AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Heile familien har vært nede for telling, unntatt meg. Jeg hjalp min eldste når hun kastet opp for første gang på torsdag (fem dager siden). Vi har sovet i samme seng i hele sykdomsperioden. Sist gang jeg var i direkte kontakt med oppkast var da minste kastet opp på søndag kveld (38-40 timer siden). Min samboer har hatt hyppige runder på toalettet andre veien i hele går, men han trenger heldigvis ikke min hjelp. Jeg har tidvis kjent meg litt uggen, men blir alltid placebo-kvalm når jeg hører at det går omgangssyke rundt meg. Jeg trodde heller ikke at det var mulig å slippe unna norovirus (som jeg tror det er ettersom min samboer har hatt mye vondt i kropp og alle har hatt feber), men kan det faktisk hende at jeg slipper denne gangen? Trenger å høre fra dere flinke, flotte folk... Vet ikke når jeg kan senke garden og tenke at dette gikk fint denne gangen Anonymkode: 2d568...5d5 1
Irja Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Jeg har sluppet unna mange ganger, selvom jeg har tørket oppkast og sovet med barnet som er syk. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Jeg slipper alltid unna. Anonymkode: 8c3a9...27d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 Jeg jobber med mennesker og har sluppet det sikkert 20 ganger, biter ikke på meg. Anonymkode: f9b71...95a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Noro har en spesiell lukt, så man kan faktisk lukte om det er det. Jeg fikk noro en gang, halvparten i et juleselskap fikk dette pga noen gærninger hadde tatt med seg et bleiebarn med nyoppstått diare og oppkast fikk jeg høre.. Jeg dro videre til en annen familie for overnatting og ble syk mens jeg var der. Jeg passet på å isolere meg, kloret badet etter bruk og dusjet etter hver tømming både oppe og nede 🥴 Senere har vi hatt diverse andre omgangssyke hos barna, har klart med streng hygiene (men likevel koset og klemt på barna) klart å forhindre smitte til resten av familien alle gangene. Anonymkode: aaecc...8c6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Jeg slapp unna denne gangen. God håndhygiene, bruke egne håndklær og eget bad er tingen. Anonymkode: 417df...f9b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noro har en spesiell lukt, så man kan faktisk lukte om det er det. Jeg fikk noro en gang, halvparten i et juleselskap fikk dette pga noen gærninger hadde tatt med seg et bleiebarn med nyoppstått diare og oppkast fikk jeg høre.. Jeg dro videre til en annen familie for overnatting og ble syk mens jeg var der. Jeg passet på å isolere meg, kloret badet etter bruk og dusjet etter hver tømming både oppe og nede 🥴 Senere har vi hatt diverse andre omgangssyke hos barna, har klart med streng hygiene (men likevel koset og klemt på barna) klart å forhindre smitte til resten av familien alle gangene. Anonymkode: aaecc...8c6 Hvilken lukt da? Anonymkode: 2d568...5d5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg slapp unna denne gangen. God håndhygiene, bruke egne håndklær og eget bad er tingen. Anonymkode: 417df...f9b Når føler dere dere trygg på å ha sluppet unna? Anonymkode: 2d568...5d5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Heile familien har vært nede for telling, unntatt meg. Jeg hjalp min eldste når hun kastet opp for første gang på torsdag (fem dager siden). Vi har sovet i samme seng i hele sykdomsperioden. Sist gang jeg var i direkte kontakt med oppkast var da minste kastet opp på søndag kveld (38-40 timer siden). Min samboer har hatt hyppige runder på toalettet andre veien i hele går, men han trenger heldigvis ikke min hjelp. Jeg har tidvis kjent meg litt uggen, men blir alltid placebo-kvalm når jeg hører at det går omgangssyke rundt meg. Jeg trodde heller ikke at det var mulig å slippe unna norovirus (som jeg tror det er ettersom min samboer har hatt mye vondt i kropp og alle har hatt feber), men kan det faktisk hende at jeg slipper denne gangen? Trenger å høre fra dere flinke, flotte folk... Vet ikke når jeg kan senke garden og tenke at dette gikk fint denne gangen Anonymkode: 2d568...5d5 Ja om du har et sterkt og godt immunforsvar feks pga god næring og nok søvn og hatt infeksjon med norovirus i løpet ab de siste årene så kan du slippe unna. De fleste får det derimot likevel med 5-10 års mellomrom Anonymkode: 789a3...a28
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja om du har et sterkt og godt immunforsvar feks pga god næring og nok søvn og hatt infeksjon med norovirus i løpet ab de siste årene så kan du slippe unna. De fleste får det derimot likevel med 5-10 års mellomrom Anonymkode: 789a3...a28 5-10 års mellomrom? Har du kilde på dette? Anonymkode: f7f2f...9f9
katties Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 Ja. Vi gjør ekstra hygienetiltak når slikt skjer, så når det blir oppdaget tidlig er det noen ganger kun barnet som har hatt det, eller i alle fall ikke alle.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 Her slipper stortsett mannen unna, jeg får det hver gang. Det er stortsett han som bistår barna hvis de trenger hjelp. Vasker ned med klor, men går altså allikevel ikke klar av det. Heldigvis er barna blitt så store at vi ikke har det vært år. Og jeg kan være syk, mens de ordner seg selv og bistår meg med det jeg trenger. Sist var det mat til sofaen. Anonymkode: bce6f...b69
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Heile familien har vært nede for telling, unntatt meg. Jeg hjalp min eldste når hun kastet opp for første gang på torsdag (fem dager siden). Vi har sovet i samme seng i hele sykdomsperioden. Sist gang jeg var i direkte kontakt med oppkast var da minste kastet opp på søndag kveld (38-40 timer siden). Min samboer har hatt hyppige runder på toalettet andre veien i hele går, men han trenger heldigvis ikke min hjelp. Jeg har tidvis kjent meg litt uggen, men blir alltid placebo-kvalm når jeg hører at det går omgangssyke rundt meg. Jeg trodde heller ikke at det var mulig å slippe unna norovirus (som jeg tror det er ettersom min samboer har hatt mye vondt i kropp og alle har hatt feber), men kan det faktisk hende at jeg slipper denne gangen? Trenger å høre fra dere flinke, flotte folk... Vet ikke når jeg kan senke garden og tenke at dette gikk fint denne gangen Anonymkode: 2d568...5d5 Jeg slipper unna når jeg desinfiserer, vasker nøye, vasker hendene, bruker hansker, etc. Anonymkode: 55fde...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå