Gå til innhold

Spørsmål om hva som regnes som forsøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har valgt å gjøre IVF / ICSI i utlandet etter å ha fått tips om en klinikk hvor de er flinke med endometriose. Helfo dekker 3 forsøk og i papirene legen signerte for oss står det at et forsøk regnes som egguttak + innsett av embryo i livmor. 

Vårt første forsøk endte i ikke noe da ingen av eggene delte seg riktig. Vi skal nå i gang med nytt forsøk. Er det da sånn at vi fortsatt er på forsøk 1 når vi går i gang med andre runde? :) 

Anonymkode: 06614...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi har valgt å gjøre IVF / ICSI i utlandet etter å ha fått tips om en klinikk hvor de er flinke med endometriose. Helfo dekker 3 forsøk og i papirene legen signerte for oss står det at et forsøk regnes som egguttak + innsett av embryo i livmor. 

Vårt første forsøk endte i ikke noe da ingen av eggene delte seg riktig. Vi skal nå i gang med nytt forsøk. Er det da sånn at vi fortsatt er på forsøk 1 når vi går i gang med andre runde? :) 

Ja det stemmer. 1 forsøk = egguttak + innsett. 

Anonymkode: 45063...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja det stemmer. 1 forsøk = egguttak + innsett. 

Kan jeg da i teorien ha så mange uttak som jeg orker eller stopper det seg på et tidspunkt i forhold til hva som dekkes? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg da i teorien ha så mange uttak som jeg orker eller stopper det seg på et tidspunkt i forhold til hva som dekkes? Noen som vet?

Hvis du får noe på frys må disse brukes før nytt uttak.

Anonymkode: 99979...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I teorien ja - i praksis nei - så nei det kan man ikke. Får man egg som kan settes inn - enten ved fersk eller frys så må det brukes først før man får gå i gang med nytt uttak i forhold til refusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I teorien ja - i praksis nei - så nei det kan man ikke. Får man egg som kan settes inn - enten ved fersk eller frys så må det brukes først før man får gå i gang med nytt uttak i forhold til refusjon. 

Det skjønner jeg - men vi fikk absolutt ingen egg på frys sist, ikke i nærheten en gang. Så siden jeg frykter dette vil skje neste forsøk også kan vi jo egentlig ha veldig mange uttak hvor medisinene blir dekket siden det ikke er et fullverdig forsøk. Jeg trodde at vårt mislykkede forsøk nå var ett brukt opp forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skjønner jeg - men vi fikk absolutt ingen egg på frys sist, ikke i nærheten en gang. Så siden jeg frykter dette vil skje neste forsøk også kan vi jo egentlig ha veldig mange uttak hvor medisinene blir dekket siden det ikke er et fullverdig forsøk. Jeg trodde at vårt mislykkede forsøk nå var ett brukt opp forsøk. 

Du vil fortsette på forsøk 1 til du får et egg som kan settes inn. Medisinene vil de fortsette å dekke. 

Det kan så klart hende at dere ved mange feilede uttak blir anbefalt en annen form for behandling - eggdonasjon etc.. Men ett feilet uttak er ikke noe å stresse eller bekymre seg over enda. Kjenner flere som har opplevd det. 

Lykke til 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk er først når man får satt inn embryo ja😊

hadde dere ivf eller icsi første runde? 
bare lurer for vi hadde første runde med ivf og 19 egg ut men ingen delte seg! 
Andre runde tok de icsi og da ble det 5 blastoer av 15 egg😃

Anonymkode: 89571...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Et forsøk er først når man får satt inn embryo ja😊

hadde dere ivf eller icsi første runde? 
bare lurer for vi hadde første runde med ivf og 19 egg ut men ingen delte seg! 
Andre runde tok de icsi og da ble det 5 blastoer av 15 egg😃

Anonymkode: 89571...c1e

Gratulerer med bra resultat 😍 Vi hadde icsi pga nedsatt sædkvalitet. Vi fikk ut 8 egg og 7 ble befruktet. Alle 7 "døde" før dag 3 som da etter hva jeg har lest tyder på at det er et problem med egget :( Spent på neste forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...