort varsel. Sannsynligvis må h*n flytte pasienter som har mer behov for timen sin enn du har behov for møte akkurat nå.

Send melding på nav slik andre har foreslått, men om du svært gjerne vil, kan du forsøke  å ringe i tillegg.

Anonymkode: 123fa...d75

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du blir ikke bannlyst pga dette!

Om du kke får tak i de, spør om legen kan prøve, de har som regel et annet nummer å ringe enn det vi har.

Anonymkode: ff204...7c5

Det er ganske tidkrevende å nå gjennom på det nummeret også, er min erfaring som helsepersonell. Det er liksom ikke bare å ta en kjapp telefon mellom to pasientkonsultasjoner. 😅

Anonymkode: 123fa...d75

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er bare å skrive melding inne på din side. Jeg har vært mye syk, aldri vært på dialogmøte fordi jeg samarbeider så bra med arbeidsgiver. 
Så nav har avlyst det møte hver gang pga det. 
Så at du er ferdig sykemeldt så trenger ikke du det møte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her, legen vet at jeg skal jobbe 100 % fra mandag. Blir han allikevel med på møte på fredag? Jeg har ikke bestilt ny time hos legen da jeg er friskmeldt fra lørdag. Vet at legen må kansellere/ flytte mange pasienter på fredag hvis jeg svarer «ja takk» på møteinnkalling.. Får litt dårlig samvittighet for alle dette må gå utover..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde meg også da jeg hadde vært sykmeldt lenge etter operasjon og opptrening. NAV ville ha møte noen dager før sykmeldingen gikk ut, men jeg ringte og sa jeg skulle ut i full jobb noen dager senere. Det ordnet seg, så det ble ikke noe møte.

Ring de i morgen og gi beskjed.

Anonymkode: 31b01...e87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Logg inn på NAV.no og send en dialogmelding til din veileder. Det kan du  gjøre med én gang.

Der skriver du (for eksempel):

'Hei, jeg ser jeg har fått innkalling til dialogmøte fredag [dato] klokken [xx.xx]. For min del er dette møtet ikke nødvendig, da nåværende sykemelding ikke skal forlenges og jeg er tilbake i jobb 100% fra og med mandag [dato]. Mvh Fullt Navn.

Anonymkode: a1bbc...63d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor logger du inn på nav og skriver i dialog boksen på nav. Da ska det normalt gå rett til den som ska ha møtte med dere.

Var i hvertfall slik jeg gjorde. Og da fikk jeg bare mlf tilbake: Takk for henvendelsen da avlyser vi møttes. Og lykke til i jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...